نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. آبان 1396 - 18:08
مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران گفت:حکایت امروز منطقه ما همان مثال آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم است و بنده مدیرعامل شرکتی هستم که تقریبا 20درصد در اقتصاد مملکت اثرگذاراست ولی این شرکت تاکنون هیچ نقشی را برای شهرستان و استان عملی نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هوشنگ صیدالی مدیرعامل نفت و گاز گچساران در نشستی با نخبگان کهگیلویه و بویراحمد که باحضور معاون علمی رئیس جمهور در دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد،اظهارکرد:جناب معاون علمی رئیس حکایت امروز منطقه ما همان مثال  آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم است و بنده مدیرعامل شرکتی هستم که تقریبا 20درصد در اقتصاد مملکت اثرگذاراست ولی این شرکت تاکنون هیچ نقشی را برای شهرستان و استان عملی نکرده است.

وی افزود:اگر فقط در بحث بودجه ای اشاره کنیم، فقط بودجه جاری شرکت نفت سالانه نزدیک به 1000میلیارد تومان است و حالا هم بحث سرمایه ای که جای خود دارد و آیاواقعا زیبنده یک شهرستانی است که 1000میلیارد تومان فقط یک شرکت در سال هزینه می شود ولی هیچگونه اثری را برروی شهر و اطرافش نداشته است.

صیدالی ادامه داد:این می طلب که برنامه ریزی حساب شده ای انجام شود که اثرش را در استان و کشور ببینیم وموضوع دیگردر همین نمایشگاه دستاورهای علمی که ملاحظه فرمودیدبخش کوچکی از قطعاتی که توسط تولید کنندکان داخلی و بعضا توسط کارکنان شرکت نفت و گاز گچساران ساخته شده به نمایش گذاشته شد و الان حدود 2هزار قلم کالا وجود دارد که از تولید کنندگان داخلی خریداری می کنیم.

وی تصریح کرد:اعتقاد داریم به جهت عملی نمودن شعار اقتصاد مقاومتی ،بایستی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم ودر این نمایشگاه قطعه ای را مشاهده کردید که با 28میلیون تومان خریداری می شداما الان در همین نزدیکی با 33هزارتومان خریداری می شود.

هوشنگ صیدالی مدیرعامل نفت و گاز گچساران افزود: پس می توانیم و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم مستلزم این است که زیرساخت ها به نحوی فراهم شود که ما بتوانیم به تولد کنندگان داخلی کمک کنیم و به خصوص شرایطی ایجاد کنیم که در نزدیکی همین شرکت و در کمترین زمان ممکن با توجه به مراوداتی که با دانشگاه هاداریم ،بتوانیم به نتیجه اثر گذاری برسد.

صیدالی اظهارکرد:سهم گچساران از تولید قطعات به اندازه انگشتان دستانم هم نمی شود که این زیبنده نیست و ما آمادگی داریم که درجهت بحث مسائل فناوری که هرگونه همکاری که از دست ما ساخته می شود را انجام دهیم،در چندمدت پیش باز با شرایطی که فراهم شد اولین تفاهمنامه بین ما و شرکت هواپیمایی هسا صورت گرفت که بتوانیم یک مبداء برای شروع یک کار ارزشمند باشد.

وی درادامه با اشاره به فوران چاه 147رگ سفید گفت:اعتقاد براین است اگر پول 2روز همین چاه که که درحال فوران و سوختن است ،اگر هزینه تحقیقات و پژوهش در استان می شد یقین دارم با توجه به توانی که درمراکز علمی استان و شرکت نفت وجود دارد می توانستند به تکنولوژی های دسترسی پیدا کنند که در کمترین زمان بر این فوران های وحشیانه فایق بیایند.

صیدالی گفت: زیبنده این شرکت با 7هزار پرسنل نیست که واحد پژوهش و فناوری نداشته باشدو وابسته به نقاط دیگر باشیم اما به هرحال می طلبد در کنار و نزدیکی ما واحد پژوهش باشد و اگر بخواهیم با مراکز علمی استان ارتباطی را برقرار کنیم دیگر نیازی به شخص سومی نداشته باشیم.

وی اظهارکرد:ما آمادگی خود را برای هر نوع همکاری در این زمینه اعلام می کنیم و به عنوان یک دستگاهی که از نظر اقتصادی وضعیت بهتری نسبت به دیگر دستگاه ها دارد در حضو معاون علمی رئیس جمهور کاملا اعلام امادگی می کنم و انتظار داریم معاون علمی رئیس جمهور زمینه ای را ایجاد کنند که بحث علم ، نوآوری و فناوری در استان و بخصوص درگچساران مهیا شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها