نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. خرداد 1396 - 21:16
جهانگیر تقی پور از از محدود ایرانیانی است که بیش از ۲۵ سال طبابت بعنوان جراحی زبردست در رشته های تروما، قفسه صدری، کبد و گوارش در بهترین مراکز پزشکی دانشگاهی انگلیس تجربه اندوخته است به گونه ای که با گرفتن فلوشیپ این کالج ها لقب “مستر” گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دکتر جهانگیر تقی پور سال ۱۳۲۹ در روستای شادگان (گورو) شهرستان باشت و باوی استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. وی جز اولین محصلینی بود که در پی تغییرات اجتماعی و با باز شدن اولین مدارس در  اواخر ده ۳۰ در این منطقه توانست تا کلاس چهارم دوران ابتدایی را در زادگاهش (کلاس اول را در روستای شاه بهرام) با تشویق و حمایت زنده یاد حاج فریدون شریفی از معتمدین و یکی از اولین فرهنگیان به نام منطقه بخواند.

وی بعد از اتمام دوره شش ساله دبستان در گچساران و تکمیل دوره سه ساله کار آموزی آموزشگاه حرفه ای شرکت ملی نفت ایران در امیدیه، آغاجاری به عنوان کارگر در شرکت نفت استخدام شدند. ایشان همزمان با کار در روز به درس و تحصیل خود بطور شبانه ادامه دادند تا سرانجام موفق به اخذ دیپلم علوم طبیعی شدند.

پشتکار دکتر جهانگیر تقی پور باعث شد که ایشان در سال ۱۳۵۱ از استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته شیمی دانشگاه جندی شاپور اهواز پذیرفته شوند و مهمتر اینکه در میان پنج نفر دانشجویانی بود که از طرف دانشگاه اهواز بر اساس معدل از میان تمام دانشجویان سال اول دانشگاه از همه استانهای کشور برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی منتخب شدند.

وی فردی خود ساخته که در دوران قبل از دانشگاه با کار و سپس کارگری در شرکت ملی نفت ایران و در دوران تحصیلات پزشکی خود با تدریس در دبیرستان های اهواز امرار معاش و مدتی در درمانگاه صنایع فولاد، شبکه رازی و کمک به روستاهای اطراف اهواز مشغول به طبابت بود. در اوایل جنگ ایران و عراق در بیمارستان های اهواز بودند ولی بعلت مسایل مختلف بدون نقشه قبلی مجبور به ترک ایران شدند و سرانجام در سال ۱۳۶۴در شهر لندن کشور انگلستان مستقر گشتند.

دکتر جهانگیر تقی پور از از محدود ایرانیانی است که از سد امتحانات مشکل چند مرحله یی عضویت در  کالج های سلطنتی جراحان انگلیس و اسکاتلند (فلوشیپ) بر آمده و علاوه بر بیش از ۲۵ سال طبابت بعنوان جراحی زبردست در رشته های تروما، قفسه صدری، کبد و گوارش در بهترین مراکز پزشکی دانشگاهی انگلیس تجربه اندوخته اند به گونه ای که با گرفتن  فلوشیپ این کالج ها لقب “مستر” گرفتند.

دکتر جهانگیر تقی پور به احتمال زیاد تنها پزشک (اولین) ایرانی هستند که از بین جراحان جامعه پزشکی در بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) و ایرلند جنوبی به عنوان یکی از اعضا اصلی هیئت ممتنحنه امتحانات تخصصی جراحی در کالج های سلطنتی جراحان بریتانیا و ایرلند برای هشت سال از طرف این مراکز مهم علمی پزشکی جهان انتخاب شدند.

وی یکی از اولین کلینیک های خصوصی را در لندن از سال ۲۰۰۰ میلادی باز نمود. در سال ۱۹۹۸ میلادی مکانی را در شمال غرب لندن خرید و با وجود مخالفت شدید مقامات محلی، ایشان این مسئله را به دفتر وزیر کشور دولت وقت انگلیس کشاند و موفق شد برای اولین بار کلینیک خصوصی خود را در ژوئن سال ۲۰۰۰ میلادی در لندن باز کند.

دکتر جهانگیر تقی پور را به عنوان فردی بی ادعا و یکی از موفق ترین پزشکان ایرانی در اروپا می شناسند به گونه ای که کلینیک جراحی زیبا سازی (کاسمتیک سرجری کلینیک) ایشان در لندن یکی از پرطرفدارترین کلینیک های جراحی زیبائی بوده که با بکار گرفتن آخرین تکنیک های پیشرفته در زیباسازی در زیر  بی حسی موضعی یا با استفاده از داروهای آرامبخش (بدون احتیاج به بیهوشی عمومی و خطرات آن) با حداقل برش و حداکثر ایمنی است. از بدو تاسیس این کلینیک بیماران زیادی از سرتاسر بریتانیا،کشورهای اروپایی و بعضی از کشورهای خاورمیانه را بدون عارضه خاصی درمان کرده است.

از افتخارات علمی دکتر جهانگیر تقی زاده در حوزه پزشکی چه با امتحان ورودی و چه بدون از امتحان عبارتند از:

۱٫ عضویت در کالج سلطنتی جراحان انگلیس

۲٫ جواز و عضویت کالج سلطنتی پزشکان انگلیس

۳٫ عضو کالج سلطنتی جراحان اسکاتلند (فلوشیپ)

۴٫ دیپلم و جواز مسایل بارداری کالج سلطنتی زنان و زایمان بریتانیا

۵٫ سند حق آموخته شده از کالج سلطنتی پزشکان خانواده بریتانیا

۶٫ دیپلم انستیتو ملی قلب و ریه انگلیس در بیمارستان های دانشگاه لندن

۷٫عضو سازمان پیکر تراشی بریتانیا

۸٫عضو کالج زیبایی در پزشکی بریتانیا

۹٫ عضو آکادمی کار شناسان

۱۰٫ عضو آکادمی جهانی جراح زیبا سازی

۱۱٫ عضو آکادمی جراحان زیبا سازی امریکا

۱۲٫ عضو جامعه ی سلطنتی پزشکی بریتانیا

۱۳٫ نظام پزشکی ایران، بورد تخصصی جراحی ایران

۱۴٫ عضو جامعه جراحان ایران

۱۵٫ عضو سابق هیئت ممتحنه امتحانات تخصصی جراحی در کالج های سلطنتی جراحان بریتانیا و ایرلند

از موضوعات عمومی مربوط به ایران که توسط دکتر جهانگیر تقی پور نوشته و در ژورنال ها منتشر شده:

الف: اثرات جنگ طولانی برروی بهداشت و درمان کشورایران ازسال: ۱۳۵۷ تا  ۱۳۶۸  در  شماره ۸  ژورنال “جنگ و طب”

ب: مصدق و مردم ایران در ژورنال بقا ،ستیز و طب.

دکتر جهانگیر تقی پور یکی از فرزندان و مشاهیر لایق ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد در جهان هستند که با وجود کمبودها و موانع توانسته اند به بالاترین درجات علمی در کشور انگلیس نایل آیند. وی  بعد از حدود ۳۰ سال فعلا در شیراز در پی انتقال تجربیات خویش به پزشکان جوان و خدمات جراحی های زیباسازی (کاسمتیک سرجری) به هموطنان عزیزمان می باشد.

سید ابوالحسن حسینی نیک

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها