نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. خرداد 1397 - 8:12
تاجگردون گفت: ۱۰۰طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی در شهرستان گچساران در حال اجراست که طرح پتروشیمی گچساران با بیش از ۵۲درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین طرح های اقتصادی دراین شهرستان است که تا خرداد سال ۹۹ بهره برداری خواهد شد و هم اکنون ۸۲۰نفر در این طرح مشغول بکارهستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در نشست بررسی طرح های عمرانی و اقتصادی گچساران که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی درسالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: 5 طرح اقتصادی و اشتغالزای بزرگ با یک میلیارد دلار اعتبار در شهرستان نفتخیز گچساران اجرا می شود که این تعداد پروژه جدید از محل اعتبارهای وزارت نفت در این شهرستان است.

وی افزود: این طرح ها در شورای اقتصاد کشور تصویب شده که براساس برنامه ریزی انجام شده 4درصد از درآمد حاصل از این طرح ها پس از بهره برداری صرف مشکلات اقتصادی مناطق نفتخیز خواهد شد.

تاجگردون گفت: هم اکنون ۱۰۰طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی در شهرستان گچساران در حال اجراست که طرح پتروشیمی گچساران با بیش از ۵۲درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین طرح های اقتصادی این شهرستان است که تا خرداد سال ۹۹ بهره برداری خواهد شد و هم اکنون ۸۲۰نفر در این طرح مشغول بکارهستند.

نماینده گچساران و باشت درمجلس افزود: طرح پتروشیمی گچساران با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود که میزان پیشرفت فیزیکی این طرح از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۵درصد است،فاز دوم پتروشیمی گچساران مجوز دریافت کرده است و نیز زمین پتروشیمی شماره ۲ در این شهرستان آماده شده است که این طرح هم اکنون در حال انجام اخذ مجوزهای زیست محیطی است.

وی درادامه طرح بزرگ پرورش شتر مرغ، مجتمع بزرگ گلخانه ای منطقه ماهور باشت، آبیاری نوین باغات دیل،آبرسانی به زمین های دشت لیشتر، انگشترک  ،آبرزی، دژسلیمان و بابا کلان را از دیگر طرح های اقتصادی گچساران برشمرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اختصاص ۹۵ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات فراگیر در گچساران بیان کرد: جذب این اعتبارات راهکار خوبی برای توسعه اقتصادی این شهرستان است. اصلاح شبکه فرسوده آب شهری، طرح های هادی روستایی، راهسازی، واگذاری انشعاب های فاضلاب و طرح های بهداشت و درمان از دیگر طرح های مهم در حال اجرای در این شهرستان است.

درادامه این نشست نیز عزیز فیلی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد درخصوص پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران اظهار کرد: در نشست بررسی پروزه های عمراین شهرستان گچساران بسیاری از پروژه‌های این شهرستان از جمله، راه و شهرسازی، کشاورزی، آب ، بهداشت و درمان و صنعت در فصول مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: و آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها رصد و مسائل اعتباری و تخصیص اعتبارات برای اجرایی شدن این پروژه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

فیلی افزود: در این نشست مشاهده کردیم که برخی از این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بودند و متاسفانه برخی دیگر از پروژه‌ها  از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار نبودند بنابراین فرصت لازم به دستگاه‌های اجرایی داده شدکه طی یک زمانبدی مشخص این پروژه‌ها را به اتمام برسانند و قابل بهره‌برداری باشند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمدگفت:خوشبختانه در مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان خوب است که برای پروژه‌های شهرستان گچساران به نسبت دیگر استان اعتبارات خوبی به پروژه‌ها تخصیص داده شده است و این نشان از پیگیری‌های خوب مدیران و نماینده مردم گچساران و باشت است که پیگیر تخصیص اعتبارات هستند.

فیلی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران از تخصیص اعتبارات بالاتری به نسبت دیگر نقاط استان برخوردار هستند که این امر موجب شده دستگاه‌های اجرایی بتواند به راحتی و با تناسب وضعیت این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی بهتری برخوردار باشند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها