نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. فروردين 1396 - 15:02
رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی گچساران/
اشتغال و تولید در گچساران مهم است نه جشن‌های مشک و ملار
مسئول بسیج اساتید دانشگاه علوم تحقیقات تهران گفت: هر چند فرهنگ و توجه به سنت‌های محلی مهم است اما اشتغال و تولید مهم است یا جشن‌های مشک و ملار.این مصیبت مشک و ملاری که راه انداختند آیا می‌تواند دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مردم و جوانان بیکار را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سیدیعقوب زارعت‌کیش مسئول بسیج اساتید دانشگاه علوم تحقیقات تهران ظهر امروز در سخنانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه گچساران با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و نیاز دارد تفسیر اجمالی از نامگذاری امسال صورت گیرد. دلیل اینکه مقام معظم رهبری در سال‌هالی متوالی شعار  را بر محور اقتصاد، اشتغال و تولید نامگذاری کرده‌اند باید تحلیل شود.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان اینکه دغدغه اصلی کنونی مقام معظم رهبری و مردم موضوع اشتغال است، افزود: این یعنی تولید و کسب و کار پررونق در اقتصاد وجود باشد در پی آن نیز اشتغال ایجاد می‌شود که طی چند سال اخیر در کشور وجود نداشته است.

زراعت‌کیش با بیان اینکه در سال‌های اخیر به نوعی در کشور رکود حاکم شده است، تصریح کرد: به نقل قول از معاون رئیس جمهور آمار فزاینده بیکاران کشور افزایش یافته  واین نشانه یک نوع رکود در اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه این رکود اقتصادی راهکاری دارد به نام اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه  بر توان و مزیت‌های داخلی به جای چشم‌داشتن به خارج از کشور، البته کسی مبادلات خارجی را رد نمی‌کند اما راهکار اقتصاد کشور هم توجه به خارج کشور نبوده و توجه به ظرفیت‌های است که در داخل کشور وجود دارد.

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با اشاره به وضعیت اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این رکود اقتصادی در استان ما هم وجود دارد استانی که دارای ظرفیت‌های بسیار بالقوه از استان‌های با آمار بسیار بالای نرخ بیکاری در سطح کشور است.

زراعت‌کیش با بیان اینکه جوانان گچسارانی تنها به نگهبانی در حوزه نفت و گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران فکر می‌کنند، یادآور شد: آنقدر فرصت‌های کسب و کار و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه گچساران کم است که هیچ راهکاری به جز تفکر به سمت نگهبانی شرکت نفت وجود ندارد.

وی ادامه داد: لازمه اینکار توجه در دو محور اساسی مردم و مسوولان است، مسوولان استانی و شهرستانی لازم است طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی خود را در راستای ایجاد کسب و کار و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی که می‌تواند نوعا اشتغال‌زا باشد سمت و سو دهند.

زراعت‌کیش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت نفت اشباع شده است، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع پایین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی نداریم و برنامه‌ای در گچساران هم دیده نمی‌شود،در بخش کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی از جمله کارخانجات مرتبط دیده نمی‌شود که کمی تمرکز و دلسوزی و برنامه‌ریزی مسوولان را می‌خواهد.

این مدرس دانشگاه  با بیان اینکه متاسفانه تمرکز بعضی مسئولان بر مسائلی است که لازم نیست، گفت: هر چند فرهنگ  و توجه به سنت‌های محلی مهم است اما اشتغال و تولید مهم است یا جشن‌های مشک و ملار.این مصیبت مشک و ملاری که راه انداختند آیا می‌تواند دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مردم را و جوانان بیکار را برطرف کند.

وی بیان کرد: اگر قرار است بتوانیم تولید را رونق بخشیده و کسب و اشتغال ایجاد کنیم در استانی با این همه ظرفیت کار راحتی است که اگر از سوی مسوولان مورد توجه صورت گیرد.

انتهای پیام/م

 

دیدگاه‌ها

حال که اشتغال نیست دغدغه تولید هم از بین رفته حداقل مشک و ملار را حذف نکنید

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها