نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. دى 1396 - 19:32
دادستان گچساران گفت:ماجراجویی ،کنجکاوی دراخبار وهرگونه خبر پرمخاطب زدن به هر قیمتی خوب نیست ،سیاسی محض عمل کردن شایسته نیست ویک خبرنگار بایدسازنده انتقاد کند تا مسئولین ببینند و بار مشکلات جامعه کمتر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امیرحمزه بازیار دادستان گچساران در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص جایگاه و نقش خبرنگاران درجامعه گفت:قطعا آن چیزی که مد نظر و فصل الخطاب ما و خبرگاران است قانون است،و عقیده بنده بر این است که اعمال قانون و روند اجرای قانون را بایدجامه عمل پوشانید و عمل گرایانه قانون مند باشیم.

وی افزود:باید توجه داشت که هم برای خود و هم برای دیگران باید قانون را ترجیح دهیم ،درواقع خود قانون مطبوعات وظایف ، تکالیف و حقوق اصحاب رسانه را معین کرده است.

بازیار اظهارکرد:جرائم مطبوعاتی خبرنگارانی که مجوز لازم از هیات نظارت دارند ،این اشخاص از بعد فضای سیاسی واز بعد فضای مطبوعاتی در محاکم دادسرا و دادگاه های عمومی انقلاب مرکز استان که مرتبط با انجام وظیفه آنها است، رسیدگی می شود.

دادستان گچساران ادامه داد:کلیه عزیزان اصحاب رسانه که در حال تلاش در این وظیفه خطیر و مهم هستند وظیفه آنها انتقال اخبار به نحوصحیح جهت احقاق حقوق مردم و دولت است  که درواقع شماخبرنگاران صدای رسای عدالت و عدالتخواهی درجامعه هستید.

بازیار گفت:خبرنگاران جهت مصونیت مطبوعاتی و صیانت از وظیفه خطیری که برعهده دارند حتما این پروسه مجوز لازم از هیات نظارت را طی کنند چون قانون مطبوعات تنها برای این اشخاص شامل می شود و فلسفه قانون مطبوعات اعطای یک مصونیت اداری، شغلی و قضایی برای آن شخص است.

وی افزود:معتقدم که اصحاب رسانه با در نظرگرفتن حقوق "آی تی" و علم تکنولوژی و روند روبه رشدی که جامعه دارد ،می توان از بازوان توانمند اصحاب رسانه جهت هرچه بهتر احقاق حق مردم استفاده کرد  و به نوعی اجرای وظایف ما در قانون اساسی و اصل 156به بعد قانون اساسی مرتبط با کار همدیگر است.

دادستان گچساران تصریح کرد:حساسیتی نسبت به بحث انتقال خبر وجود دارد ورسالت ویژه ای در ماده2قانون مطبوعات معین شده است و هرگونه رسالتی خارج از این برخلاف وظایف محوله قانون مطبوعات است.

برخی مسئولین از خبرنگاران گله مندند

وی گفت:انتظار داریم که روند پروسه انتقال خبر به نحو صحیح صورت گیرد در حالی که بارها پیش آمده که روسای ادارات و مسئولین زیربط از اصحاب رسانه ، سایت ها و فضای مجازی گلایه مندبودند،که خبرنگاران باید اسناد لازم را در این موارد داشته باشندولذا نقدهم باید سازنده باشد.

بازیار افزود:مواردی که باید اصحاب رسانه مورد توجه داشته باشند مبحث اخبار امنیتی است که در این خصوص بایدخبرنگاران توجه و هوشیاری کامل در خصوص انتشار این اخبار را داشته باشند.

سیاسی محض عمل کردن شایسته خبرنگار نیست

دادستان گچساران اظهارکرد:ماجراجویی ،کنجکاوی دراخبار وهرگونه خبر پرمخاطب زدن به هر قیمتی خوب نیست و اصحاب رسانه باید واقعا انتقال دهنده صحیح اخبار باشند و سیاسی محض عمل کردن شایسته نیست،یک خبرنگار بایدسازنده انتقاد کند تا مسئولین ببینند و بار مشکلات جامعه کمتر شود.

وی ادامه داد:اصحاب رسانه نباید تحت هیچ شرایطی اجازه بدهند شخص یا اشخاصی از هر ناحیه و یا جناحی برای چاپ خبر یا مقاله ای به آنها فشاری وارد کنند و درواقع خبرنگاران  صدای رسای مردم هستند و باید از حقوق مردم دفاع کنند.

دادستان گچساران درادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر مرجع رسیدگی به جرائم مطبوعاتی دراستان گفت:رسیدگی به جرایم مطبوعاتی سیاسی برطبق خود قانون آیین دادسری کیفری ،در صلاحیت دادگاه کیفری است لکن برطبق خود قانون ماده 34 در هر صورت رسیدگی به جرایم مطبوعاتی علنی است و در محاکم صالح مراکز استان صورت می گیرد.

راه اندازی شعبه ویژه شکایات خبرنگاران

بازیار گفت:عقیده بر این داریم که در آینده ای نزدیک شعبه ای ویژه برای خبرنگاران در نظر گرفته شود چه شکایت خودشان و چه شکایت علیه آنها،البته بر طبق آنچه که در صلاحیت ذاتی ما باشد.

وی افزود:در حوزه قضایی گچساران و در دادسرا نیروهای بسیار توانمندی حضور دارند که با تمام توان تلاش می کنند و زحمت می کشندبدون حتی کوچکترین چشم داشتی ، دلیلی که اینجا کار می کنیم خدمت به مردم و صیانت از حقوق مردم است در حالی که حقوق همین افراد از بسیاری از دیگر افراد این شهر پایین تر است.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها