نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. فروردين 1396 - 18:15
رهبر معظم انقلاب در بیانات نوروزی در حرم مطهر امام رضا(ع) تاکید کردند: ملت ایران در سال ۹۵ با وجود مشکلات اقتصادی "خوش درخشید".

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز برای ایراد سخنان نوروزی در جمع پرشور زائران امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی حضور پیدا کردند.

**مهمترین محورهای سخنان امام خامنه‌ای در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهدمقدس به شرح ذیل است:

در سال 95 با وجود اینکه کشور دچار مشکلات اقتصادی بود، ولی ملت ایران خوش درخشید، از 2 جهت؛ هم از جهت پایبندی به مسائل و ارزش‌های انقلاب و نظامی اسلامی که مظهر آن، پرشور بودن راهپیمایی عظیم 22 بهمن بود و اجتماعات مردم در مورد مسائل مربوط به انقلاب که نشان‌دهنده پایبندی و شور و هیجان و دلبستگی ملت ایران به مسائل انقلاب بود.

جهت دوم، پایبندی مردم به مسائل ایمانی و دینی بود، امسال به گزارش مورد اطمینانی که از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و ماه صفر و بقیه مراسم دینی داده شد، شور و حضور و دلبستگی مردم به مسائل ایمانی از همیشه بیشتر بود.

نه راهپیمایی 22 بهمن مربوط به یک سلیقه سیاسی است و نه جلسات محرم و اعتکاف و راهپیمایی اربعین مربوط به یک سلیقه سیاسی است، بلکه مربوط به همه ملت ایران است و این نشان می‌دهد که سمت و سوی ملت ایران، سمت و سوی انقلابی است.

البته حوادث تلخ در طول سال 95 وجود داشت که آخرین آن آتش‌نشانان جانباخته عزیز بود که فداکاری کردند و این حادثه تلخی بود؛ حوادث تلخ همیشه هست، اما مهم این است که حرکت و همت مردم، مژده‌بخش و نشانه پیشرفت باشد که این بحمدالله وجود داشت.

امسال ملت ایران هم باید اتحاد ملی خودشان را نشان دهند و هم باید پایبندی خود به نظام و انقلاب و مباحث دینی را نشان دهند و اثبات کنند و هم باید سمت و سوی حرکت خود را به رخ دشمنان ایرانی و جمهوری اسلامی و ملت ایران بکشند.

مسئله اقتصاد، مسئله اولویت‌دار کشور است، نه فقط امسال، بلکه چند سال است که این مسئله جزو اولویت‌های فوری کشور قرار دارد و کارهایی برای تحرکات اقتصادی به شکل صحیح در این چند سال انجام شده است.

اولویت امروز ملت ایران، مسئله اقتصادی است و توجه کنید که اولویت دشمن هم مسئله اقتصادی است.

امروز دشمنان جمهوری اسلامی برای اینکه بتوانند اهداف خودشان را در برابر ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی محقق کنند، دنبال راهکارهای اقتصادی و به تعبیر درست‌تر دنبال ضربه زدن اقتصادی به ملت ایران هستند.

هدف دشمن این است که بتواند با فشار اقتصادی، ملت ایران را نسبت به نظام اسلامی دل سرد و دل‌زده کند و بین ملت و نظام اسلامی فاصله بیاندازد و هدف‌های خود را دنبال کند، اما بنده به شما عرض کنم که دشمن نادان و بی‌ایمان ما سال‌هاست که تلاش می‌کند و این هدف را دنبال می‌کند و تاکنون موفق نشده و بعد از این هم به حول و قوه الهی موفق نخواهد شد.

دشمن در تبلیغات وسیع خودش، تلاش می‌کند که کمبودهای معیشتی و اقتصادی کشور را به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نسبت بدهد و این نقشه دشمن است؛ آنها می‌خواهند این طور وانمود کنند که نظام اسلامی قادر نبوده و نیست که مشکل اقتصادی ملت ایران و مشکلات اساسی ملت ایران را حل کرده و گره‌ها را باز کند و می‌خواهند سوء استفاده برای کوبیدن نظام اسلامی کنند؛ این حرف ناشی از بغض و کینه آنها به نظام اسلامی است و این حرف خلاف واقعی است.

خدماتی که نظامی اسلامی و جمهوری اسلامی به ایران و ملت ایران کرده، خدماتی برجسته و فوق‌العاده است؛ وضع ملت و کشور را اگر مقایسه کنیم با قبل از دوران اسلامی، یعنی دوران طاغوت، آن وقت معلوم می‌شود که چه خدمات بزرگ و ارزشمندی را نظامی اسلامی انجام داده است.

بله، ضعف‌هایی وجود دارد که این مربوط به ضعف‌های ماست، نظام اسلامی مدیرانی را تربیت کرده که توانستند کارهای بزرگی را برای این کشور انجام دهند، آن هم در حالی که در این سی و چند سال ملت از همه طرف در فشار تحریم و فشار اقتصادی دشمنان بوده است.

ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشتیم، کار پیش رفته و هر جا مدیریت‌های ضعیف بی‌حال و بی‌تحرک و غیرانقلابی داشتیم، کارها یا بی‌تحرک مانده یا به انحراف رفته است. باید مدیران ما کارآمدتر و پرانگیزه‌تر باشند که به حول و قوه الهی همین‌طور هم خواهد شد.

ما کشورمان از لحاظ نیروی انسانی و طبیعی، جزو کشورهای ثروتمند محسوب می‌شود؛ از لحاظ نیروی انسانی، 5 میلیون دانشجو یک ثروت عظیمی برای کشور است و علاوه بر این، حدود 10 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم که می‌توانند کارهای زیادی برای کشور انجام دهند.

اخیرا آماری به بنده دادند، معلوم شد که ما از لحاظ گاز هم اول هستیم، یعنی هیچ کشوری در دنیا روی هم به اندازه ما نفت و گاز ندارد و هیچ کشوری هم اندازه ما گاز ندارد.

صاحب نظران اقتصادی مشکل عمده را در رکود و بیکاری می‌بینند و حق با آنهاست. اینها در اقتصادی مقاومتی هست، منتهی اقتصاد مقاومتی یک مجموعه است.

در سال 95 کارهای خوبی انجام گرفت، حق این است که به تلاشی که مسئولان محترم انجام دادند، بپردازیم و از آنها قدردانی کنیم.

ما امروز مشکلات‌مان در زمینه بخشی از شاخص‌ها زیاد است، بعضی شاخص‌ها البته خوب است. شاخص تورم کاهش را نشان می‌دهد که خوب است، اما شاخص بیکاری افزایش یافته، اینها آمارهایی است که مسئولان می‌د‌هند یا مثلا رشد سرمایه‌گذاری منفی است که این از عیوب بزرگ است.

توصیه بنده، مطالبه بنده، تکیه بر تولید داخلی است. تولید داخلی، یک کلید واژه است؛ سرفصل‌های متعددی از این مسئله ناشی می‌شود و اگر ما توانستیم تولید داخلی را رونق دهیم، اشتغال به وجود می‌آید و یکی از مصیبت‌های امروز کشور که بیکاری جوانان است، بر طرف شده و یا کاهش خواهد یافت.

امروز یکی از بلاهای اجتماعی و اخلاقی بزرگ ما، این است که مارک‌های خارجی را به رخ هم می‌کشیم؛ این کفش، این کیف و این محصول را به رخ هم می‌کشند. این بلای فرهنگی و مشکل فرهنگی را می‌توانیم با رونق تولید کم کنیم.

صندوق توسعه ملی یعنی هر سال از درآمد نفت کشور یک درصدی کنار گذاشته شود که وابستگی اقتصاد کشور به نفت کم شود، اول گفتیم 20 درصد و بعد هر سال 3 درصد اضافه می‌شود و اگر بنا بود که این 3 درصدها را اجرا کنیم الان باید 36 درصد از فروش نفت در صندوق توسعه ملی ذخیره می‌شد. یکی از بدبختی‌های کشور ما و برخی کشورهای دیگر وابسته بودن به نفت است. در سال 94 مسئولان دولتی گفتند که درآمدهای نفتی و فروش نفت کم بوده و هم قیمت نازل بوده، درخواست کردند که از اختیارات رهبری استفاده کنند که فقط 20 درصد را در صندوق ذخیره کنند و ما هم موافقت کردیم.

بعضی می‌گویند ما ابزار مدرن نداریم؛ بنده می‌گویم که جوان ایرانی که می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم را از 3 و نیم درصد به 20 درصد برساند که کار بسیار بزرگی بود، به راحتی می‌تواند تا 99 درصد هم برود. این مشکل کار را جوانان ما توانستند در مدت کوتاهی طی کنند و غنی‌سازی را از 3 و نیم درصد به 20 درصد برسانند، عرض می‌کنم که آن جوانی که این کار بزرگ را می‌تواند انجام دهد یا می‌تواند در زمینه موشک و هواپیما کاری کند که آن افسر صهیونیست می‌گوید من با ایرانی‌ها دشمن هستم، اما نمی‌توانم این جوان ایرانی را تحسین نکنم. جوان ما توانایی دارد و مغز متفکر جوان ایرانی آماده است برای این کارها، میدان را باز کنید برای جوان‌ها و جوانان بسیاری از مشکلات و گره‌ها را می‌توانند، باز کنند.

در کار جنگ و دفاع از کشور که معمولا کار دولت‌ها و ارتش‌هاست، جمهوری اسلامی با مدیریت درست و گزینش‌های صحیح، توانست مردم را بسیج کند و جنگ را ببرد.

من گزارشی به دستم رسید از مسئولان دولتی که متاسفانه عمده صادرات کشور ما و عمده معاملات تجاری ما با 5 -6 کشور است که این خطاست.

اینکه از کیف و کفش بانوان تا دفتر و قلم از خارج کشور بیاید، این مایه شرمندگی است، نگذارید این راه به این شکل ادامه پیدا کند و واقعا جلوی واردات به معنای واقعی کلمه گرفته شود.

واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، باید به صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته شود. آنچه در داخل تولید می‌شود، از خارج وارد نشود.

به بنده گزارش دادند که از یک بندر مشخص، سه تا 5 هزار کانتینر وارد کشور می‌شود و از این همه فقط 150 کانتینر بازدید می‌شود، خب چرا؟

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها