نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. اسفند 1395 - 9:05
بسته حمایت غذایی سبد کالا در حالی از سوی دولت یازدهم برای کمک به افراد نیازمند در کهگیلویه و بویراحمد اسفند امسال کلید خورد و تاکنون ادامه دارد که 50 تا 70 هزار تومان از مبلغ این سبد در کارت های عابر بانک مردم این استان کسر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، برخی از افرادی که برای دریافت سبد کالای خود به فروشگاه رفاه شهر یاسوج مراجعه می کردند در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کردند: پس از تراکنش اولیه مبالغ 120 تا 130 هزارتومانی در کارت های عابر بانک برای دریافت سبد کالا شارژ شده بود که در کمال ناباوری هم اینک از این مبالغ 50 تا 70 هزار تومان کسر شده است.

یکی از این افراد بیان کرد: در تاریخ ششم اسفند 95 برای دریافت بسته حمایتی غذایی سبد کالا به فروشگاه رفاه یاسوج مراجعه کردم و در کارت عابر بانک من مبلغ 130 هزار تومان شارژ شده بود که به مبلغ 30 هزار تومان جنس از فروشگاه خرید کردم و مابقی خرید را به روز دیگری موکول کردم اما پس از تراکنش کارت از فروشگاه به من اعلام کردند که تنها 50 هزار تومان دیگر می توانی خرید کنید که از این موضوع شوکه شدم.

وی افزود: این موضوع درحالی اتفاق افتاد که به گفته مسئول فروشگاه رفاه یاسوج بسیاری از افرادی که برای دریافت بسته حمایتی سبد کالا به این فروشگاه مراجعه می کنند با این مشکل رو به رو شده اند و مبالغ 50 تا 70 هزار تومانی از کارت و هزینه سبد کالای انها بدون اطلاع قبلی کسر شده است.

یکی دیگر از افرادی که برای دریافت سبد کالا به این فروشگاه مراجعه کرده بود و مبلغ 50 هزارتومان از بسته حمایتی سبد کالای وی کسر شده بود نیز گفت: معلوم نیست که این مبلغ از سبد کالا توسط چه کسی کسر شده است اما به نظر می رسد تنها دولت می تواند این مبالغ را کم یا زیاد کند.

وی افزود: دولت یازدهم با توزیع بسته حمایتی سبد کالا قصد دارد تا به افراد نیازمند و فقیر جامعه کمک کند اما هم اینک از مبالغی که برای سبد کالای انها به کارت های عابربانک واریز کرده 50 تا 70 هزارتومان کم شده که جای تامل دارد و باید پیگیری شود. 

فرد دیگری نیز که زیر پوشش کمیته امداد است و مبلغ 30 هزار تومان از کارت و سبد کالایش برداشت شده است نیز گفت: معلوم نیست که چرا و با چه هدفی از مبلغ سبد کالای قشر نیازمند جامعه برداشت کرده اند.

باید دید که مسئولان دولت یازدهم و در راس آن وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی که متولی تامین بودجه و اعتبار بسته حمایت سبد غذایی کالا برای قشرهای نیازمند جامعه است از برداشت 50 تا 70 هزارتومانی مبلغ سبد کالا در استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاعی دارد و در آستانه سال جدید که مردم نیاز مبرمی برای تامین مایحتاج خود دارند نسبت به این موضوع چه واکنشی نشان خواهد داد.

صبح زاگرس

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها