نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
31. تير 1397 - 8:30
امروزه نیز در برخی موارد نیز شیطنت و سوء‌استفاده بعضی از افراد از روش‌های غیراخلاقی مانند انتشار تصاویر و فیلم‌های مستهجن فضای برخی شبکه‌های اجتماعی را برای افراد و خانواده‌ها ناامن کرده است‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در سالهای اخیر استفاده از شبکه های ارتباطی و اجتماعی به طور فزاینده و گاه مخربی افزایش پیدا کرده است، تکنولوژی ای که به واسطه جذابیت های بسیار، خیل کثیری از مخاطبان اعم از کوچک و بزرگ را تحت پوشش قرار داده  و موجب بروز مصائبی چند در ابعاد مختلف زندگی افراد شده است، مشکلاتی که روان شناسان و جامعه شناسان از آسیب ها و تهدیدهای متعاقب ازآن سخن می گویند.

امروزه تلفن های همراه هوشمند بخاطر جذابیت های فراوانشان و صد البته به خاطر خدماتی که در اختیارمان گذاشته اند، توانسته اند به جزیی لاینفک از زندگی مان تبدیل شوند، جزیی که همیشه و همه جا همراهمان هستند و لحظه ای دوری از آنها برایمان هرگز متصور نیست.

 این روزها همه درگیر شبکه های اجتماعی هستیم، هم خوب آن را می گوییم و هم بد آن را می شنویم، اما به راستی آسیب ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی چیست؟ چرا بسیاری از خانواده ها، ازاین فضا دلگیرند و دائما از پیامدهای منفی و عواقب ترسناک آن، سخن می گویند؟.

یکی از مهمترین مضرات شبکه های اجتماعی شیوع خبرها و مطالب به ظاهرپرمحتوا اما بی پایه و اساس است، اگر چه در لابه لای حجم انبوهی از اطلاعات و داده ها، گاه تهدیدهای جدی هم وجود دارد که به طور کاملا علنی فرهنگ، جامعه، خانواده و اخلاق را نشانه رفته و آنها را به گونه ای متناقض به چالش می کشاند.

تبلیغات اصل و اساس بسیاری ازفعالیت های شبکه های اجتماعی همچون تلگرام است و معمولا موارد تبلیغاتی در یک راستا هستند و شامل مواردی می شوند که مدگرایی افراطی، بی اعتمادی، پرتوقعی، بی بندوباری را مورد توجه قرار می دهند، شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار ارتباط موبایلی، گاه کاربران خود را به درون دوزخ هایی به نام کانال ها و گروههای مستهجن پیش می رانند که در دل این منجلاب خوش ظاهر، می توان رد پایی از انتشار گسترده تصاویر و فیلم های مبتذل را یافت. 

هرچند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام بستری مناسب برای ایجاد برخی مشاغل مجازی و کسب درآمد به شمار می‌رود اما در برخی موارد نیز شیطنت و سوء‌استفاده بعضی از افراد از روش‌های غیراخلاقی مانند انتشار تصاویر و فیلم‌های مستهجن فضای شبکه‌های اجتماعی را برای افراد و خانواده‌ها ناامن کرده است‌.

این درحالی است که کانال‌های تلگرامی شیپور و دیوار که از گستردگی زیادی برخوردارند محلی مناسب برای انتشار پست‌های درآمدزا و تبلیغات کالا و خدمات بسیاری از افراد در سراسر کشور شده اما متاسفانه با نگاهی به یک کانال تلگرامی "گروه شیپور گچساران" وضعیت اسفناک آن فضای ناامن وغیراخلاقی را برای کاربران ایجاد کرده است.

انتشار فیلم‌های مستهجن و عکس‌های غیراخلاقی به بهانه تبلیغات در این کانال به دفعات تکرار شده و به امری عادی و روزمره تبدیل شده است جا دارد مسئوولان امر در فضای مجازی به این مسئله ورود کرده و اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند.


آپلود عکس

;

آپلود عکس

 

  • انتهای پیام
  •  

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها