نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. ارديبهشت 1397 - 14:45
امام جمعه موقت گچساران گفت: اگر قرار است نیروی چه به صورت دائم و چه به صورت موقت به کار گرفته شود باید طی فراخوانی به همه اعلام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته  با دعوت و توصیه به  نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  و تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تقوا راه رسیدن به خداوند متعال است و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد که اهل تقوا باشیم.

 امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: تقوا راه نجات از گرفتاری‌ها و جهنم  و راه ورود به بهشت است و همین تقوا راه عزت و همه خیرها و خوبی‌ها را در خود نهفته است.

 وی افزود: فردای قیامت عده‌ای به بهشت می‌روند و امیر المومنین (ع) می‌فرماید، سروران اهل بهشت انسان‌های با تقوا و متقی هستند.

 صفایی تصریح کرد: برخی‌ها در این دنیا خودشان را برتر می‌دانند در حالی که برتری در آخرت مهم است چرا که خداوند می‌فرماید، عاقبت از آن متقین است.

 امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز مرحوم نخودکی اصفهانی و دیدار وی با امام پرداخت و عنوان کرد: ایشان انسانی بزرگ بود که امیدواریم بتوانیم از نصایح ایشان در زندگی خود استفاده نماییم تا به کیمیا برسیم.

 وی با اشاره به بزرگداشت  شیخ صدوق این عالم وارسته گفت: مرحوم صدوق در ری مدفون است و خدمات بزرگی به جهان اسلام انجام داده است.

 خطیب جمعه گچساران در ادامه به مصادف شدن هفته بهداشت و غبارروبی مساجد پرداخت و تصریح کرد : چند روز دیگر به ماه شعبان نمانده است و در این روزها مومنین خودشان را برای ورود به ماه رمضان آماده می‌کنند.

 وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد ماه رمضان را درک کنیم، گفت: مومنین در این راه در مساجد که خانه خدا است جمع می‌شوند و کسانی هستند که قبل از ورود ماه رمضان مشغول تمیز کردن و نظافت مساجد هستند و چه زیباست وقتی انسان به مهمانی خدا می رود معطر وارد شود و چه میزبانی بالاتر از خداوند است.

 صفایی افزود: باید به مساجد اهمیت دهیم چرا که مساجد پایگاه انسان‌های باتقوا است و نباید فراموش کنیم مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ نماییم.

  امام  جمعه موقت گچساران ابراز کرد: ثواب به رفتن به مساجد را بدانیم چرا که امیر المومنین در این خصوص می‌فرماید، نشستن در مساجد برای من بهتر از نشستن در بهشت است و اظهار می‌کند، نشستن  در بهشت رضایت نفس من را در بردارد اما نشستن در مساجد رضایت خداوند را در بردارد.

 وی با اشاره به روز بیماری‌های صعب العلاج بیان کرد: دولت مردان و مردم خیر نباید از این بیمارها که داروهای خاص با هزینه بالا مصرف می‌کنند غافل شوند.

 صفایی در ادامه با اشاره به روز صلیب سرخ جهانی و عملکرد نیروهای هلال احمر در کشور خاطرنشان کرد: این عزیزان  در برهه‌های حساس همچون سیل، زلزله  و دیگر حوادث  به میدان می‌آیند و جا دارد از آنها تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

 امام جمعه موقت گچساران  با خطاب قرار دادن مسوولان گفت: گاهی شنیده می‌شود فلان اداراه نیرویی را جذب کرده است و این در حالی است که یکی از مشکلات امروز جامعه ما بیکاری جوانان است و همه نیازمند هستند.

 صفایی اذعان کرد: متاسفانه خانواده‌هایی مشاهده می‌شوند که چندین بیکار دارند و دچار مشکلات فراوانی هستند و وقتی انسان می‌شنود  نگران می‌شود.

 خطیب جمعه گچساران تاکید کرد: اگر قرار است نیروی چه به صورت دائم و چه به صورت موقت به کار گرفته شود باید طی فراخوانی به همه اعلام شود.

 وی با بیان اینکه چرا یک خانواده از پدر گرفته تا فرزندانش  باید همه بیکار باشند اما در خانواده دیگر از پدر تا فرزند همه بر سر کار باشند، تصریح کرد: بهتر است برای جذب نیرو چه به صورت دائم و چه به صورت موقت به تمام مردم اطلاع رسانی شود تا این اعتماد  نزد مردم حاصل شود.

 صفایی ادامه داد: چرا که این اصلا درست نیست که مشاهده شود یک خانواده همه بر سر کار هستند اما خانواده‌ای دیگر همه بیکارند.

 امام جمعه موقت گچساران به روز ۱۷ اردیبهشت ماه که روز بسیج سازندگی نامگذاری شده است و با تبریک این روز به خدمات بسیج سازندگی  در کشور اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی خدمات فراوانی را در کشور چه در بحث فرهنگی چه در بحث عمرانی به نیازمندان و محرومان ارائه می‌دهد و امیداوریم خداوند به چنین انسان‌هایی توفیق دهد که در  این مسیر موفق باشند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها