نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. ارديبهشت 1397 - 11:54
عضو شورای شهر گچساران گفت: به دور از هر هیاهو و سیاه نمایی از جانب آنانی که اجرای قانون وعدالت منافعشان را به خطر می اندازد، اگر در شورای شهر گچساران تنها هم بمانم یک قدم از منافع مردم عقب نخواهم نشست و این را تاریخ گواهی خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،گچساران این روزها شاهدحضور جوانانی در شورای شهر است جوانانی که سهم قابل قبولی در سیستم مدیریت شهری کسب کرده اند به همین منظور به سراغ "مسلم کرمی" فعال سیاسی و فرهنگی و یکی از جوان‌ترین عضو منتخب مردم گچساران در پنجمین دوره شورای شهرگچساران رفتیم.

وی کارشناس ارشدمهندسی مخازن ، مؤسس و دبیر تشکل مردم نهاد راهی به سوی فردا است و فعالیت های بسیاری از جمله مشاور فرماندار گچساران وعضو اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان را در کارنامه خود دارد.درادامه این گفت و گوی خواندنی را می خوانیم.

*در شرح کوتاهی خودتان و سوابق اجرایی مهم خود را معرفی کنید؟.

با عرض سلام و احترام خدمت شما و همه همشهریان عزیزم و تبریک اعیاد شعبانیه، به ویژه میلاد گل طاها، امیدنا امیدان، امام عصر، مهدی موعود (عج)،یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می دارم و هفته معلم را به همه زحمتکشان عرصه علم و ادب، شمع های روشنی بخش دانش و بینش تبریک عرض کرده و نیز 9 اردیبهشت روز شوراها را به همه آنان که در اندیشه خدمت به همنوعان خود هستند تبریک عرض می کنم.

فعالیت های اجتماعی خود را به طور رسمی از سال 1378 با حضور در شوراهای دانش آموزی آغاز کردم. در بحث ورزش ضمن ادای احترام به روح استاد اخلاق،ورزش و زندگی (مرحوم پهلوان محمد رضا خلیلی ) به عنوان مسئول هیأت ورزش های رزمی و پس از آن به عنوان مسئول هیأت کونگ فو شهرستان گچساران و در ادامه رئیس هیأت کونگ فو توآ استان، در کنار چند مقام قهرمانی و مربیگری تیم منتخب استان در مسابقات کشوری فعالیت داشته ام.

درزمینه فعالیت فرهنگی اجرا و مدیریت بیش از یکصد برنامه و همایش مختلف را برعهده داشته و دو سال در دوران مسئولیت مرحوم حجه الاسلام خواجه زاده که به عنوان یک استاد نمونه علم و اخلاق یادش گرامی باد ،مسئول شاخه دانشجویی دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران بودم.

از سال 90 دبیری ستاد دفاع مقدس شهرستان و در ادامه مسئولیت واحد فرهنگی، اجتماعی بسیج نفت وگاز گچساران را عهده دار شدم. در زمینه فعالیت های اجتماعی نیز دو سال مشاور جوان فرمانداری گچساران، عضو اصلی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، مؤسس و دبیر تشکل مردم نهاد راهی به سوی فردا را در کارنامه دارم.

*چه شد که وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شورای شهر گچساران شدید؟.

در مورد دلایل ورود به انتخابات، مهمترین عامل را ایجاد نگاهی نوین به مقوله شهر و مدیریت شهری می دانم. بر اساس مطالعات گوناگون و کسب تجربیات مختلف، وجود یک حرکت جهادی در بحث مدیریت شهری و برنامه ریزی بر اساس نیازهای نوین شهر در کنار لزوم ورود جوانان به عرصه تصمیم گیری و اجرای جامعه را لازم می دانستم که خود عامل این ورود شد.

*نظر شما در خصوص برنامه های راهبردی برای شهرگچساران چیست؟به نظر شما داشتن برنامه های بلندمدت اقتصادی، فرهنگی ،اجتماعی و عمرانی چه اثراتی خواهد داشت ؟ برای این منظور شما چه تمهیداتی اندیشیدید؟ چه خواهید کرد ؟ برنامه عملی خود را بگویید؟.

این واقعیتی است که کاری بدون برنامه یا به نتیجه نمی رسد و یا نتیجه مطلوب نخواهد داد. در زمینه مدیریت شهری که اکثر زوایای شهری را در بر می گیرد این نیاز بسیار ملموس است. به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه ها با کمک یک تیم فکری برنامه ای تحت عنوان "P.E.M.E" ( منابع انسانی، منابع طبیعی و محیط زیست شهری،مواد و ملزومات، تجهیزات) آماده شده که در حال بستر سازی آن برای نهادینه شدن و اجراست. این برنامه در کنار طرح مرکز مطالعات شهری که برای اولین بار در گچساران اجرا خواهد شد یک برنامه راهبردی در زمینه های مختلف است.که بصورت مجزا و مفصل در مجالی دیگر شرح خواهم داد.

*شما مسلما بعنوان منتخب شورای اسلامی شهر از وظایف اعضای شورا اطلاع دارید، اگر امکان دارد عنوان های اصلی از وظایف شورای اسلامی را که قانون گذار مشخص نموده است برای اطلاع خوانندگان بیان نمایید؟.

در مورد وظایف شورا، قانون در اصول مختلف بویژه اصل 7 و اصول 100 تا 106 به تفصیل توضیح داده است، اما عملاً شورا یک پارلمان محلی است که دارای وظایف ذاتی تصویبی، نظارتی و قانون گذاری است. انتخاب شهردار، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و ... حوزه انتخاباتی، اقدام در تأسیس تعاونیهای تولید و توزیع و مصرف،نظارت برعملکرد شهرداری در مسایل مختلف و بسیاری وظایف دیگر از وظایف شورا است.

*آیا نگاه شما در مورد مسئله مدیریت شهری، نگرشی عدالت محورانه است؟ چه برنامه ای برای توزیع متعادل ومناسب امکانات شهری در مناطق مختلف شهر دارید؟.

مسلماً عدالت را سرلوحه کارها و برنامه های خود در شورا می دانم. برخی تفسیرشان از عدالت، تساوی است اما معنی درست آن را تناسب می دانم. یعنی به محلات کمتر برخوردار باید توجه بیشتری شود تا از ایجاد اختلاف و شکاف بین محلات در موضوعات ارزش ملکی، فرهنگی، بهداشتی و رفاهی جلوگیری شود.

*یکی از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهردار است حضرتعالی چه معیار و ملاکی برای انتخاب شهردارفعلی گچساران داشته اید؟.

در بحث شهردار اجازه بدهید در یک فرصت دیگر پاسخ بدهم.

* از آنجا که بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها ونارسایی های موجود در گچساران و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و علمی در این زمینه ها و ارائه آن به مقامات ومسئولین ذیربط از وظایف شوراها در قانون مشخص شده است جنابعالی مشکلات در حال حاضر شهرگچساران را چه می دانید؟

در بحث نارسایی ها، نیاز ها و کمبود ها، ابتدا باید زمینه های مختلف را تفکیک کرد. ما در هر زمینه ای یک یا چند مورد ویژه داریم که برنامه خاص خود را می طلبد. مثلاً بحث سرمایه گذاری و ایجاد منابع پایدار شهری یک ضرورت اقتصادی است. توسعه و افزایش بازارچه های تخصصی مثل تره بار نیز در همین گروه است.

بحث خودکشی یک آسیب اجتماعی است که بررسی آن کار زیادی طلب می کند. در زمینه آموزشی، فرهنگی، علمی و ورزشی در بحث بهداشت و رفاه، هر کدام به همین شکل است. بهداشت محیط، نیاز به یک بانک اطلاعاتی از داشته ها و آرمانها، تمرکز زدایی از مرکز خرید شهری، در بحث فیزیکی، سالن همایش ها، مرکزی کامل و مجهزبرای محل دایمی نمایشگاه، شهر بازی با محیطهای باز و بسته و جلوگیری از رشد کاذب قیمت املاک به همراه آغاز نهضت آسفالت را اولویت امور می دانم.

*اهم برنامه های شما برای این دوره چهارساله چه می باشد؟.

برای این دوره دو موضوع را دنبال می کنم یکی مواردی که فرهنگ سازی شود و نتایج آن را در سالهای دورتر و بعد از این دوره شاهد خواهیم بود مثل مرکز مطالعات و پژوهش شهری، طرح شهریاران جوان ( که هر دو برای اولین بار در کشور اجرا خواهند شد) و دیگری طرح هایی که باید تأثیر آنها را زودتر ببینیم مثل کاهش عوارض ساخت و ساز که امسال 20% نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم و امیدواریم تأثیرات آن را در کاهش و یا تثبیت قیمت مسکن، و رونق ساخت و ساز و به تبع آن رونق کاری کارگران ساختمانی شاهد باشیم. در بحث تعاونی های خدماتی و تولیدی نیز طرح هایی وجود داردکه بزودی عملیاتی خواهند شد. طرح های دیگر را هم با جزییات بیشتر بعداً عرض خواهم کرد.

* ارزیابی شما از عملکرد شوراها در دوره های سابق چگونه است و چند درصد آنها را موفق می دانید؟.

در مورد شوراهای گذشته من به قدردانی از زحمات همه آنها که در طول چهار دوره گذشته دلسوزانه برای خدمت به مردم دغدغه داشتند تشکر می کنم. گرامی می دارم یاد مرحوم "خوان پایه" و مرحوم "مختار شفیعی" را،که بهتر می دانم قضاوت در مورد میزان موفقیتشان را به مردم بسپاریم.

*ایجاد مکانیزم جهت قانون گذاری در شهر و تعریف باید و نبایدها و ایجاد فرهنگ سازی در گچساران از وظابف شورا است ، برنامه شما در این زمینه چه می باشد؟

در حیطه امور شهری، شورا وظیفه قانونگذاری دارد اگر چه که متأسفانه مدیریت شهری در جامعه ما موازی است و نه متمرکز. برنامه ما ایجاد یک وحدت رویه بر اساس نص صریح قانون است که ان شاءالله با اجرای طرح هایی که اشاره کردم وتفکیک موضوعات از هم به یک قانون بومی شده خواهیم رسید.

* صحبت پایانی جنابعالی را در انتهای این مصاحبه می شنویم؟.

ضمن تشکر مجدد از زحمات شما و آرزوی توفیق روز افزونتان در آگاهی بخشی به جامعه. تشکر می کنم از اعتمادی که همشهریانم به این جوان شهرشان داشته اند و این اطمینان را می دهم به دور از هر هیاهو و سیاه نمایی از جانب آنان که اجرای قانون وعدالت منافعشان را به خطر می اندازد، اگر در شورا تنها هم بمانم یک قدم از منافع مردم عقب نخواهم نشست و این را تاریخ گواهی خواهد داد. با همه وجود دوستتان دارم و بر آن عهدی که بستم هستم .دست یاری بسوی همه شما دراز می کنم برای همکاری در ساختن شهری که آرزویش را داریم و قدم در راهی به سوی فردای روشن.تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها