نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. فروردين 1397 - 11:48
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت:کاهش بارندگی در سال زراعی 96-97 سبب وارد آمدن خسارت به ۸۰ درصد مزارع گندم دیم این شهرستان شده است و همین امر باعث شده راندمان برداشت کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی مرادی ،رئیس جهاد کشاورزی گچساران در نشست ستاد برداشت غلات این شهرستان گفت : با توجه به کاهش بارش سالانه به ویژه بارندگی مؤثر در گچساران پیش بینی می شود که امسال ۱۱ هزار تن گندم مازاد بر مصرف در این شهرستان از کشاورزان خریداری شود.

وی افزود :کاهش بارندگی در سال زراعی 96-97 سبب وارد آمدن خسارت به ۸۰ درصد مزارع گندم دیم این شهرستان شده است و همین امر باعث شده راندمان برداشت کاهش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد: میزان بارش نزولات آسمانی سال زراعی جاری در این شهرستان ۱۲۹ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱٫۹ میلیمتر کاهش نشان می دهد.

مرادی در ادامه افزود: با توجه به اینکه گندم و جو یک محصول استراتیژیک است و دولت هم در رویکردها وسیاست های خود برنامه ریزی خاصی برای آن در سازمان جهاد کشاورزی انجام داده است، امید است طبق آن برنامه ها برداشت خوبی در شهرستان انجام شود.

وی اظهارکرد:سطح زیرکشت مزارع گندم این شهرستان 8 هزار و ۸۲۲ هکتار است ،که۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان دیم است.

مرادی تصریح کرد: سطح زیرکشت جو به صوت دیم و آبی در گچساران ۹۷۲ هکتار و کلزا نیز ۱۵۰ هکتار است.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۲۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان شهرستان گچساران خریداری شد.

جلسه ستاد برداشت غلات شهرستان با حضور فرماندار گچساران، معاون تولیدات گیاهی استان ، مدیر زراعت ، مدیر فنی و تکنولوژی ، مدیر کل غله ، معاون غله ، کارشناسان غله ، مدیر کارخانه آرد مارون ، مدیر تعاون روستایی گچساران و مدیر جهاد کشاورزی گچساران در محل سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار گردید.

در این جلسه هماهنگی های لازم برای برنامه ریزی و پیگیری ادارات مرتبط در خصوص تسریع در امور خرید و پرداخت به موقع وجه گندم جهت رضایتمندی کشاورزان تأکید شد.

در پایان این نشست به منظور برنامه ریزی در راستای برداشت به موقع محصول با کمترین میزان ضایعات بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها