نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. اسفند 1396 - 17:44
اگرچه بعضی از اعضای شورای شهر در گفتگو با رسانه‌ها این موضوعات را کتمان می‌کردند اما ماه این چالش، بسیار زود از پشت ابر بیرون آمد تا برخی اختلافات اساسی میان شهردار و اعضای شورای شهر گچساران علنی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،استیضاح شهردارگچساران طی چند روز گذشته بحث داغ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این شهرستان بوده که دراین بین موضوع و سوال مبهمی که ازهمه مهمتر ذهن شهروندان دیاربام نفت ایران  را درگیر خود ساخته این است که چه اتفاق مهمی رخ داده و یا چه کم کاری از طرف شهردار شکل گرفته که در آستانه سال نو باید شاهد استیضاح آقای شهردار باشند؟!.

یکی از مطالبات شخصی برخی افراد در این مورد سخن به میان آورده و دیگری از لابی و جایگزینی مهره فلان شخص جهت تکیه بر صندلی شهرداری گچساران نیز گفته است و دراین باب تحلیل های متفاوتی نوشته و گفته شده ،اما کمی آنسوتر شهردارگچساران با انگیزه بالا و بدون توجه به فضای متشنج ایجاد شده در حال آماده کردن هرچه بهتربستر شهر برای مسافرین نوروزی ورفاه شهروندان بوده و به نوعی این مهم را به همه حواشی ایجاد شده ترجیح داده است.

 اختلاف و دو دستگی درشورای شهر

درحالی که شب گذشته گفته شده بود استیضاح شهردار منتفی شده ولی صبح امروز زودتر از همه حضور خبرنگاران درمحوطه ساختمان شورای شهر حکایت دیگری را متصور می ساخت. اعضای شورای شهر وشهردار یکی یکی وارد می شدند، هرکدام به نوبه خود مطالبی را عنوان می کردند،همان مطالبی که از اختلافات و دو دستگی همیشگی بین اعضای شورای شهر حکایت داشت.

اگرچه بعضی از اعضای شورای شهر در گفتگو با رسانه‌ها این موضوعات را کتمان می‌کردند اما ماه این چالش، بسیار زود از پشت ابر بیرون آمد تا برخی اختلافات اساسی میان شهردار و اعضای شورای شهر گچساران علنی شود.

افضل نظری یکی از اعضای موافق استیضاح ظفری است که معتقد است چینش و صدور برخی احکام مشاوره بعضی افراد توسط شهردار که مطلوب شورا نیست از جمله اختلافات پیش‌آمده است، هرچند این سخن این عضو شورای شهر نقطه اشتراک وی با دیگر اعضای موافق استیضاح ظفری نیز به شمار می‌رود.

مشاورانی که مطلوب شورا نیستند

وی نیز گفته است که یکی از انتقادات به شهردارگچساران در خصوص صدور احکام مشاوره است که شهردار افرادی را بعنوان مشاور انتخاب کرده است که مطلوب شورا نیست.

اگرچه ساخت و سازهای غیرمجاز و شبانه نیز از دیگر انتقادات موافقان استیضاح ظفری است که رئیس شورای شهر گچساران به آن اشاره کرده و تاکیدکرده است به زودی در این خصوص شفاف‌سازی خواهد کرد.

به من حسینی احسنت خواهید گفت

هرچند سید ناصرحسینی، رئیس شورای شهرگچساران با تاکید بر نقطه اشتراک موافقان استیضاح ظفری معتقد است برخی افراد نزدیک به شهردار  حاشیه‌ساز هستند، که ما بارها این موضوع را به وی گوشزد کرده‌ایم اما ترتیب اثری داده نشده است.وی نیز در ادامه سخن از ارائه مستندات رانده و گفته است که بعد از این اقدام به من حسینی احسنت خواهید گفت.

اگر چه حسینی تصریح کرده بود: که فعلا استیضاح منتفی است اما به قوت خود باقیست که احتمالا بعد از تعطیلات عید صورت خواهد گرفت،انتقادات خود به شهردار را طی ۱۵ سوال در برگه ای تقدیم وی کرده و هنوز جهت استیضاح از شهردار دعوت کتبی نکرده ایم.

بی اطلاعی از جلسه استیضاح

اظهارات رئیس شورای شهرگچساران در حالی بود که شهردار و سه نفر از اعضای شورای شهر به منظور بررسی جلسه استیضاح وارد ساختمان شورا شده بودند و رئیس و دیگر اعضای شورای شهر که گفته می شود از حامیان استیضاح هستند از برگزاری جلسه استیضاح در امروز ابراز بی اطلاعی می کنند و تاکید دارند جلسه امروز در مورد کاهش عوارض است.

هرچند سید ناصر حسینی درادامه نیز اظهارکرده است دلیل تخریب دیوار شورای شهر و نحوه هزینه پول آلایندگی از جمله سوالات ما از ظفری بود که تاکنون پاسخ قانع کننده ای ارایه نکرده است،10 مرتبه بصورت محرمانه با ظفری صحبت کرده و خواستار رفع موانع شده ایم که متاسفانه از سوی شهردار پیگیری نشده است.

به زودی شفاف سازی می کنم

رئیس شورای شهر گچساران با تاکید بر اینکه به زودی در مورد برخی ساخت و سازهای شبانه و غیر مجاز روشنگری خواهیم کرد ،:به زودی شفاف سازی خواهیم کرد که چه کسی به دنبال دفاع از حق و حقوق مردم است.

افراد حاشیه ساز اطراف شهردار

حسینی افزود:ما به دنبال منافع شخصی نیستیم ،ما حضور برخی افراد نزدیک شهردار که حاشیه ساز هستند را به شهردار تاکید کرده ایم که کنترل و محدود کند که متاسفانه اینجور نشده است،غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در استیضاح نقشی ندارد بلکه از ما کار می خواهد.

حسینی  در خصوص نامه ارسالی استیضاح شهردار از سوی شورای شهر به دفتر شهردار نیز گفت:نامه در تاریخ ۱۹اسفندماه در دبیرخانه ثبت شده است که پس از پایان مدت10 روز شهردار طی دعوت کتبی جهت حضور در جلسه استیضاح به شورا دعوت می شود که اکنون نه مهلت ده روز به پایان رسیده است و نه ما ازشهردار جهت حضور در جلسه استیضاح دعوت کرده ایم.

برخی به دنبال ایجاد تنشج هستند

حسینی بار دیگر تاکید کرد:مهلت 10 روز دعوت از شهردار برای استیضاح پایان نپذیرفته و برخی به دنبال ایجاد تنشج هستند وبه وقتش جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

مخالفان استیضاح شهردار

این درحالی است که حبیب الله عاملی مقدم یکی از اعضای شورای شهرکه ازمخالفان استیضاح شهرداراست دراین خصوص نیز اظهارکرده است که جلسه امروز در خصوص بررسی استیضاح شهردار بوده و نامه استیضاح نیز موجود است که بنده،رمضان عباسی و کیانوش بلوطی دیگر اعضای شورا به شدت مخالف استیضاح شهردارهستیم.

ظفری بسیار خوب و موفق کارمی کند

وی گفته بود:ظفری بسیار خوب و موفق کار می کند و آقایان خواهان استیضاح ،دلیل منطقی خود جهت استیضاح را بیان کنند،توصیه می کنم دوستان تمرکز،روح و روان شهردار را مخدوش نکنند و اگر به دنبال موفقیت شهرداری هستند،شهردار را کمک کنند.

بنا به چه کمبودهایی به دنبال استیضاح هستید؟

عاملی مقدم درادامه تصریح کرده بود: در ایام نزدیک به عید و تعطیلات بیان بحث های نابجا منطقی نیست و آقای شهردار شبانه روز در حال فعالیت و کار است و دوست دارم آقایان توضیح دهند بنا به چه کمبودهایی به دنبال استیضاح هستند.

اگرچه امروز استیضاح‌کنندگان مسعود ظفری همان 4نفر موافق وی در روز انتخاب و بالعکس موافقان امروز همان مخالفان روز انتخابش به عنوان شهرداربودند، براساس آنچه عنوان شده است، سیدناصر حسینی، افضل نظری، مسلم کرمی و نرگس زارعیان طرح سوال از ظفری را در دستور کار خود قرار داده‌اند و شهردار گچساران نیز می بایست با جواب‌های خود موافقان دیروز و مخالفان امروز خود را قانع  کند البته از آن سو نیز جبهه ۳ نفره رمضان عباسی، حبیب‌الله عاملی‌مقدم و کیانوش بلوطی که به نظر می‌رسد موافق ابقای ظفری باشند نیز منتظر نتیجه طرح سوال واستیضاح شهردار هستند.

 مسعود ظفری شهردارگچساران در خصوص دلایل استیضاح خود و سوالات مطرح شده دراین باره گفت: لازم می دانم چند سوال مهم از جلسه راعنوان کنم وقضاوت را به شما مردم بسپارم.از من سوال شده است که چرا ساختمان شهرداری را ترمیم کرده ای ؟چرا حقوق پرسنل را از عوارض پرداخت می کنید؟ وچرا پارک های محله لبنان وپارک مهرورزی را درست کرده ای؟.

از منافع شهروندانم کوتاه نمی آیم

ظفری ادامه داد:شاید باورش سخت باشد این مهمترین سوالاتی بود که امروز در بحث استیضاح شهردار مطرح شد وبنده سوگند یاد کرده ام که ذره ای و در جایی که منافع شهروندانم بخواهد آسیبی ببیند کوتاه نیایم و همواره کوتاه نخواهم آمد.

من راه خدمت را انتخاب کرده ام

ظفری تصریح کرد:من راه خدمت را انتخاب کرده ام و خدمتگذار این مردم هستم چه چندصبا و چه چند سال بمانم و به مردم خیانت نخواهم کرد وباهیچ کس وهیچ چیز مصالح مردم شهرم راعوض نخواهم کرد.

جزییات را مطرح می کنم

شهردار گچساران اظهارکرد:ان شالله در روزهای آینده همه جزییات رابرای مردم شهرم که همواره سوگندیادکرده ام چیزی از آنها پنهان نکنم ، عنوان خواهم کرد.

ظفری تصریح کرد؛ درآستانه سال نو هستیم ودوست ندارم خاطر همشهریانم بیش از این آزرده شود، وبیش ازاینکه انرژی خودرا صرف این حاشیه ها کنم، ترجیح می دهم باتوجه به اینکه گچساران میزبان مسافرین نوروزی است، بتوانم خدماتی که درحد مردم گچساران باشد به هموطنانم ارائه دهم.

وی افزود:جادارد از این فرصت استفاده کرده و ازمردم شهر که دراین مدت بخاطر احداث پل وتعمیرات جاده و...ماراتحمل کردند والحق و الانصاف تعامل خوبی باهمکاران ما داشتند تشکر و قدردانی کنم .

برای مطامع دنیوی آخرتمان را نفروشیم

ظفری در پایان گفت:اگر شهروندان بااین حاشیه ها خاطرشان آزرده شده ازصمیم قلب پوزش می طلبم و ان شاالله قدمهایمان و راه خدمتمان در راستای تحقق اهداف واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد وبرای مطامع دنیوی آخرتمان را نفروشیم، وکاری کنیم که در اذهان مردم نام نیکی ازخود باقی بگذاریم.باشد که موجب خشنودی خداوند ورستگاریمان شویم.

هرچند به نوعی امروز جلسه استیضاح شهردار گچساران برگزار نشد اما به خوبی دو دستگی و اختلاف شدید و مهار نشده میان اعضای شورای شهر و همچنین اختلافات میان شهردار و جناح اکثریت شورا قابل مشاهده بود که اگر وضعیت و بحران فعلی بخواهد به این شکل به پیش برود زنگ خطر جدی خواهد بود که امیدواریم دودش به چشم شهروندان نرود.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

سلام من فقط میدونم برای اولین بار من که‌ محل کارم خارج از استانه وقتی اومدم گچساران به یقین تغییرات و دگرگونی در شهر و کارهای بسیار خوب شهرداری رو مشاهده کردم،بنظر من شورای شهر هیچ مزیتی برای ما مردم ندارد و برای همیشه منهل شود بهتر است.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها