نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. خرداد 1397 - 17:50
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اساتید باید انقلابی، مذهبی و با منطق و با انصاف باشند و همه ظرفیت‌هایی که می‌تواند به جامعه کمک کند برای دانشجویان تبیین کنند تا در حق نظام و انقلاب و خون‌های ریخته شده شهیدان اجحافی صورت نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سردار یدالله بوعلی ،فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد درنشست با جمعی از اساتیددانشگاه ها و دانشجویان استان که به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد، گفت: شهید چمران به اختیار خود در راه اسلام مسیر شهادت را طی کرد به همین دلیل این رفتار باید به عنوان الگو به جوانان امروز معرفی شود.

شهیدچمران الگویی کامل برای نسل جوان است

وی افزود: شهیدچمران الگویی کامل است که باید امروزه جوانان، دانشجوایان و اساتید از او درس بگیرند، آن شهید والامقام زمانی که در صحنه علم قرار داشت، تکلیفی بالاتر از آن را احساس کرد که جهاد در راه خدا بود و همین هدف او را از همه چیز جدا کرد تا در صحنه جنگ حق علیه باطل قرار گیرد.

نسبت به نسل های آینده تعهد داریم

بوعلی اظهارکرد: همه ما نیاز به روشنگری نسبت به مسائل پیرامون جامعه داریم تا به صورت ریشه‌ای و اساسی از آنها با خبر باشیم و باید نسبت به تعهدی که به نسل آینده داریم ،پایبند باشیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلیویه و بویراحمدتصریح کرد: قشر اساتید و معلمان کسانی هستند که در ورای تعهد خود خدا را در نظر می‌گیرند و برای نسل آینده ادای دین می‌کنند،انسان‌‌های بزرگ که ماندگار شدند آن بخش شخصی را کنار گذاشتند و اولویت را مردم قرار دادند لذا بهترین مردم کسانی هستند که خیر آنها به همنوع خود برسد.

وی درادامه افزود:اکثر جریانات چه جریان سیاسی و یا اقتصادی که در جهان شکل می‌گیرد محرک آن چند نفر و یا حتی یک نفر است، بنابراین چه تربیت غلط و چه تربیت صحیح حتی یک نفر هم در جامعه موثر است و کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بوعلی بیان کرد: در محیط دانشگاه جوانانی حضور دارند که به دلایل مختلف پرسشگر و مطالبه‌گر هستند و خیلی از مسائل در محیط دانشگاه بیشتر از مکان‌های دیگر بازگو می‌شود و نقش اساتید در این زمینه راهنمایی کردن دانشجوایان است.

اساتید باید انقلابی، مذهبی و با انصاف باشند

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اساتید باید انقلابی، مذهبی و با منطق و با انصاف باشند و همه ظرفیت‌هایی که می‌تواند به جامعه کمک کند برای دانشجویان تبیین کنند تا در حق نظام و انقلاب و خون‌های ریخته شده شهیدان اجحافی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: اساتید باید توجه داشته باشند که نه تنها آنها مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرند بلکه در خاورمیانه بیش از 300 میلیون جمعیت زندگی می‌کند که مورد هجمه دشمنان قرار دارند.

بوعلی تصریح کرد: وقتی که مبنای تفکر آمریکایی ها را مطالعه می‌کنیم به این نکته می‌رسیم که تنها مشکل آنها ما نیستیم بلکه ما به عنوان کشوری شاخص که می‌توانیم بر دیگر کشورها تاثیر بگذاریم مورد هجمه قرار می‌گیریم.

نهایت ایجاد تروریست ضربه به اسلام است

وی افزود:وقتی که منافع آمریکا را مطالعه می‌کنیم و مشاهده می‌شود که منافع آنها تقسیم‌بندی شده و متوجه می‌شویم که بحث آنها تنها ایران نیست و جالب است در ظاهر دین و سیاست را از هم جدا می‌کنند اما مشاهده می‌شود که سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس انتقال می‌دهند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تفکر و باور صهیونیست آن است که مرکز جهان صهیونیست در بیت المقدس باشد، آنها در سرتاسر عالم حضور دارند که کشورهای ضعیف از گرسنگی بمیرند و یا اینکه ملت‌های مختلف را قتل عام کنند و یا آینده کشورها را نابود کنند.

امنیت صهیونیست ها اولویت مهم دولت آمریکا

بوعلی اظهار کرد:آنها صرفاً به اهداف بلندمدت خود فکر می‌کنند و برای خود برنامه‌ریزی کرده‌اند که یکی از برنامه‌های آنها امنیت صهیونیست‌هاست، جلوگیری از دسترسی کشورهای خاورمیانه به سلاح جنگی، حذف انرژی هسته‌ای و برقراری تعامل با دولت‌هایی هستند که از آنها تبعیت می‌کنند و با آنها در تعارض نیستند.

وی افزود:غایت و نهایت ایجاد تروریست در مناطق مختلف ضربه به دین اسلام است که مشاهده می‌کنیم امروز در کشورهای سنی نشین مانند سوریه، عراق و یمن هزاران نفر از کودک، جوان، پیر و زن و مرد را کشتار می‌کنند.

بوعلی تصریح کرد: تمام مناطقی که سنی نشین و علوی هستند در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن را نابود کرده‌اند و آنها جهان سوم را به عنوان انسان‌های عقب مانده معرفی کرده‌اند همانند کودکان استثنایی که نیاز به تربیت و آموزش دارند.

آمریکایی‌ها به قدرت ایران اعتراف کرده‌اند

وی گفت:قدرت بازدارندگی کشور ما به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها به این قدرت اعتراف کرده‌اند و در تلاشند تا با این قدرت مقابله کنند، اما به رغم تجهیزات آمریکا در زمینه علم، ثروت و تجهیزات جنگی در مقابل ایران ناتوان هستند و توان مقابله با ما را ندارد،بنابراین اینها مباحثی است که باید در دانشگاه‌ها مطرح شود.

گفتنی است این نشست به مناسبت گرامی‌داشت سالروز شهادت مصطفی چمران و نیز سالروز تشکیل بسیج اساتید با حضور اساتید دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی، هیات علمی دانشگاه دهدشت و دانشکده نفت و گاز گچساران ، دانشجویان و جمعی از مسئولان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد.

درادامه تصاویری از این نشست را مشاهده کنید.

 

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها