نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. اسفند 1395 - 13:44
امام جمعه موقت گچساران گفت: اگر در انتخابات 88طرف بازنده قاعده دموکراسی را می پذیرفت قطعا این مشکلات برای نظام ایجاد نمی شد که دشمن معاند عملا از این فضا سوءاستفاده کند و الان مشکلاتی که در کشور داریم ادامه همان نپذیرفتن نتایج انتخابات سال 88 از سوی برخی افراداست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام پرویز خواجه زاده امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه ای نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته درگچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت:آبرو در جامعه اسلامی از جایگاه بسیار بالایی برخوردا راست و اگر که می خواهیم در دنیا و آخرت آبرویمان حفظ شود باید آبروی دیگران را حفظ کنیم.

وی درادامه با اشاره به بزرگداشت پروین اعتصامی شاعرنامدار معاصر ایران گفت:پروین اعتصامی نامدارترین شاعر پارسی گوی از میان زنان ماست  که از کودکی در نزد پدر زبان های فارسی،عربی و انگلیسی را آموخت و از محضر اساتیدی همانند دهخدا و ملک الشعرای بهار تلمذ کرد.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد:این شاعر پارسی گوی در سن 28سالگی ازدواج کرد و به دلیل فاصله فرهنگی که با شوهرش داشت فقط توانست 2ماه و نیم در خانواده شوهر زندگی کند و از شوهر طلاق گرفت.وی در سن 35سالگی به دلیل بیماری حصبه دار فانی را وداع گفت و درحرم منور مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در آن قطعه خانوادگی مدفون گردید.

 وی درادامه اظهار کرد:در آستانه عید سعید باستانی هستیم و این عید را پیشاپیش خدمت عزیزان تبریک عرض می کنم .مردم باید در آثار پرودگار و باری تعالی تفکر و اندیشه کنند و یکی از آثار تغییر و تحول در طبیعت و زنده شدن زمین این است که انسان پی به وجود خدا ببرد.

خواجه زاده تصریح کرد:برادران و خواهران آن درسی که باید از بهار بگیریم این است که خصوصا  آنهایی که مشکلاتی دارندهمان افرادی که نادار و بی نوایند ،یکی از درس های بهار این است که سرانجام این مشکل به پایان می رسد و برطرف می شود و درس دیگر این است که انسان بدون تلاش به هیچ جاهی نخواهد رسید.

هیچکدام از روحانیون و علما نقطه مقابل شادی مردم نیستند

امام جمعه موقت گچساران گفت:افرادی ما را متهم می کنند که روحانیون نقطه مقابل شادی مردم هستند که اینگونه نیست،نیمی از زندگی بشر سرور و شادمانی است و بشر نیاز به شادی دارد و همانگونه که نیاز به حزن دارند نیاز به شادی هم دارند و هیچکدام از روحانیون و علما نقطه مقابل شادی مردم نیستند.

وی افزود:افرادی که روحانیون را متهم به نقطه مقابل شادی مردم می کنند این ها از مبانی دینی فهم و اطلاعاتی ندارند،تمام روحانیون بدون استثناء در زمینه های شادی توصیه های می کنند و بشر نیاز به شادی دارد ،شادی غیر از در نوردیدن حریم شرع است غیراز فعالیت ها و کارهایی است که در نگاه دین آنها مبتذل هستند.

خواجه زاده افزود:مردم شادی کنند اما حدود و ثغور این دین رارعایت کنند و این نیست که  تنها فقط همه روحانیون باید در زمینه دین و قرآن و ائمه اطهارعلیهم السلام مسئول باشند بلکه متدینین و مسلمانان در برابر ترویج دین مسئول هستند.مگر دین تنها به طلاب و روحانیون واگذار شده است؟همه ما مسئول هستیم و بنابراین شادی سرجای خود اماحفظ شئونات اسلامی باید حفظ و مراعات شود.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه به انتخابات پیش روشوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت:مهمترین مسئله ای که فرا روی ملت شریف ایران است بحث انتخابات است هم انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و هم انتخابات ریاست جمهوری.

گلایه برخی از کاندیداها به نظارت ها دوره قبل انتخابات شوراها

وی افزود:البته بنده به متولیان اجرایی و نظارت مرتبط با شورای اسلامی شهر وروستا توصیه هایی دارم ،برخی از کاندیداها در دوره گذشته مربوط به شورا ها گلایه داشتند که مسئله نظارت در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خوب عمل نشدو لذا برخی از کاندیداها  در این زمینه گلایه داشتند.

خواجه زاده تصریح کرد:برخی از افراد سرصندوق ها نیز مطالبی را می گفتند که به نظر می رسد این دور متولیان نظارت و متولیان اجرایی بیشتر باید توجه کنند ضمن اینکه فضا و زمینه باید برای حضور حداکثری مردم مهیا شود اما به هر حال مسئولین امانتداران مردم هستند و آرایی که به صندوق ریخته می شود امانت است.

دروان انتقال قدرت از چالش برانگیز ترین عرصه سیاسی کشور است 

خطیب این هفته نمازجمعه گچساران گفت:در بحث انتخابات ریاست جمهوری از یک اهمیت مضاعفی نیز برخوردار است چون یک بعد بین المللی هم داردو در تمامی ادوار انقلاب اسلامی انتخابات ریاست جمهوری از یک حساسیت بالایی برخوردا بوده است و دروان انتقال قدرت از چالش برانگیز ترین عرصه سیاسی کشور است .

امام جمعه موقت گچسارات اظهارکرد:مخالفین داخلی و خارجی که با اصل نظام مخالف هستند تمام تلاش خود را به کا رمی گیرند تا با دلسرد کردن مردم ار میزان مشارکت مردم در انتخابات بکاهند و در این خصو از تمام توان تبلیغاتی خود استفاده می کنند.اما ملت شریف ایران تجربه کافی برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

وی افزود:ملت با بصیرت تمام و با رهنمودهای مقام معظم رهبری که قطعا در حرم شریف رضوی در ابتدای سال آینده مطالب حساسی را در خصوص انتخابات بیان خواهند نمود و ملت بصیر ایران گول تبلیغات فریب کارانه معاندین نظام را نخواهند خورد.

از ضررهای مهلک به نظام اسلامی مربوط به انتخابات 88بود

خواجه زاده گفت:اما آنچه مردم از دولتمردان انتظار دارند این است که زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند و کاندیداها و هواداران آنها موظفند ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی به نتایج انتخاباتی نیز پایبند باشند یکی از ضررهای مهلک که به نظام اسلامی وارد شد مربوط به انتخابات 88بود.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:چرا که طرف بازنده انتخابات قواعد دموکراسی را نپذیرفت و اگر طرف بازنده قاعده دموکراسی را می پذیرفت قطعا این مشکلات برای نظام ایجاد نمی شد که این مشکلات باعث شد دشمن معاند عملا از این فضا سوءاستفاده کند و الان مشکلاتی که ما داریم ادامه همان نپذیرفتن نتایج انتخابات سال 88است.

وی افزود:بنابراین کاندیداها و هواداران ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی بایستی به قانون پایبند باشند و اگر ایرادی هم دارند باید از منظر قانون پیگیری نمایند.

دولتمردان نقد منتقدین را باید بپذیرند

 خواجه زاده درادامه گفت:هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری هر دو تاکید دارند که دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی اگر کاری انجام می دهند به مردم بگویند و اما اگرمورد نقد واقع شدند بایستی نقد را بپذیرند،بنابراین ضمن اینکه دولتمردان فعالیت های خود را به مردم ابلاغ می کنند اما نقد منتقدین را باید بپذیرند.

امام جمعه موقت گفت:به نظر می رسد دولتمردان در این زمینه ضعف دارند و اولا آستانه تحمل دولتمردان بسیار پایین است ،دولتمردان چون به عنوان حاکمان اسلامی حکومت می کنند و مردم هم تابع آیین روش دولتمردان و حاکمان خود هستند به نظر می رسد از ادبیات قابل قبولی در برابر مردم استفاده نمی کنند .

دولتمردان در برخورد با منتقدین ازادبیات قابل قبول استفاده کنند

وی افزود:دولتمردان در برخورد با منتقدین بایستی از ادبیات قابل قبول استفاده کنند چون وقتی حاکم از ادبیات غیر قابل قبول و غیر متناسب با شان حاکم اسلامی برخرود کند طبیعی است از مردم چه انتظاری است بنابراین هم دولتمردان آستانه تحمل را بالا ببرند و هم از ادبیاتی استفاده کنند که در شان یک حاک اسلامی باشد.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

حاج آقا این حضرات حرف ولی فقیه خودشون رو گوش نمیدن حالا شما چه انتظاری ازشون داری

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها