نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. فروردين 1396 - 12:52
وقتی در گچساران تقریبا به ازای هر هزار نفر یک نفر ثبت نام کرده نمی شود بر این موضوع توسعه سیاسی نام نهاد و به آینده آن امیدوار بود،آنچه مهم است و باید برای مردم بیان شود سوابق تجربیات و برنامه های داوطلبان و معضلات این شهر و راه های برون رفت از آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،روح الله قابضی-در خصوص انتخابات شوراها در گچساران گفتنی ها زیاد است که انشا الله در فرصت های پیش رو و با نزدیک تر شدن به انتخابات و متناسب با شرایط و مقتضیات زمانی چه از طریق همایش ها و جلسات چه از طریق فضای مجازی بیشتر با مردم گچساران سخن خواهیم گفت واین نوشتار معطوف به ثبت نام نامزدها و حواشی مرتبط بر آن است.

پس از پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا ها در گچساران و ملاحظه ثبت نام کنندگان اولیه علی رغم اینکه انتظار می رفت تعدادی از دوستان از هر دو اردوگاه سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا که افراد توانمند و شناخته شده ای هم بودند و از مدتها پیش بحث نامزدی انها مطرح بود ثبت نام کنند اما در عمل چنین نشد.یا اینکه برخی تشکلهای سیاسی و حتی برخی دوستان در تهران در نظر داشتند لیست های را ارایه و از انها حمایت کنند که آنها هم منصرف شدند.

یکی از موضوعاتی که فکر کنم در این موضوع دخیل بوده بحث لوث شدن این انتخابات باشدو اینکه با این تعداد داوطلب شاید نتیجه مطلوبی به دست نیاید.وقتی در شهر گچساران تقریبا به ازائ هر هزار نفر یک نفر ثبت نام کرده نمی شود بر این موضوع توسعه سیاسی نام نهاد و به آینده آن امیدوار بود.شاید مناسبتر باشد بیماری سیاسی بر آن نام نهاد.

متاسفانه پس از ثبت نام اولیه و مباحث رد و بدل شده در فضای رسانه ای استان و ورود به برخی حریم های خصوصی افراد، نامه نگاری و جوابیه های متعدد ، نظرسنجی ها یا به عبارتی بهتر نظر سازی های خود ساخته و خیالی و سایر حواشی ایجاد شده تایید کننده این ادعاست.

داوطلبان محترم و برخی سایت ها و شبکه های مجازی بیش از آنکه به معرفی برنامه های خود برای اداره امور شهر بپردازند بیشتر به حواشی روی آورده و به عبارتی حاشیه بر متن غلبه پیدا کرده است.انتخابات شوراها ذاتا انتخاباتی بومی و محلی است و به طور طبیعی در مناطق قبیله ای و عشیره ای مثل استان ما دارای برخی حواشی می باشد.

اما باید تلاش شود این موضوع در مسیر درستی هدایت شود.در این میان سایت های استانی و شبکه های مجازی نقش مهمی دارند .در این خصوص از برخی از سایتها واقعا جای گلایه جدی است که به جای پرداختن به اصل موضوع و بیان مشکلات شهر بیشتر دنبال تشدید حاشیه سازی هستند.به نظرم آنچه مهم است و باید برای مردم بیان شود سوابق تجربیات و برنامه های داوطلبان و معضلات شهر گچساران و راه های برون رفت از انهاست.

نه اینکه فلان نفر از کدام طایفه است،چه کسانی هنگام ثبت نام نامزد محترم را همراهی کرده اند ،تعداد اعضای کانال تگرامی چند نفر است،ارایه برنامه های رویایی و این قبیل موارد.متاسفانه آنچه در عمل شاهدیم بیشتر از نوع دوم بوده است.قطعا شور و نشاط و تلاش جهت گرم کردن تنور انتخابات تا حدودی لازم است اما به نظرم در منطقه ما این تنور بیش از گرم شده است و خطر سوختن نان وجود دارد.

فضای فعلی انتخابات در گچساران شبیه دوره اول انتخابات شوراهاست با این تفاوت که فضای مجازی هم در این دوره فعال است.به یاد دارم یکی از داوطلبان شورای اول برنامه هایی را در پوستر ارایه کرده بود که با یک حساب سر انگشتی ، تمام بودجه چندین سال استان هم برای اجرای این برنامه های ایشان کفایت نمی کرد.

البته به نظر حقیر علت اصلی این قبیل اتفاقات نبود فرهنگ تحزب و احزاب قوی و شناسنامه دار در کشور است.نکته دیگر اینکه این انتخابات به محلی برای به رخ کشیدن اختلافات و خرده حسابها و تسویه حساب سیاسی برخی ها تبدیل شده است.به عنوان نمونه شنیدم عزیز داوطلبی در گچساران دارای مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام نبوده اما در میان مردم اینطور وانمود کرده که در اعتراض به نحوه انتخاب هیات اجرایی ثبت نام نکرده است.

یا اینکه عزیز دیگری در بویراحمد که عنوان میر شکار هم برای خود گذاشته احتمالا چون از نتیجه ارای خود مطلع بوده در اعتراض به هیات نطارت استان و حضور جناب آقای دکتر تاجگردون نماینده مردم شریف گچساران در راس هیات نظارت استان اعلام انصراف نموده است.من واقعا هر چه فکر کردم ارتباط معنی داری بین رای مردم بویراحمد در انتخابات شوراها ،عزت بویر احمد و حضور آقای تاجگردون در هیات نظارت استان و یا سایر نکات مطرح شده در اطلاعیه انصراف ایشان پیدا نکردم.

خدمت این عزیز و دیگر دوستانی که نگران ترکیب هیات اجرایی هستند چند نکته عرض می شود.اول اینکه به عنوان فردی که نامزد انتخابات شوراها هستند انتظار می رود در این خصوص اطلاعات لازم را قبلا داشته باشند. دوم اینکه هیات نظارت در هر استان سه نفر نماینده ان استان هستند و استان ما هم سه نفر نماینده بیشتر ندارد بنابراین الزاما هر سه نماینده باید عضو هیات نظارت استان باشند.

سوم اینکه به هر حال هیات اجرایی با هر ترکیبی همواره و حتی از سوی جریان سیاسی همسو هم مورد اعتراض بوده است اما در اصل موضوع خللی ایجاد نمی کند.

چهارم هیات اجرایی و نظارت فعلی نقشی در ترکیب هیاتهای اجرایی شعب اخذ رای که در سلامت انتخابات بسیار مهم هستند، ندارد و اعضای شعب توسط هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری که در اینده با پیشنهاد فرماندار و تایید شورای نگهبان انتخاب می شوند تعیین می گردد.بنابر این جای نگرانی به هیچ عنوان برای این دوستان نباید وجود داشته باشد.

اگر واقعا فکر می کردند در میان مردم دارای رای قابل قبولی هستند باید می ماندند و رقابت می کردند. در خاتمه امیدواریم مردم تحث تاثیر این حواشی قرار نگیرند و فارغ از تعصبات قبیله ای و با چشم پوشی از هیجانات و احساسات و با یررسی همه جانبه افرادی را انتخاب کنند دارای توانمندی و شایستگی لازم برای قرار گرفتن در این جایگاه باشند.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

حاج سعید اکبری را بهتر بشناسیم سعید اکبری فرزند حاج جمعه متولد ۱۳۶۴شهرستان گچساران( دوگنبدان) محله رادک از جوانان فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی ،ورزشی ،سیاسی ومذهبی شهرستان گچساران اصالت پدری قائدیوسفی (کیسفی) و مادرش از سادات جلیله شهروئی شاهزاده محمد (ع) ، همسر ایشان از ایل قشقایی طایفه کشکولی بزرگ ودارای یک فرزند به نام امیرحسین می باشد. دارای مدرک تحصیلی کاردانی مکانیک ازگچساران و کارشناسی حقوق از تهران سعید اکبری از دوران نوجوانی تا کنون درعرصه های متعدد فرهنگی واجتماعی ورزشی شهرستان گچساران بوده بخشی از سوابق ایشان بدین شرح است: ۱- مدیر فرهنگی وپرورشی حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع)ناحیه گچساران ۲-مدیر تربیت آموزش حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) ناحیه گچساران ۳-جانشین کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران ۴- بازرس ستاد طرح اوقات فراغت فرمانداری شهرستان گچساران ۵- عضو هیئت داوران ستاد سازماندهی شهرستان گچساران (سازمان ملی جوانان شهرستان) ۶- مسئول تبلیغات ستاد احیا شهرستان گچساران ۷-کارشناس حقوقی موسسه دیارکهن تهران ودیگر سوابق متعدددر این عرصه... واکنون حاج سعید اکبری برای خدمت دیگر در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر دوگنبدان اعلام حضور نموده ... حق یاریش باشد

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها