نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. دى 1396 - 13:45
امام جمعه گچساران گفت:توصیه شده است که آقایان تلاش کنند مشکلات اقتصادی مردم حل شود و در حوزه عقاید وارد نشوند چون تخصص لازم را ندارند،بعد اشتباه می کنند آنوقت می خواهند توجیه کنندکه بدتر هم می شودوعذر بدتر از گناه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوبحجت السلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به اغتشاشات اخیردرکشور گفت:در کشور یک ناآرامی های به شکل محدود ایجاد شد و دشمن که همیشه بدنبال لطمه به این مملکت بود از این قضایا سوءاستفاده کرد و علیه مردم اقداماتی را انجام داد.

وی اظهارکرد:متاسفانه تعدادی از هموطنانمان را دشمن با حیله گری از پای درآورد و از آنطرف هم به نوعی از مادر مهربانتر خودش را معرفی کرد،اما ملت با بصیرت جلوی دشمن سد ایجاد کرد و اجازه نداد دشمن درادامه به امیال شوم خود دست پیدا کند.

حجازی افزود:این وضعیت و مشکلاتی که الان ملت دارند در حقیقت حقشان این نیست،معضل بیکاری ، گرانی ،حقوق های نجومی ، بی عدالتی ها و دیگر موارد، بنابراین این نکته مهم است که مسئولین  دررفع مشکلات ملت همت و تلاش مضاعف کنند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:مقام معظم رهبری دراین رابطه به مسئولین خطاب کردند:"مسئولین ذیربط تفاوت بگذارند بین کسی که با یک هیجان یک حرفی می زند با آن کسی که مرتبط با شبکه پادوهای آمریکایی است،که اینها یکسان نیستند".

حجازی ادامه داد:اینکه گاهی اوقات هم تلاش کنیم با دشمن نرم برخورد کنیم خلاف قرآن و اسلام است باید با دشمن،دشمنی کرد و گاهی متاسفانه از سوی برخی مسئولان خلاف انتظار دیده می شود درحالی که با دشمن نرم برخورد می شود اما با ملت سخت برخورد می شود.

خطیب جمعه گچساران گفت:مسئولان باید با مردم رو راست ،صادق و شفاف حرف بزنند و با شجاعت ، باشهامت و محکم مقابل دشمن و مقابل آشوبی که طراحی دشمن است محکم ایستادگی کنند و موضع بگیرند.

وی درادامه اظهارکرد:در بحث عقاید همه و همه مسئول هستیم و لازم است که در تقویت عقاید مردم کار کنیم ،باید کارشناسانه کار کنیم و اگر کسی تخصصی ندارد به عنوان متخصص نظر ندهد ،گاهی بحث هایی می شود که به عقاید مردم هم خدشه وارد می شود.

امام جمعه گچساران افزود:توصیه شده است که آقایان تلاش کنند مشکلات اقتصادی مردم حل شود و در حوزه عقاید وارد نشوند چون تخصص لازم را ندارند،بعد اشتباه می کنند آنوقت می خواهند توجیه کنندکه بدتر هم می شودوعذر بدتر از گناه می شود.  

حجازی بیان کرد:در بحث عقاید معیار عصمت است،بنابراین نقد به معیار عقلا باطل است یعنی آدم عاقل نمی تواند به معیار نقد وارد کند درحالی که نقد یعنی وجود یک نقص،اگرمقام عصمت نقصی داشته باشد می شود تضاد ،که عقلا محال است و انسان عاقل معتقد به جمع ضدّین نیست؛توجه کنیم خدشه به عقاید مردم وارد نکنیم که مقام عصمت نقدپذیر نیست.

وی درادامه با اشاره به حادثه دلخراش نفتکش سانچی، اظهارکرد:متاسفانه کشتی نفتکش ما که به سمت کره جنوبی در حرکت بود دچار حادثه شد و جمعی از هموطنان عزیز ما شهادت گونه جان باختند و همه ملت را متاثر کرد که علو درجات عزیزانمان را از درگاه خداوند مسئلت داریم ،مسئولان تلاش کنند که علل این حادثه به طور دقیق تر بررسی شود و حقایق روشن شود تا بخشی از آلام ملت و خانواد های عزیزان کاسته شود.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) افزود:این روز باشکوه را به همه پرستاران ومجموعه پزشکی تبریک عرض می کنم و همه باید قدر خدمات ارزشمند پرستاران عزیز و مجموعه پزشکی را بدانیم.

حجازی با اشاره به جایگاه محیط زیست درجامعه گفت:در خصوص محیط زیست باید توجه لازم را داشته باشیم و توصیه می کنم که محیط زیست تنها مربوط به جمع و یا گروه خاصی نیست و همه باید تلاش کنیم همه عزیزان محیط زیست را حمایت کنیم .

وی درادامه با اشاره به ثبت نام حوزه علمیه خواهران گفت:در حوزه علمیه خواهران ثبت نام شروع شده است و توصیه می کنم به خواهرانی که شرایط لازم را دارند حتما ثبت نام کنند، خداوند را شاکریم که حوزه خواهران گچساران مانند حوزه براداران در این مدت منشا خیراتی بوده و اثرات خوبی در بحث عقاید،احکام و اخلاق داشته است که لازم است تلاش کنیم حوزه ها را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

شما خودت شفاف حرف نمیزنی و خدشه وارد میکنی پس چرا تذکر میدی؟خرما خورده کی منع از خرما کند؟

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها