نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آذر 1396 - 16:59
شهروندان دیار بام نفت ایران با خرید میوه، آجیل و شیرینی خود را برای شب چله آماده می‌کنند، هر چند که به گفته برخی کسبه رکود بازار امسال نسبت به سال‌های پیش، بیشتر است و مردم کمتر از سال‌های گذشته خرید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یلدا، یکی از کهن ترین جشن های ما ایرانیان است و خانواده‌های زیادی در شب یلدا که درازترین و تاریک ترین شب سال است، اوقاتی خوش را تا سپیده دم درکنار یکدیگر سپری می کنندو این شب در هر نقطه از کشورمان با رسم و رسومات فرهنگی خاصی همراه است.

 با نزدیک شدن به شب یلدا، بازار گچساران برخلاف دیگر روزهای سال به ظاهر یکی از پر رونق‌ترین روز‌های خود در نیمه دوم سال را تجربه می‌کند، امسال نیز برخی شهروندان دیار بام نفت ایران با خرید میوه، آجیل و شیرینی خود را برای این مراسم سنتی آماده می‌کنند، هر چند که به گفته برخی کسبه رکود بازار امسال نسبت به سال‌های پیش، بیشتر است و مردم کمتر از سال‌های گذشته توانایی خرید دارند.

این درحالی است که شهروندان گچسارانی همچون گذشته باز هم امسال طعم گرانی ها را درآستانه شب چله چشیدند و لحظات زیبای دورهمی فامیل درمنزل بزرگان، سنت پسندیده ای بود که متاسفانه این روزها به دلیل گرانی اجناس این سنت رو به فراموشی گذاشته و گرانی ها و بی پولی ها باز هم همه راشرمنده خود کرده است.

این روزها بازار گچساران دیگر آن حال و هوای خاص گذشته را ندارد و شور و اشتیاق بسیاری از مردم برای خرید را نمی بینیم مردمانی که هیچ تمایلی برای خرید از خود نشان نمی دهند و آرام و بی صدا از کنار مغازه های شهر عبور می کنند...

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها