نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. خرداد 1396 - 9:56
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در نامه‌ای خطاب به علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به حساسیت کار فرهنگی و آموزشی خواستار پیگیری و رسیدگی دقیق در خصوص سند ۲۰۳۰ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در نامه‌ای خطاب به علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به حساسیت کار فرهنگی و آموزشی خواستار پیگیری و رسیدگی دقیق در خصوص سند ۲۰۳۰ شد.

متن نامه به این شرح است: جناب آقای دکتر علی مطهری نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام خدمت جنابعالی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان در هفته گرامیداشت مقام معلم نسبت به امضای سند آموزش ۲۰۳۰ توسط دولت گلایه کردند و آن را مغایر ارزش‌ها و مبانی اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند.

در ادامه نامه آمده است: مطابق اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران “عهدنامه، مقاوله‌نامه، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد”.

در این نامه بیان شده است: همچنین اصل ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید” امضای عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه بین‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی او است.

همچنین بیان شده است: متأسفانه دولت یازدهم بدون توجه به این اصول قانون اساسی اقدام به امضای سند۲۰۳۰ و تعدادی دیگر از اسناد فرهنگی و آموزشی و حتی اقتصادی تعهدآور کرده که این کار ضمن آنکه جمهوری اسلامی را ملزم به اجرای این اسناد می‌کند توهین و دهن‌کجی به قانون اساسی و شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی است.

در این نامه عنوان شده است: لذا با توجه به مبانی الهی و انسانی تربیت و آموزش که در آثار شهید مطهری به عنوان اندیشمند بزرگ انقلاب اسلامی و نیز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، بر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی فرض است که به عنوان چشم بیدار ملت ضامن امنیت فرهنگی و اخلاقی جامعه باشند و ضمن جلوگیری از اجرای این سند که در واقع یک برجام آموزشی است، اجرای جدی و دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از دولت و وزارت آموزش و پرورش مطالبه نمایند.

و در این نامه خاطرنشان شده است: در پایان از جنابعالی که از یک سو فرزند تئوریسین شهید انقلاب و از سوی دیگر در مقام خطیر نمایندگی مجلس قرار دارید انتظار است تمام همت خویش را برای پیگیری دقیق موضوع و احقاق حقوق ملت و در صورت لزوم برخوردهای قانونی با خاطیان این سند ننگ آور مصروف دارید و توفیق روزافزون جنابعالی و همه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خداوند منان خواستاریم.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها