نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. اسفند 1395 - 23:19
جناب تاجگردون!شهر من مملو از این جهاد گران بی ادعاست وما گچسارانی ها سال ها در صنعت لاستیک این مرزوبوم تاثیر گذار بودیم وداشتن یک کارخانه تایرسازی حق مسلم این شهرستان بوده و هست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،،داوود فولادی-این روزها شاهد وجود بنر های بزرگی در سطح شهر هستیم که ما را به یاد روزهای انتخابات می اندازد که خبر از تاسیس کارخانه لاستیک سازی با ظرفیت اشتغال بالا می دهد و این گونه استنباط می شود که بعد از 5 سال که از نمایندگی آقای تاجگردون می گذرد بالاخره توانسته یک پروژه صنعتی را در شهر مملو از بیکار گچساران کلنگ زنی نماید و این اقدام ارزنده را به فال نیک گرفته و به وی تبریک می گویم.

 بر خود لازم دیدم که تاریخچه ای از صنعت لاستیک وشهروندان گچسارانی ارائه بدهم شاید بسیاری فکر می کنند که این صنعت با این شهر بیگانه است که درحقیقت شهر گچساران و صنعت لاستیک وتایر سازی از سالیان دور با هم اجین بوده اند و در آغوش خود فرزندانی را تربیت کرده که صنعت لاستیک کشور را ایجاد کرده اند.

 اولین کارخانه لاستیک سازی ایران ،جنرال لاستیک بود ،منشعب از شرکت جنرال موتور آمریکا که توسط آمریکایی ها درتهران راه اندازی شد و بعداز انقلاب به ایران تایر تغییر نام داد...و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شاهد بیرون کردن آمریکایی ها از این صنعت در کشور بودیم.

شرکت ایران تایر تقریبا نیمه تعطیل شده بود که در سال 1358 یک جوان قشقائی از گچساران به مدیریت آن انتخاب شد و اولین مدیر عامل اولین شرکت لاستیک سازی ایران مهندس "نوروز درداری" بود که سال ها در کوچه های کیامرثی گچساران زندگی می کرد واین مدیر عامل گچسارانی به مدت 4 سال توانست خط تولید را در این کارخانه احیا نماید...و شاهد شکوفایی این صنعت شد .

ودر این سال ها تعداد زیادی از جوانان گچساران در ایران تایر مشغول به کار شدن واز آن دسته از جوانان مهندس صراف پولادی بود که به عنوان رئیس کل نصب وتعمیرات ایران تایر منصوب شد.

با توجه به نیاز کشور به کارخانجات متعدد تایر سازی این مهندس جوان آن سال‌ها، توانست کارخانه تایرسازی اردبیل که سازنده تایر گلدستون و کارخانه بیرجند (کویر تایر) رابه صورت کامل نصب و راه‌اندازی کندومدیریت این دو پروژه را برعهده داشت،وتعمیرات ونگهداری شرکت بارز (کرمان)یکی دیگر از افتخارات این جوان گچسارانی است.

این درحالی است که مسئولیت جابه‌جایی کارخانه تولید لاستیک سهند به خارج ازتهران نیز بر عهده این جوان گچسارانی بود و مهندس صراف پولادی توانست همچون برادر شهیدش (مهراب پولادی که درگلزار شهدای گچساران آرمیده )، معنای اقتصاد مقاومتی را به بهترین شکل خود در کشور پیاده سازی کند.

جناب تاجگردون!شهر من مملو از این جهاد گران بی ادعاست وما گچسارانی ها سال ها در صنعت لاستیک این مرزوبوم تاثیر گذار بودیم وداشتن یک کارخانه تایرسازی حق مسلم این شهرستان است.

وحال از جناب تاجگردون که به نوعی  متولی اصلی این جریان است انتظار داریم فارق از جریانات سیاسی، از تجربیات این بزرگان علم تایرسازی کشور بیشترین بهره را ببرندواز جانب شهروندان گچسارانی خواستار عدالت اجتماعی در جذب نیروهای این پروژه هستم که شایسته سالاری را سرلوحه کار خود قرار داده واسیر مافیایی قومیت نشوید.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها