نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. تير 1397 - 13:55
دادستان گچساران گفت:وجود جرائم اسید پاشی و نزاع دسته جمعی دراین شهرستان صفر است و صرفا بزه آدم ربایی در سه ماهه ابتدایی امسال به تعداد 8فقره پرونده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 15فقره پرونده بوده با 47درصد کاهش مواجه روبرو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امیرحمزه بازیار، دادستان گچساران در نسشت با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه در خصوص عملکرد دستگاه قضا دراین شهرستان گفت:در بخش ضرب و جرح عمدی در سه ماهه اول سال گذشته 175فقره پرونده و در سال 97تعداد 121فقره وارد دستگاه قضا این شهرستان شد که با کاهش 31درصدی روبرو بوده است.

وی افزود:در بحث قاچاق مواد مخدر اعم از حمل ،نگهداری ،ساخت،تولید، فروش قریب به 79فقره پرونده در سه ماهه ابتدایی سال گذشته را داشتیم  که امسال این تعداد پرونده به 73فقره پرونده تبدیل شده است و نزدیک به 8درصد کاهش داشته است.

دادستان گچساران اظهارکرد:در خصوص کشفیات مشروبات الکلی در سال گذشته 6فقره پرونده وجود داشت اما در سه ماهه اول سال جاری 11فقره پرونده با کیفیت و حجم بالاتر به این معنا که میزان کشفیات ما دراین زمینه بالارفته است .

بازیار تصریح کرد:در خصوص مبحث سرقت اعم از کلیه سرقت ها (سرقت های خرد)حدود 159فقره پرونده در سه ماهه ابتدای 96وجود داشت  که در سه ماه جاری سال 97به 139پرونده رسیده است که قریب به 13درصد کاهش داشته است.

دادستان گچساران تصریح کرد:در بحث جرائم دیگر به حمدالله جرم اسید پاشی دراین شهرستان وجود ندارد و تعداد نزاع دسته جمعی صفر است و صرفا بزه آدم ربایی در سه ماهه ابتدایی سال 97به تعداد 8پرونده داریم اما درسه ماهه ابتدایی 96تعداد15فقره پرونده داشته ایم که قریب به 47درصد کاهش مواجه بوده ایم.

وی درادامه در خصوص حوزه عملکرد شعبه اجرای احکام نیز گفت:در سه ماهه اول امسال تعداد604پرونده وارد دستگاه قضا شده است و در مدت مشابه سال قبل 406فقره پرونده داشته ایم و این خود یک قیاس دارد یعنی اینکه در سه ماهه اول 97با سرعت عمل بیشتری کیفرخواست ها به محاکم کیفری نسبت به رفع اطاله دادسری انجام شده است.

بازیار گفت:در سه ماهه ابتدای سال 96 تعداد 466پرونده را دراجرای احکام کیفری مختمومه کردیم و در سه ماهه ابتدای امسال تعداد 597فقره پرونده را مختومه نمودیم که 18درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی افزود:در بحث پیشگیری از وقوع جرم و در راستای اصل 156قانون اساسی که با تولیت قوه قضاییه صورت می گیرد اما قطعا پیشگیری از وقوع جرم یک امر فرا قوه ای است و کلیه نهادهای اجرایی ،حکومتی،دولتی و قضایی باید درکنار هم حرکت کنند تا بتوانیم یک محیط و جامعه سالم داشته باشیم.

دادستان گچساران اظهارکرد:در خیلی از موارد گلایه مندی مردم و مراجعین از دستگاه قضا از اعمال ضعف نظارتی خاصه قوه مجریه در نظارت برعملکرد و توزیع عادلانه ثروت است که تخلف از این موازین موجب فسادهایی همچون اختلاس،ارتشاء و موارد متعدد می شود و این حجم پرونده حسب تورم اقتصادی حاکم بربازارخلف وعده ها و خلاف تعهدهایی که درجامعه صورت می گیرد باعث می شود که دستگاه قضایی متاسفانه در وضعیت فعلی تنها یکه تاز اجرای عدالت در راستای انبوده تراکم پرونده ها باشد.

وی گفت:یک مبحث انجمن حمایت از زندانیان تشکیل شده است که یک نهاد تلفیقی مردم نهاد و دولتی است که هم سازمان زندان ها،فرماندار،دادستان،اعضای هیات مدیره و از طرف دیگر 3نفرمعتمد مردمی عضو این انجمن هستند و گردش حساب های مالی با یک حساب معین مشخص است.

بازیار افزود:هدف این انجمن این است که در راستای اینکه یک زندانی جرمی انجام داده است خانواده این فرد مستحق اعمال مجازات نیست و خانواده این شخص زندانی دست آویز مشکلات و دیگر فسادها درجامعه نشوند .

دادستان گچساران گفت:در سال گذشته نزدیک به 161میلیون تومان وجه نقدی از نهادهای دولتی ،عمومی و خیرین جمع آوری شد تا این مبالغ کمکی به خانواده های زندانیان باشد و در سال 97 تاکنون قریب به 116میلیون تومان جمع آوری شده است که درسال گذشته 84خانواده را تحت حمایت داشته که درسال جاری به 111خانوار افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها