نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. مرداد 1397 - 15:58
فرماندارگچساران گفت: هرکسی به هر قیمتی که دوست دارد محصول خود را به فروش می رساند و متاسفانه بازرسان صنعت، معدن و تجارت این شهرستان به سراغ فروشندگان ضعیف می‌روند و در این زمینه نیز سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی،فرماندارگچساران درنشست ستاد تنظیم بازار گچساران که درسالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد ،با اشاره به وضعیت افزایش قیمت کالاها دربازار گفت: گزارشاتی از طریق بازرسین و تعزیرات حکومتی به فرمانداری این شهر ارجاع داده می‌شود که متاسفانه مشاهده می‌شود در طول یک ماه این صنف 3 بار به جریمه نقدی محکوم شده است.

وی افزود:متاسفانه عملکرد برخی از روسای ادارات در جهت جریمه  اصناف رضایت بخش نیست و  مشاهده می‌شود گاهی مدیران به شکل و رنگ دیگری این موضوع را ادامه می‌دهند.

 فرماندار گچساران درادامه اظهارکرد:برخی‌ها افزایش قیمت کالاهای مصرفی که در شهرستان تولید می‌شوندرا به افزایش قیمت دلار ربط می‌دهند که در این زمینه برای جلوگیری از افزایش قیمت در بازار یک گروه بازرس 20 نفره به صورت نامحسوس از اصناف بازار گزارش تهیه وبه فرمانداری ارائه خواهند داد.

 رحیمی گفت:در بازار میوه‌فروشان گچساران هرکس به هر قیمتی که دوست دارد محصول خود را به فروش می‌رساند که بایداز این اقدام جلوگیری شود.

 فرماندارگچساران افزود:بازرسی که از اصناف به مراکز عرضه  مراجعه می‌کنند؛متاسفانه بازرسان صنعت، معدن و تجارت به سراغ فروشندگان ضعیف می‌روند و در این زمینه نیز سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

 وی اظهارکرد: با متخلفان در زمینه گران فروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و عدم از توزیع کالا در بازار باید برخورد قانونی صورت بگیرد.

 رحیمی تصریح کرد:در این شهرستان عادت بر این شده که باید برای حل مشکل باید فرماندار مداخله داشته باشددرحالی که در شهرستان‌دیگر اگر مراجعه کنید اهالی آن شهرستان حتی نام فرماندار شهر خود را نمی‌دانند.

 فرماندارگچساران افزود:عدم درج قیمت بر کالاها یکی دیگر از معضلات این شهرستان است که باید با متخلفان برخورد جدی صورت بگیرد.

 فرماندار گچساران نیز در ادامه با اشاره به چند قیمتی بودن کالاهای مصرفی در بازار گفت: یکی از دلایل دیگر مربوط به کارخانه‌داران است که با کاهش و یا افزایش  وزن محصولات خود از جمله لبنیات  و دستمال کاغذی موجب شده که یک کالا با یک مارک در بازار به چند قیمت به فروش برسد.

رضا شریفی ،رئیس صنعت ،معدن و تجارت گچساران نیز درادامه این نشست گفت: مسئولیت اجرایی ستاد تنظیم بازار در استان بر عهده استاندار و در شهرستان برعهده فرمانداران است، متاسفانه نوسانات قیمت سکه و ارز در بازار  موجب افزایش قیمت برخی از کالاهای مصرفی و مایحتاج خانوارها شده است.

 وی ادامه داد: همچنین جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در جهت حمایت از تولید داخلی، کاهش نزولات آسمانی، خشکسالی‌هایی که در چند سال اخیر کشور را فرا گرفته است همگی موجب افزایش قیمت برخی از کالاها در بازار عرضه شده است.

شریفی تصریح کرد: برخی از مواد مصرفی خانوارها مانند برنج با توجه به بازرسی‌‌هایی که روزانه در بازار انجام می‌شود متاسفانه شاهد افزایش بی‌رویه قیمت این کالا در بازار هستیم و در بحث تهیه لاستیک برای خوردهای سنگین در سایزهای بزرگ نیز در زمینه توزیع با محدودیت مواجه شده‌ایم.

وی اظهارکرد:برای تهیه لاستیک سایز خودروی نیسان تا خودروهای سنگین دیگر با محدودیت روبرو هستیم و برخی از کارخانه‌داران از عرضه محصولات خود خودداری می‌کنند و افزایش قیمت این کالا را ناشی از تحریم و عنوان می‌‌کنند تا پایان سال تولیدی دیگر نخواهند داشت.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران در ادامه افزود:  با توجه به بازرسی‌هایی که صورت گرفته قیمت باتری خودروها نیز افزایش قیمت داشته است ودیگر  اقلام مصرفی از جمله گوشت گوسفندی و گوساله، شکر، تخم‌مرغ، لبنیات، برنج نیز مانند دیگر کالاها در بازار افزایش قیمت دارد.

شریفی تصریح کرد:امروز در بازار گچساران مرغ به قیمت هرکیلو 9500 تومان در حال عرضه است و  گوشت سفید مرغ از جمله کالاهای مصرفی و ضروری هر خانوار است که هم اکنون افزایش بی‌رویه قیمت را دارد.

 این مسئول افزود:هم اکنون برای توزیع اقلام مصرفی خانوارها کمبودی وجود ندارد اما باید محدودیت‌هایی در این زمینه اجرا شود و کارخانه یخ شهرستان نیز اعلام نموده که با توجه به افزایش قیمت آب بها این کالا نیز افزایش قیمت خواهد داشت.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران نیز درادامه  از افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه خبر داد و گفت:  این کالا نیز در حال حاضر 20 درصد افزایش قیمت داشته است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها