نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. بهمن 1395 - 15:48
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سنت های خداوند قابل تغییر نیست اگر عزت پیروزی آورد و وحدت و اقتدار توانست ما را به قله های رفیع فتح برساند باید این روحیه وحدت و روح عزت در جامعه بماند تشطط ،حزب گرایی،اختلاف،باند گرایی ،قوم گرایی این وحدت را می شکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ظهر امروز آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد پیش از خطبه های نماز جمعه گچساران ضمن تشکرازحضور یکپارچه آحاد ملت در راهپیمایی 22بهمن گفت:38 سال از انقلابی گذشت که اگر به شکل گیری و پیروزی آن نگاه کنیم خواهیم دید که رمزهایی بر پایه ایمان و حریت اسلامی دارد.

وی افزود:همان انقلابی که بر پایه و شرف اسلامی شکل گرفت و شرف انسانی در آن رواج پیدا کرد و تحقق پیدا کرد،ایمان به اسلام یعنی ایمان به خدا که مالک تمام هستی است ،ایمان به خدایی که رازق بوده و روزی هیچ ملتی در دست هیچ کسی یا ملتی دیگر نبود.

ملک حسینی اظهارکرد:انقلاب برپایه ایمان به خدای یگانه شکل گرفت همان انقلابی که با ایمان به خدا که تکیه گاه انسان مومن بود به پیروزی رسید،ایمان به خدایی که رفتارهای ایثارگرانه و مخلصانه را پاداش می دهد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  نقش امام (ره)در شکل گری و پیرزی انقلاب تصریح کرد:انقلاب اسلامی که علاوه بر ایمان به خدا به رمز دیگری برای شکل گیری و پیروزی نیاز داشت ،انسانی که عالمترین و باورمندانه به این باورها بود،فقیهی سترگ از نسل انسان سترگ و از نسل خاتم الانبیاء(ص).

دشمن شناسی امام (ره) رمز پیروزی انقلاب

وی افزود:فقیهی که نه تنها میراث دار آبا و اجدادش در فضیلت ها بود که حامل علوم و فقه آن ها بود،دشمن شناس و زمان شناسی چنین انسانی است که موجب شکل گیری و پیروزی انقلاب شد.

ملک حسینی درادامه به بیان عوامل منفی انقلاب در کنار عوامل مثبت انقلاب اشاره کرد و گفت:عوامل منفی انقلاب انسان های پست و زبون و بی اعتقادی که همانند فرعون بودند در برابر مردم و در برابر دیگران ذلیل بودند و بر مردم ظلم می کردند،انسان های هوس ران که بر گرده مردم مسلط می شدندو هیچ دریغی از غارت اموالشان نداشتند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:حکومتی که هویت ایرانی را از ایران گرفته بود،نفتش را می بردند و سربازانش در چنگال دشمن به نفع آمریکا می جنگیدند و ایران به مثابه یک اسیر در چنگال دشمنان بودو هیچ اقتداری ازخود نداشت.

وی افزود:خیلی ها امروز معتقدند ایران در روزگار حکومت پهلوی مقتدر بود که باید فهمید قدرت غیر از اقتدار است ،قدرت وقتی موثر است که قدرت بر قدرت باشد در حالی که  این اوج ذلت است و اقتدار نیست.

وابستگی و نگون بختی میراث حکومت پهلوی بود

ملک حسینی تصریح کرد:قدرت مصادره شده به نفع دشمن نهایت ذلت جامعه پهلوی بود و وابستگی، بدبختی و نگون بختی میراث حکومت طاغوت بود و هویتی برای ایران و ایرانی باقی نمانده بود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:در زمان حکومت ستم شاهی جامعه به شکل یک جامعه مسنجم و نظام یافته نبود و باید این طلسمی که دشمن ساخته بود شکسته می شد.

وی درادامه به دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:عنصری دیگری که از عوامل پیروی انقلاب و امید موفقیت در متن جامعه سیاه آن روز بود همان امید، نشاط سیاسی  واجتماعی زیر سایه مرجعیت و ولایت بود که آن همه عشق به ائمه اطهار(ع) را تبدیل به نیرویی در خیابان ها کرد که با جلوه ایثار و جهدش انقلاب را به پیروزی برساند.

یکپارچگی ملت ایران بود که بیداری به جهان داد

ملک حسینی گفت:باید بدانیم اگر این عوامل مثبت ادامه یافت انقلاب مراحل استقرار و عزت را به خود خواهد دید،استمرار بر پایه همین عوامل است و یکی از مهمترین آن ها در کنار امید به موفقیت مسئله وحدت ،همگرایی و یکپارچگی ملت ایران بود که بیداری به جهان داد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:شکست این اقتدار استکبار در جهان کار ساده ای نبود و این کار را شما مردم و انقلاب شما انجام داد،چه هنگام جهان روزی را می دید که  پس از انقلاب حزب الله در جنگ 33روزه مقابل اسرائیل مقاومت کند چه وقت باورمی کردند بیداری ها در کشورها یک به یک حکومت های جائر را کنار بزنند.

وی تصریح کرد:همان انقلابی که در درون وحدت و عزت داشت و می توانست در بیرون نقش آفرینی کند انقلابی که امروز باید پایه های مثبتش را حفظ کرد.

تفکری که طمع دشمن را قطع کرد وحدت بود

 ملک حسینی در ادامه تصریح کرد:سنت های خداوند قابل تغییر نیست اگر عزت پیروزی آورد و وحدت و اقتدار توانست ما را به قله های رفیع فتح برساند باید این روحیه وحدت و روح عزت در جامعه بماند تشطط ،حزب گرایی،اختلاف،باند گرایی ،قوم گرایی این وحدت را می شکند.

وی با بیان اینکه تفکری که طمع دشمن را قطع کرد حفظ وحدت بود،اظهارکرد:اگر ما دهان از اصولگرایی پر کنیم اما خبری از اصولگرایی واقعی نباشد،ارجاع را ازبه اوج برسانیم از اصلاح طلبی، اما خبری از اصلاح طلبی نباشد، جزیک جدال سیاسی که نکبت است که عاید جامعه شده و ظرفیت های فراوانی در جامعه معطل نهاده چه خاصیتی داشته است.

ملک حسینی گفت:برخی از این تنش های سیاسی چه بیداری نو به جامعه داده است جز فحاشی و هتاکی و جز پرشدن روزنامه ها از مقاله های سیاه و هتاکی ها ،نام نو و جدیدی هم می آید اعتدال نام دهندیا غیر اعتدال، تا مغز اصولگرایی و اصلاحطلبی واعتدال نباشد تا مفهومش چیزی جز تنش و اختلاف نباشد .

آیا در انتخابات باید با تهییج عواطف قومی رای جمع کرد؟

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود:بدانید که چنین پیروزی مستمر نیست باید بازگردیم و یک ارتجاع مقدس را بپذیریم،ارتجاع گاه مقدس است و گاه شوم و بازگشت به رفتار ها و سنت های نابخردانه این ارتجاع شوم است،اما بازگشت به دین و توحید و وحدت لازم است.

وی با بیان اینکه اگر وحدت در جامعه اسلامی شکسته شد دشمن از هیچ کاری دریغ نمی کند و هر مسیری را برای نابودی طی می کند،گفت:در انتخابات ها باید نشاط و رقابت داشت و آیا باید تهمت و فحش و تخریب طوایف و ایلات را هم داشت؟ آیا باید با تهیج عواطف قومی رای جمع کرد؟

ملک حسینی افزود:دو انتخابات در پیش است که ممکن رنگ طایفه ای به خود بگیرد آیا به این معناست که بخاطر طایفه همه حریم ها و محرمات الهی رابشکنیم؟ و برای پیروزی خودمان و شکست طرف مقابل تمام مرزهای اخلاقی را عبور کنیم و دروغ بگوییم و تهمت بزنیم.

وی گفت:رهبری فرمودند:" همدلی و همزبانی،همدلی در میان خودتان و همزبانی در برابر دشمنانتان" باید این ها را حفظ کرد تا این عزت و شرف برای ما و انقلابمان بماند اگر یکی از عوامل شکل گیری انقلاب ایمان به خدا بودتردید نکنید اگر ظلم هایمان به هر بهانه باشد اگر تبعیض و بی انصافی و ظلم و بی عدالتی در جامعه شکل بگیرد تردید نکنید خداوند سنت های خود را نخواهد شکست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:انقلابی که به ما حریت ، آزادگی ، عدالت و قسط داد را قدر ندانیم و یک ارتجاع مقدس نداشته باشیم و دست از این فتنه های سیاسی ،اجتماعی و بی عفتی ها و بی غیرتی ها در جامعه برنداریم، خداوند از سنتش دست بر نخواهد داشت.

ملک حسینی درادامه اظهارکرد:باید امروز در  سی و هشتمین سالگرد انقلاب در برابر محاکمه انقلاب همه حاضر شویم و انقلاب از ما سئوال کندبا آزادی که به شما دادند چه کردید؟

باید به ارزشهایی بازگشت که انقلاب را آفرید

وی افزود:انقلاب از ما سئوال خواهد کرد از استقلال و توانمندی که به شما دادیم چه کردید؟چرا امروز بیکار در میان شماست و چرا امروز فقر در جامعه ای که باید مستقل باشد بیداد می کند ؟

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:باید شرمگینانه در برابر انقلاب استغفار کنیم که سیاست بازانه قانون گذاشتیم و سیاست بازانه تصمیم گرفتیم و عزل و نصب کردیم وتنها برای خود بودیم و نه برای مردم  که در این صورت باید به ارزشهایی بازگشت که انقلاب را آفرید.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها