نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. دى 1396 - 15:06
سرپرست بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران گفت: یکی از مهمترین بخش ها در بیمارستان بی بی حکیمه بخش ناباروری است که بیمارستان بی‌بی حکیمه زیرساخت خوبی دارد و این مرکز تا پایان سالجاری در این بیمارستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ظهر امروز نخستین همایش ترویج زایمان طبیعی با حضور غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، فرماندارگچساران وجمعی از متخصصین و کارشناسن امر بهداشت در بیمارستان بی بی حکیمه(س) گچساران برگزار شد.

در این همایش پردیس بخشایی ،سرپرست بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران اظهار کرد: کشور ایران دومین رتبه سزارین در جهان را به خود اختصاص داده است که این در حالی است که 54 درصد زایمان‌های درون کشور به صورت سزارینی صورت می‌گیرد.

وی افزود:شایع ترین مرگ و میر مادران خونریزی و فشار خون بالا است که کاهش زایمان‌های سزارینی موجب کاهش مرگ و میر در مادران می‌شود.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در زمینه آفزایش تولید نسل گفت: مادرانی که زایمان فرزندان آنها به صورت سزارینی است بیش از سه بچه را نمی‌توانند بیاورند.

بخشایی تصریح کرد: در چند سا ل اخیر برنامه‌هایی تدوین شده که زایمان‌های طبیعی جایگزین زایمان سزارینی شود وکودکانی که به صورت طبیعی زایمان می‌شوند از هوش بالاتری نسبت به دیگر کودکان سزارینی دارند.

سرپرست بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلی کشور پیشبرد به زایمان‌های طبیعی است،زایمان‌های سزاریی در گچساران از 60 درصد به 39درصد کاهش یافته است.

بخشایی تصریح کرد:بیمارستان تخصصی مادر و کودک در شهرستان گچساران امکاناتی را برای مادران باردار در هنگام زایمان طبیعی مهیا کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ناباروری در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بخش ها در بیمارستان بی بی حکیمه بخش ناباروری است که بیمارستان بی‌بی حکیمه زیرساخت خوبی دارد و این مرکز تا پایان سالجاری در این بیمارستان افتتاح خواهد شد.

 غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درپایان این همایش در صفحه اینستاگرامش نوشت:امروز در مراسمي در بيمارستان حضرت بي بي حكيمه(س) كه شركت داشتم توفيق داشتم ننه گل افروز مامای گچسارانی ها را زيارت كنم.

گفتنی است بی‌بی‌گل‌افروز احمد‌زاده در حدود سال ۱۳۰۰ در منطقه بابا محمد آبشرین (گچساران قدیم) استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد (پدر از قوم لر طایفه کاید یوسفی و مادر از قوم ترک طایفه افشار) و نزدیک به ۹۵ سال سن دارند. این مادر مؤمنه سال‌­های سال از عمر پر برکت خود را به عنوان آگاه به طب سنتی، داروهای گیاهی و متخصص محلی زنان و زایمان نه فقط به مردم این شهرستان بلکه به دیگر نقاط استان، کشور و حتی خارج از کشور خدمت نموده که بسیاری از آنها تاکنون با ایشان در ارتباط هستند.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها