نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. فروردين 1396 - 21:50
فرماندار گچساران گفت:دلیلی که من از شهردار و شخص ایشان حمایت می‌کنیم پاک دستی و درستی شهردار است که ایشان انسان پاک‌دستی است و در طول دوران فرمانداری ما خوشبختانه همکاری خوبی با ایشان داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی فرماندارگچساران عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: رسانه‌ها نقش بسزایی در حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها دارند.

وی افزود: از روزی که با دستور وزارت کشور روند برگزاری انتخابات را آغاز کرده‌ایم بر همین اساس چندین کمیته در فرمانداری گچساران برای برگزاری انتخابات فعال شده است وامید بر آن داریم که بتوانیم همچون سنوات گذشته در نظام جمهوری اسلامی انتخاباتی سالم را با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای رقم بزنیم.

رحیمی با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان شورای شهر و روستا تصریح کرد: تعداد 474نفر در شورا ها ثبت نام کرده اند که از این میزان 100نفر در شهر و مابقی در روستا هستند،در روستاها نیازی به استعلام از مراجع چهارگانه به جز موارد خاص نبوده است ،براساس برنامه زمان‌بندی شده وزارت کشور در حال حاضر ۳ هیئت اجرایی در فرمانداری گچساران مستقر شده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: بر اساس قانون فرماندار شهر تعداد ۳۰ نفر به عنوان معتمد خود را به شورای نگهبان معرفی و پس از تایید با رای‌گیری میان اعضا ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۵ نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شود که خوشبختانه با همکاری خوب دفتر شورای نگهبان این امر مهم نیز در فرمانداری گچساران انجام شد و در حال حاضر هیأت اجرایی مشغول فعالیت است.

رحیمی با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در حوزه روستا و شهر بیان کرد:  روستاهای بالای جمعیت ۲۰ خانوار دارای صندوق ریاست جمهوری و شورای روستا هستندو شرط رای دادن در روستا این است که حتما شورای روستا باید تایید کند که فرد رای دهنده در آن روستا یک سال ساکن بوده است اما برای ریاست جمهوری مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رحیمی ادامه داد: به عنوان فرماندار گچساران همواره رسانه‌ها را به عنوان بازوی توانمند فرمانداری در زمینه برگزاری انتخابات می‌دانم و از رسانه‌ها انتظار دارم که همچون گذشته در برگزاری انتخابات هم‌یار ما باشند.

وی در خصوص ستادهای تبلیغاتی کاندیداها بیان کرد: با توجه به مکان‌هایی که مشخص شده است کاندیداها هر مکانی را که برای ستاد خود انتخاب می‌کنند باید تاییدیه از شورای ترافیک و شهرداری داشته باشند و پس از آن در زمان اعلام شده جهت تبلیغات اقدام به راه‌اندازی ستادها کنند.

فرماندار گچساران در خصوص مکان سخنرانی برای کاندیداهای ریاست جمهوری و اشخاصی که در این خصوص به شهرستان سفر می‌کنند، اظهار کرد: برگزار کنندگان سخنرانی‌های کاندیداهای ریاست جمهوری و هواداران آنها پس از دریافت مجوزات لازم از فرمانداری می‌توانند به شرط دریافت مجوز از هیأت امناهای مساجد مراسم خود را در مساجد برگزار کنند.

رحیمی ادامه داد: کاندیداهای شورای شهر حق سخنرانی در مساجد را ندارند و می‌توانند در حسینیه‌ها و اماکن خصوصی سخنرانی داشته باشند که در حال حاضر به دنبال زمان‌بندی برای سخنرانی کاندیداها هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بیانیه جمنا به روند انتخابات در گچساران گفت: تنها دغدغه من به عنوان فرماندار گچساران این است که انتخابات سالمی را برگزار کنم. ما مسلمان هستیم و اعتقاداتی برای خود داریم و قضاوت کردن در این باره خیلی سخت است که بدون تحقیق سخن بگوییم و همیشه به دنبال این هستم که آنی تصمیم نگیرم و در این انتخابات نیز علاقه‌مندیم که بدون حاشیه انتخابات را برگزار نماییم.

رحیمی بیان کرد: انتخابات مجلس را به نحوی برگزار کرده‌ایم که یک شکایت هم نداشته‌ایم به گونه‌ای که در بین ۴۵۸ فرمانداری رتبه هفتم را در کشور کسب کرده‌ایم.

فرماندارگچساران در ادامه در خصوص فعالیت این روزهای شهرداری گچساران در آستانه انتخابات شورای شهر گفت: نمی‌شود اعتباری که با زحمت آمده و اکنون باید کار شود به خاطر انتخابات کارهاو پروژه‌ها را تعطیل کرد و من اعتقاد دارم مردم ما هوشیار هستند وامروز باید بگویم که شهرداری گچساران عادت به اعتبارات دولتی کرده است اما باید بدانیم شهرداری باید به دنبال منابعی پایدار باشد.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که سینمای گچساران سال‌ها است که تعطیل شده اما در حال حاضر سرمایه‌گذار آمده و ما متولیان و مسوولان شهری نباید سنگ‌اندازی کنیم.

رحیمی افزود: شهرداری باید به دنبال طرح‌های تجاری درآمدزا برای شهرداری باشد، متاسفانه همه ما می‌دانیم مغازه‌هایی که شهرداری در اختیار داشته به دلیل نوع قرار داد اولیه آن به گونه‌ای است که کرایه آن ماهیانه مبلغ کمی بوده است اما دلیلی که من از شهردار و شخص ایشان حمایت می‌کنیم پاک دستی و درستی شهردار است که ایشان انسان پاک‌دستی است و در طول دوران فرمانداری ما خوشبختانه همکاری خوبی با ایشان داشته‌ایم.

فرماندار گچساران در ادامه اظهارکرد: با توجه به کثرت کاندیداهای شورای شهر ممکن است در طول یک روز ده‌ها جلسه سخنرانی همزمان برنامه‌ریزی شود و ما در حال طراحی جدول سخنرانی‌ها هستیم.

رحیمی در ادامه به شایعه رد صلاحیت برخی از کاندیداهای شورای شهر گفت: اسامی رد یا تایید صلاحیت‌ها روز دوم به فرمانداری می‌رسد و ما نیز ردی‌ها و تاییدشده‌ها را به صورت محرمانه به خود کاندیداها تحویل می‌دهیم درآن مرحله هم اجازه اعلام رد یا تایید صلاحیت‌ها را نداریم اگر خود فرد اطلاعات را بروز دهد دیگر به فرمانداری ارتباطی نخواهد داشت.

فرماندار گچساران گفت: مکان‌های در نظر گرفته شده برای برپایی ستادهای داوطلبان از فلکه سه‌‎راهی به طرف فلکه نرگسی خواهد بود که البته خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی این مسیر نیز جز محدوده برپایی ستاد محسوب می‌شود و از طرف دیگر شهر نیز از نمایندگی سایپای آقای حبیبی به سمت فلکه فردوگاه پیش‌بینی شده که این مسیر نیز مسیرهای فرعی شامل ۵۰۰ دستگاه را نیز شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: داوطلبان باید برای برپایی ستادهای تبلیغاتی خود مجوز طرح ترافیک راهنمایی و رانندگی و شهرداری گچساران  را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها