نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. اسفند 1395 - 14:00
امام جمعه گچساران گفت: آقایان مسئول مشکلات مردم را حل کنید ،با ساز و تنبور و فعل حرام نمی شود مردم را خوشحال کرد،مشکل بیکاری مردم را حل کنید مردم نان سر سفره ندارند مشکل سفره مردم را حل کنید که این روش به نوعی کلاه گذاشتن بر سرمردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مسئله مهم دشمن شناسی گفت:این موضوع بسیار مهم و حیاتی است و لازم است که انسان در هر جایگاهی هم دشمن ،هم دوست و هم وظیفه را به خوبی بشناسد و در این راه تلاش نماید.

وی با اشاره به مسئله مهم راهیان نور در کشور افزود:موضوع بسیار مهم راهیان نور که چندین سال است  از این طریق فرزندان جوانمان به سمت جبهه های نور هدایت می شوند تا دوستان و شفاعت کنندگان  را به درستی بشناسند.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:رهبری در این خصوص توصیه هایی فرمودند که در این مسئله لازم است توجه کنیم "راهیان نور معدن وگنج بزرگی است که هم باید کشف شود و هم حفظ شود".بوسیله راهیان نور باید نسل جوان و نوجوان کشور را از اعوجاجات و افکار انحرافی نجات دهیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار نمایندگان خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب گفت:در این جلسه مباحثی آقا فرمودند که خوب است همه توجه کنیم که اولاهمه بدانیم ملت ایران در همه عرصه ها نشان داده اند که فرمان جانشین امام زمان(عج)واجب است و هر نوع تخطی از این خصوص حرام است .

حجازی ادامه داد:در این دیدار به نظر می رسد اگر همین یک سخنرانی رهبری را کل دولت و ملت نصب العین خود قرار دهند و عمل کنند و نه گزارش دهند دیگر هیچ مشکلی در این مملکت نخواهیم داشت.

امام جمعه گچساران افزود:در این دیدار مقام معظم رهبری هم در بحث اقتصاد،اشتغال جوانان،و هم بحث وظیفه و رفتار با دشمنان و هم بحث فرهنگ و سایر موضوعات دیگر اشاره کردند و در این سخنرانی فرمودند:"در بحث اقتصاد مقاومتی کارهایی شد اما باید کارهای اساسی تر صورت بگیردو آنگونه که باید کار نشد".

وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند:"باید اثر اقتصاد مقاومتی در زندگی،معیشت و سفره مردم دیده شود ، در رفع مشکل حاد بیکاری تاثیرش را نمی بینیم".

امام جمعه گچساران ادامه داد:در گچساران هنوز با مشکل بیکاری مواجه هستیم و در کشور هم همینطور است و در این موضوع اقتصاد مقاومتی و رفع مشکل بیکاری جوانان اینکه از سوی مسئولین به صورت کلان گزارشاتی داده شود آقا فرمودند: "کافی نیست".

حجازی گفت:آقا فرمودند:برخی روشنفکرنمایان به گونه ای صحبت می کنند که گویا آموزه های غرب منشاءو مروج احساس مسئولیت در قبال مردم است یعنی به نوعی جیره خوار غرب هستند و می خواهند به مردم بگویند اگر مسئولین خدمت می کنند این راه و روش را غرب نشان داده است.

وی افزود:یعنی مردم را برده دشمنان کنند یعنی مردم را به سبک و سیاق غربی سوق دهند و آقا فرمودند:" در حالی که مسئولیت اجتماعی و احساس مسئولیت در قبال خداوند تبارک و تعالی و مردم از مبانی اسلامی جکومت و معارف و مفاهیم قرآن کریم است".

امام جمعه گچساران گفت:خطر بزرگ فرهنگی که مدام مقام معظم رهبری فریاد می کشند اینجاها خودش را نشان می دهد در این کشور مردم خونها داده اند که این نظام ،نظام اسلامی شود و به ملت خدمت شود بعد عده ای به مردم بگویند آمریکا این است اروپا آن است.

حجازی تصریح کرد:مسئولین که کارهای انجام شده در کشور را الگو برداری از آمریکا و غرب قلمداد می کنند خیانت بزرگی می کنند و اینطور با ملت و نظام و قرآن دشمنی کردن جائز نیست.

امام جمعه گچساران ادامه داد:نکته مهمتری که باز آقا فرمودند:در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم به شدت مسئولیم". یعنی هیچ کسی نمی تواند اینجا حاشیه برود و در لفافه حرف بزند یعنی آقای رئیس جمهورمحترم،هیات دولت محترم ،آقای استاندار محترم و آقایان نمایندگان شما مسئول هستید و باید تلاش کنید مشکلات فرهنگی و معیشتی مردم را عملا حل کنید و ملاک را بر قرآن و تقوا بگذارید.

حجازی تصریح کرد:خیلی اوقات برخی مسئولین خیلی تمایل دارند که کشته و مرده آمریکا شوند در حالی که آقا فرمودند: "ما مسئول معیشت مردم و فرهنگ مردم هستیم".نکته بسیار مهم دیگر که فرمودند: حتی اگر یک جوان در خصوص عملکرد نامناسب ما منحرف شود، ما مسئول هستیم.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:اگر ما به گونه ای عمل کنیم که جوانان ما منحرف شوند و بگوییم سخت نگیریم و بگذاریم مردم خوش بگذرانند، چنین مسئولانی دروغ می گویند و این نوعی خیانت به مردم است .

وی افزود:آقایان مسئول مشکلات مردم را حل کنید ،با ساز و تنبور و فعل حرام نمی شود مردم را خوشحال کرد،مشکل بیکاری مردم را حل کنید مردم نان سر سفره ندارند مشکل سفره مردم را حل کنید که این روش به نوعی کلاه گذاشتن بر سرمردم است.

امام جمعه ادامه داد:این مسئولینی که می گویند بذارید مردم خوش بگذرانند و راحت باشند دارند به مردم خیانت می کنند .مردم ،جوان بیکار دارند و نان سرسفره ندارد مشکل بیکاری را حل کنید نه اینکه به دروغ با ساز و تنبور سرش را گرم کنید.

حجازی تصریح کرد:برخی از مسئولین عاشق چشم و ابروی اروپا و آمریکا هستند و به گونه ای عمل می کنند که متاسفانه نسل جوان ما به نوعی دچار انجراف می شوند.

امام جمعه گچساران به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت:در چهارشنبه سوری توجه و دقت کنیم و فرزندان را کنترل کنیم و تلاش کنیم خدایی ناکرده در خانه ای آهی بلند شود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها