نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. اسفند 1395 - 21:12
این تجمع در اعتراض به عدم پرداخت معوقات حقوقی برگزار شده و تجمع کنندگان خواستار رفع این مشکل از سوی مسئولین سد شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،صبح امروز بیش از یک صدنفر از کارگران سد چم شیرگچساران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، در جلوی اداره مرکزی این سد تجمع کردند.

این تجمع اعتراضی که توسط کارگران سد چمشیر(شرکت سابیر) در جلوی ساختمان اداره مرکزی این سد اتفاق افتاد، تجمع کنندگان به پرداخت نشدن 5 ماه حقوق معوقه خود اعتراض کردند.

کارگران معترض که معوقات حقوقی خود را مطالبه داشتند، خواستار احقاق حق و همچنین پیگیری مطالبه خود از مسئولان این شرکت شدند.

کارگران می گویند:تنها خواسته ما از مسئولان این است که با توجه به مشکلات معیشتی و افزایش هزینه‌های جاری، تمام تلاش خود را انجام دهند تا زمینه‌ پرداخت معوقات کارگران تا قبل از رسیدن سال جدید فراهم شود.

در این خصوص«محمدرضا فاضل»، معاون اجرایی کارفرمای شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران می گوید: ماهانه به طور متوسط بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای حقوق و مزایای کارکنانی که به صورت مستقیم با شرکت همکاری می کنند، نیاز است که در صورت تخصیص و تامین اعتبار در تلاش هستیم تا آنجا که بتوانیم معوقات کارگران را تا قبل از سال جدید پرداخت نماییم.

وی می افزاید:از ابتدای پروژه تاکنون حدود 750میلیارد تومان اعتبار برای احداث این طرح عظیم هزینه شده واعتبار مورد نیاز برای پایان این طرح نیز700 میلیارد تومان است که این سد بزرگ در صورت تامین اعتبار در  سال ۹۶ به مرحله آبگیری خواهد رسید.

فاضل گفت:پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این سد 70 درصد است و هم اکنون بیش از یک هزارو 700 نیروی متخصص، ماهر و نیمه ماهر در این سد فعالیت دارند.

معاون اجرایی کارفرمای شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد:عملیات اجرایی این سد از سال 1390 آغاز شده و اعتبار این سد از محل فاینانس خارجی تامین شده و اعتبار اولیه این طرح 229 میلیون یورو است.

 وی  اظهارکرد:یک میلیون و 800هزارمتر مکعب کل بتن مورد نیاز در این پروژه است که از این مقدار تاکنون بیش از یک میلیون متر مکعب اجرا شده است . حدود 7کیلومتر تونل زیرزمینی، 30کیلومتر جاده دسترسی و نیز حدود  5میلیون متر مکعب حفاری روباز در این پروژه اجرا شده است.

گفتنی است تامین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن ۱۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر ، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید۲۸۲مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغالزایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلطکی (RCC) ایران است  ، این سد دارای 2 میلیارد و300میلیون متر مکعب حجم مخزن،155 متر ارتفاع، 730 متر طول تاج و  هفت متر هم عرض تاج است.

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.سدو نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می شود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها