نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. ارديبهشت 1396 - 13:57
تحلیل ها حاکی از این است که تلاش برای جمع آوری آرای سلبی ، ایجاد یک تشنج ساختگی و انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه و نابسامانی های فراوان دولت یازدهم در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فائزه هاشمي فرزند مرحوم آيت الله هاشمي جهت حضور در كمپين حاميان  حسن روحانی و سخنراني در ميان آن ها مورخ سه شنبه 19اردیبهشت ماه جاری به گچساران سفر خواهد كرد.

موافقت فرمانداری گچساران با سخنرانی فائزه هاشمی برای حمایت از ستاد روحانی در این شهرستان در حالی صورت گرفته است که عده‌ای این اقدام را خلاف قانون عنوان کرده‌اند زیرا معتقدند براساس قانون فائزه هاشمی به مدت ۵ سال از فعالیت‌های سیاسی محروم و محکوم شده است.
 
 این درحالی است که "سید اکبر علیزاده" فرماندار اسبق گچساران بیانیه‌ای در خصوص این سفر و لغو آن به شورای تامین گچساران نوشته و خواستار پیگیری موضوع شده است.««اینجا»»
 
سفر فائزه رفسنجانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری به گچساران و حضور در میتینگ انتخاباتی حامیان شیخ حسن روحانی دراین شهر حاوی پیام مهمی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت و تحلیل ها حاکی از این است که تلاش برای جمع آوری آرای سلبی ، ایجاد یک تشنج ساختگی و انحراف افکار عمومی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه و نابسامانی های فراوان دولت یازدهم در دستور کار است.
 
این روزها فتنه گران که فضا را برای حضور بیشتر در جامعه به بهانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پیداکرده اند گویی به دنبال بهره برداری بیشتر برای بیان سخنان ساختارشکنانه خود، بهترين زمان را یافته اند وآنها که محبوبیت زیادی دربین مردم ندارندبه نوعی تنها به دنبال فرصت های بیشتر برای دنبال کردن اهداف خود هستند،همان اهدافی که  دنبال تطهیر چهره خود و فتنه گران در جامعه است.
 
اما در شرایط فعلی کشور با وجود رکود بازار و نابسامان بودن وضعیت زندگی و معيشت مردم این بازی های سياسی چه جایگاهی می تواند داشته باشد ؟؟ سابقه فتنه انگیزی فائزه هاشمی درسال 88 و صف بندی اوعلیه نظام، نشان از دنبال کردن اهداف ناتمامشان در پروژه براندازی دشمنان این نظام است.
 

نام فائزه هاشمی آنقدر حواشی به همراه خود دارد که توجه کنجکاوانه مخاطبان را به خود جلب کند، در انتخابات ریاست جمهوری دهم سردمدار جبهه اصلاحات شده بود و علی‌رغم مخالفت پیشین با میرحسین موسوی، به صورت غیررسمی مسئولیت کمیته تبلیغات او را برعهده گرفت. 

فائزه هاشمی به عنوان یکی از عناصر فعال در فتنه 88 در روزهای ابتدایی فتنه به تهییج فتنه‌گران پرداخته و تحرکات و حضور خود را تا آخرین نفس برای زنده نگه داشتن فتنه 88 ادامه داد، همچنین در روز اعتراضات جنبش سبز در ۱ اسفند ۱۳۸۹، در خیابان ولی‌عصر بازداشت و مجدداً آزاد شد.

فائزه پس از سال‌ها سکوت این بار با تمام توان و انرژی و تمام قد برای حمایت از موسوی به میدان آمده بود و پذیرش شکست خارج از تحملی بود که در این 10 سال در غربت به سر آمده بود و می‌خواست تمام آتش خود در عالم سیاست را یکباره شعله‌ور کند. 

فائزه از پرکارترین افراد در انتخابات ریاست جمهوری بود و در حمایت از کاندیداتوری موسوی سنگ تمام گذاشت. اتفاقاً شباهت‌هایی هم با کاندیدای مورد حمایتش داشت از این لحاظ که نیمی از دوران گوشه نشینی آخرین نخست‌وزیر، او نیز سکوت و انزوا را برگزیده بود و همانند او شکست برایش باورناپذیر بود.

ساماندهی دختران فیروزه‌ای شاید نقطه عطف فعالیت‌های تبلیغاتی فائزه برای ستاد موسوی بود که ظهور و بروز بسیاری یافت. البته این اقدام فائزه مقدمه‌ای نیز به همراه داشت؛ فائزه پیش از پیوستن به ستاد موسوی، نکاتی را درباره حجاب زنان بیان داشته بودکه در نوع خود ساختارشکنانه و قابل تأمل است. 

اما تحرکات تحریک آمیز فائزه هاشمی به 26 خرداد محدود نشد و او نشان داد که بطور جدی قصد همراهی و حتی هدایت جریان آشوب را دارد.در همین راستا بود که روز 30 خرداد و پس از خطبه‌های نمازجمعه مقام معظم رهبری و اتمام حجت با اغتشاشگران برای پایبندی به قانون، بار دیگر فائزه با شرکت در تجمع دیگری در خیابان آزادی، به تحریک معترضان به تداوم اغتشاشات پرداخت و به همین دلیل توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شد. 

اگرچه فائزه هاشمی بعد از آزادی مدعی شد که قصد ایجاد ناآرامی و تحریک آشوبگران را نداشته و به دلیل گرسنگی در آن حوالی به دنبال ساندویچ می‌گشته است! اما "حسن لاهوتی" فرزند فائزه همزمان با دستگیری وی، در مصاحبه با تلویزیون دولتی انگلیس (BBC) اعلام کرد که مادر و بستگانش به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی در روز شنبه دستگیر شده‌اند. 

فائزه هاشمی برای چندمين بار در حال ليدری، شعار دادن و تحريک مردم دستگير شده و حکم دادگاه وی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به ریاحی وکیل وی ابلاغ شد،فائزه هاشمی برابر حکم دادگاه به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

پیش از این فائزه هاشمی در مصاحبه‌ای ضمن بیان خاطرات خود با بهائیان در زندان، آن‌ها را انسان‌های بزرگی دانسته بود.فائزه هاشمی در این مصاحبه به زندانی شدنش به مدت 6 ماه در سال 2012 می‌گوید که زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

دیدگاه‌ها

کاندیدی که مرد ندارد باید زنها برایش گدایی رای کنند
اگر بیاد همانند کرباسچی ازش استقبال میشه با پاره آجر و سنگ

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها