نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. تير 1397 - 13:45
نشست خبری رئیس دادگستری گچساران به مناسبت هفته قوه قضاییه با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رضا میشان ،رئیس دادگستری گچساران در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه در خصوص عملکرد دستگاه قضا در این شهرستان گفت:  ازمهمترین  وظایف قوه قضایه که اجرای آن توسط دادگستری‌های سراسر کشور به عمل می‌آید رسیدگی و صدور حکم و تظیمات و شکایات کشف جرم و تعقیب مجرمین و مجازات آنها و اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است.

ارجاع بیش از 35هزار پرونده به دادگستری گچساران

وی افزود: سال گذشته ۳۵ هزار و ۷۷۰ فقره پرونده جهت بررسی به دادگستری گچساران ارجاع داده شد که منظور از دادگستری؛ شورای حل اختلاف، دادسراها، محاکم حقوقی و کیفری است که اگر بخواهیم بگوییم به طور میانگین هر پرونده را دارای دو طرف فرض کنیم بیش از هفتاد هزار نفر در سال ۹۶  در گچساران حداقل یکبار به دادگستری مراجعه داشته اند.

 میشان ادامه داد: در شورای حل اختلاف در سال گذشته قریب بر یک هزار و ۷۱ پرونده را با صلح و سازش توسط  افرادی که در این شورا مشغول به خدمت هستند خاتمه داده و قریب به ۶ هزار و 100 پرونده رسیدگی نموده اند.

 رفع تصرف 89هکتاردرگچساران

رئیس دادگستری گچساران گفت:در زمینه دفاع از حقوق بیت المال، انفال و اراضی ملی و دولتی در سال گذشته ۸۹ هکتار از ید متجاوزین به اراضی منابع ملی و پس از صدور احکام قضائی و اجرای آن  خارج از نوبت و به منابع ملی  ارجاع داده و ۳۵ هکتار از اراضی متعلق به دولت با نمایندگی اداره راه و شهرسازی با صدور احکام قاطع قضایی رفع تصرف و به دولت بازگشت.

صدوربیش از 10هزار سند تک برگ 

میشان ادامه داد: اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان که جزیی از مجموعه قوه قضائیه است در سال ۹۶ تعداد ۱۰ هزار و ۳۴۲ سند تک برگ صادر و در اختیار اشخاص حقیقی و ادارات و نهادهای مربوطه قرار داده است.

 وی  در خصوص جلوگیری از وقوع جرم به نصب دوربین مدار بسته در سطح شهر گچساران اشاره کرد و افزود:تعداد 27 دوربین مدار بسته با همکاری شهرداری و شورای شهر در معابر اصلی این شهر نصب خواهد شد.

 میشان گفت: در جشن گلریزان امسال برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد مبلغ 380 میلیون تومان جمع آوری وموجب آزادسازی 18 نفر  شد که در حال حاضر شرایط قانونی آنها در حال طی شدن است.

 رئیس دادگستری گچساران بیان کرد: عمده پرونده‌هایی که به دادگستری گچساران ارجاع داده می‌‌شود در زمینه مطالبه وجه،  مطالبه مهریه، طلاق توافقی و مطالبه وجه چک است.

 کهگیلویه وبویراحمد امنترین استان در کشور

 وی با بیان این که در سالجاری نزاع دسته جمعی و سرقت مصلحانه در این شهرستان به صفر رسیده است، گفت: در سال گذشته استان کهگیلویه وبویراحمد امن‌ترین استان در کشور معرفی شده است.

اختلاس 10میلیاردی دربانک تجارت

وی درادامه با اشاره به پرونده اختلاس از بانک تجارت گچساران نیز تصریح کرد: در سال ۹۱ بیش از 10 میلیارد تومان وجه نقد از بانک تجارت مرکزی گچساران به تاراج رفت که با تلاش و پشتکار نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان( عج ) تمامی عوامل شناسایی و دستگیر شدند و اموال ناشی از پولشویی متهمان شناسایی و به نفع بانک ضبط شد و در نهایت در سال ۹۵ با حکم موثر و قاطع از دادگاه کیفری گچساران مجرمین به حبس و پرداخت وجه نقد محکوم شدند.

میشان درادامه با اشاره به ماجرای سارقین طلافروشی گچساران افزود: در شهریورماه سال گذشته نیز اتفاق ناگواری در روز روشن و در شلوغ ترین خیابان شهر روی داد که دوتن از افراد بی گناه و کاسب به قتل رسیدند و یک نفر دیگر به شدت مصدوم و مقداری طلا نیز به سرقت رفت.

 وی گفت: از لحظه دریافت خبر همه دست اندرکاران و عوامل قضایی و انتظامی واطلاعاتی تلاش خود را جهت شناسایی سارقین که صورت هایشان نیز پوشیده بود انجام دادند و وارد عمل شده و پس از مراحل تحقیقات مفصل قضایی و انتظامی متهمین شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از مراحل بازجویی و تحقیقاتی و صدور حکم در دادگستری گچساران و تایید توسط دیوان عالی کشور مجرمین در محل وقوع جرم عدالت اجرا و مجرمین به سزای عمل خود رسیدند که این امر در کشور کم نظیر است.

بخشش قاتل پس از 15سال

رئیس دادگستری گچساران درادامه با اشاره به بخشش قاتل که 15سال حبس بود،تصریح کرد:در پرونده قتلی که از ۱۵ سال قبل وجود داشت و متهم آن قریب بر ۱۵ سال در بازداشت به سر می‌برد و حکم قصاص نفس صادر و تمامی شرایط جهت اجرای قصاص نفس مهیا بود که با وساطت بستگان، اقوام، ریش سفیدان که در نهایت با رایزینی امام جمعه گچساران و دیگر مسوولان  این متهم از سوی بستگان بخشیده شد.

 میشان خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در داگستری حفظ، امنیت و ایجاد آرامش برای شهروندان است و در این زمینه با هیچ گروه و یا احزاب سیاسی و طایفه‌ای تعارف نداریم.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها