نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. دى 1396 - 7:40
فرماندارگچساران گفت: یک شخص سرمایه‌گذار که ۴۰۰ واحد آپارتمانی در نورآباد برای آموزش و پرورش و دیگر نهادهای این شهرستان ساخته است ،دارای سرمایه مناسب برای سرمایه‌گذاری در گچساران نیز بود که به علت برخی مسائل و حواشی ایجاد شده از سرمایه‌گذاری در گچساران منصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی، فرماندارگچساران در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهارکرد:همه اظهارات و سخنانی که در این جلسه توسط مسئولان مطرح می‌شود، نشان از دغدغه‌خاطر و دلسوزی بوده و در این موضوع شکی وجود ندارد ویک مسئول در اینگونه جلسات باید شخصیت ححقیقی خود را کنار گذاشته و با شخصیت حقوقی خود سخن بگوید.

وی افزود:توپ را در زمین همدیگر انداختن عادت بسیار بد بسیاری از مسئولان  کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه گچساران است که این خصلت خصلت خوبی نیست،آمار بیکاری در گچساران علی رغم قرار گرفتن در چهار راه حیاتی و با توجه به جمعیت این شهرستان از تمامی شهرستان‌های استان  بیشتر است.

برخی  پتروشیمی گچساران را بسیار بزرگ می کنند

فرماندارگچساران تصریح کرد: مهاجرپذیری در گچساران و روستاهای اطراف آن بسیار زیاد شده و گچساران شهرستانی صنعتی نیست و تنها تعدادی اداره در آن وجود دارد و یک شرکت نفت و یک پتروشیمی دارد که دوستان پتروشیمی گچساران را بسیار بزرگ کرده و روی آن بسیار مانور داده‌اند.

رحیمی ادامه داد: بسیاری از افراد مراجعه کننده دارای مدرک تحصیلی لیسانس شیمی یا فوق لیسانس و دکترای شیمی هستند که در این خصوص به آنها توضیحات لازم مبنی براینکه در حال حاضر مراحل تجهیز کارخانه  و اسکلت‌سازی پتروشیمی در دست اقدام است؛ داده شده است.

بهره‌برداری ازپتروشیمی در زمان تقریبی ۵ سال آینده

فرماندار گچساران اظهار کرد:به فرض مثال بهره‌برداری کامل ازپتروشیمی گچساران در زمان تقریبی ۵ سال آینده تحقق خواهد یافت و در حال حاضر سوله، مخزن تخصصی و تجهیزات آن در دست اقدام است و پیمانکار آن در حال حاضر به تعدادی جوشکار و نیاز دارد.

رحیمی خطاب به رئیس اداره کارگچساران گفت: امروز من لذت بردم از اینکه مدیری این چنین با شجاعت سخن می‌گوید اما من می‌گویم این شجاعت باید ۱۰ سال پیش صورت می‌گرفت.

پشیمانی و فرار سرمایه‌گذاردرگچساران

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به امر سرمایه‌گذاری در گچساران تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد مسائل و حواشی ایجاد می‌شود که سبب فرار یا دلسرد شدن یک سرمایه‌گذار می‌شود،اینکه فلان سرمایه‌گذار که به هر حال سرمایه خود را از طریق کار و فعالیت به دست آورده مورد برخی هجمه‌ها قرار بگیرد که فلان خودرو متعلق به رحیمی یا تاجگردون یا سرمایه‌گذار است، سبب پشیمانی و فرار سرمایه‌گذار می‌شود.

رحیمی در ادامه افزود: یک شخص سرمایه‌گذار که ۴۰۰ واحد آپارتمانی در نورآباد برای آموزش و پرورش وموارد دیگر این شهرستان ساخته است و دارای سرمایه مناسب برای سرمایه‌گذاری در گچساران نیز بود به علت برخی مسائل و حواشی ایجاد شده از سرمایه‌گذاری در گچساران منصرف شد.

وی تصریح کرد: این سرمایه‌گذار برای رایزنی با نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس  برای سرمایه‌گذاری در گچساران با خودروی شخصی خود آمده بود و با توجه به اینکه نماینده گچساران و باشت قصد رفتن به اهواز را داشت و ما نیز قصد رفتن به مراسم درگذشت والده "آقای جعفری" نماینده اسبق گچساران و باشت در مجلس را داشتیم با تعارف سرمایه‌‌گذار سوار بر خودروی وی شدیم تا در مسیر در خصوص سرمایه‌گذاری و نحوه تعامل و همکاری با وی صحبت کنیم.

نماینده‌ای که بنز ۳۰۰ میلیون تومانی دارد

رحیمی گفت: در طول مسیر همه صحبت‌ها صورت گرفت اما از فردای آن روز در شبکه‌های مجازی و اینستاگرام مطالبی مبنی بر اینکه نماینده‌ای که بنز ۳۰۰ میلیون تومانی دارد، منتشر شد که همین حواشی سبب فراری دادن این سرمایه‌گذاری که قصد سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیاردی در گچساران را داشت شد.

فرار سرمایه‌گذار اصفهانی از گچساران

فرماندار گچساران با اشاره به فرار یک سرمایه‌گذار اصفهانی از گچساران نیز گفت: آن سرمایه‌گذار نیز به علت برخورد سپر خودرویش با خودروی جلویی  نیزمورد ضرب و شتم قرار گرفت و از گچساران رفت.

خریداری تجهیزات تنها شانس پتروشیمی گچساران

رحیمی با بیان اینکه تاکید همه مسئولان و متخصصان بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران برای تولید کار و اشتغال است، گفت: با این شرایط کسی در گچساران سرمایه‌گذاری نمی‌کند، تنها شانس پتروشیمی گچساران این است که تجهیزات آن از قبل خریداری شده بود اگر اینگونه نبود پتروشیی را تعطیل می‌کردند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها