نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. بهمن 1395 - 19:52
تاجگردون در یادداشتی نوشت:مجلس چندهفته‌ای سه شیفت کار برای برنامه ششم داشت و برخی روزها به دلیل برگزاری جلسات تلفیق بودجه، تلفیق برنامه کمیسیون بودجه یک شیفت اضافه یا صبح زود و یا آخر شب جلسه داشتیم و می‌شود گفت چهار شیفت جلسه داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجلس چندهفته‌ای سه شیفت کار برای برنامه ششم داشت و برخی روزها به دلیل برگزاری جلسات تلفیق بودجه، تلفیق برنامه کمیسیون بودجه یک شیفت اضافه یا صبح زود و یا آخر شب جلسه داشتیم و می‌شود گفت چهار شیفت جلسه داشتیم.

- پنج‌شنبه صبح زود به همراه آقای دکتر بهروز نعمتی عضو محترم و سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس عازم گچساران شدیم تا بعدازظهر در مراسم بزرگداشت فقید بزرگوار حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی شرکت کنیم و ایشان سخنران مراسم بودند.

مردمانمان اخلاق مدار هستند

بعدازظهر پنج‌شنبه و قبل از مراسم فرصتی شد تا در محل استادیوم ورزشی نفت حضور پیداکرده و مسابقه حساس تیم نفت و گاز گچساران و قشقایی شیراز را ببینم، نتیجه مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه مساوی صفر- صفر شد. این مسابقه حساسیت خاصی داشت و برخی قصد داشتند این مسابقه را محل اختلاف قشقایی‌ها و مردم گچساران کنند. چند روز قبل از مسابقه بیانیه دادم و از لیدرها و هواداران تیم نفت خواهش کردم دقت کنند نگذارند سوءاستفاده شود و خوشبختانه بازی با آرامش انجام و نشان داده شد که مردمانمان و هواداران اخلاق مدار هستند.

در حاشیه این مسابقه؛ طبق معمول جانباز عزیز رسول شعبانی (مرد همه‌جا) حضور داشت و بزرگ‌ترین دغدغه‌اش یعنی رفع مشکل جانبازان را در حضور آقای نعمتی مطرح کرد و البته در این حین نیز چند جوان هم مشغول گرفتن عکس سلفی با من بودند.

taj-1

حضور یک مسئول و بازهم بازدید از بافت فرسوده

بعد از بازی طبق معمول که هر مسئولی می‌آید آن به منطقه بافت فرسوده شهر می‌برم، آقای نعمتی را هم به بازدید ازآنجا بردم. قبل از رفتن به بافت، ابتدا ایشان را در منطقه منازل شرکت نفت بردم تا قدری تفاوت را احساس کنند؛ محله لبنان، کیامرثی، محله سادات و رادک را دیدیم. خوشبختانه در محله سادات فعالیت خیلی خوب شده و تعداد زیادی کار تخریب و بازسازی را شروع کرده‌اند.

از داخل چند منزل تقریباً آماده، بازدید داشتم. اینکه می‌بینم تعدادی از خانواده‌های مستضعف شهرم دارای منزل نو، امن و مستحکم می‌شوند و شهرم آبادتر می‌شود خوشحال می‌شوم و احساس می‌کنم قسمتی از آرزوهایم برآورده می‌شود. خوشبختانه وام از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیداکرده و تا حدودی مشکل متقاضیان حل می‌شود ولی انصافاً باید از عوامل اجرایی تشکر کرد اما بازهم کندی کار در برخی امور احساس می‌شود که امیدوارم مسئولان در این خصوص بیشتر تلاش کنند. آقای دکتر نعمتی از نوع کار تعجب می‌کرد و از اینکه این کار بزرگ در حال انجام است خوشحال بود و البته به ضرر من... می‌گفت باید بروم به همکاران بگویم شما چطور منابع را به گچساران آورده‌اید...

taj-2

 

اگر مردم نخواهند نمی‌توان این انقلاب و نظام را ادامه داد

بعد از بازدید و انجام فریضه نماز در مسجد امام خمینی (ره) کارکنان دولت که هم‌زمان با دعای کمیل بود به محل برنامه ارتحال یعنی بیت العباس (ع) آمدیم.

خیلی مراسم شلوغی بود و کوچه مملو از جمعیت بود. جلسه با شکوهی و درشان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود و انصافاً برگزارکنندگان برنامه خوبی برگزار کردند.

در این مراسم به این نکته اشاره داشتم که مرحوم رفسنجانی معتمدترین فرد به امام راحل بود و آیت‌الله هاشمی معتقد بود که انقلاب بدون هاشمی و بهشتی می‌تواند ادامه داشته باشد اما بدون مردم هرگز تداوم نخواهد داشت و اگر مردم نخواهند نمی‌توان این انقلاب و نظام را ادامه داد. آیت‌الله هاشمی هزار تهمت و حرف شنید اما هیچ‌گاه از آرمان‌ها کوتاه نیامد و در مراسم تشییع وی میلیون‌ها نفر از عاشقان وی آمدند تا تابوت وی را وحدت جامعه کنند و کاش این وحدت یک وحدت کامل باشد و آن‌هایی که در این ایام در مرگ آن مرحوم اظهاراتی مخالف آنچه در زمان حیات وی می‌گفتند را بیان می‌کردند کلامشان از قلبشان بوده باشد که اگر این‌چنین باشد آیت‌الله هاشمی کار خود را تمام کرده است و تا صبح خوابم نبرد وقتی دیدم کسانی که تا ساعتی پیش به هاشمی حمله و توهین می‌کردند شب اول رحلت آیت‌الله در رسانه ملی حرف‌های دیگری می‌زدند.

در این مراسم دکتر نعمتی سخنرانی بسیار خوب و جامعی داشتند و به این نکته اشاره کردند که هرگاه کشور با بحران مواجه می‌شد یک حضور آیت‌الله در نماز جمعه و یک سخنرانی، حلال آن بحران‌ها می‌شدند.

وی همچنین از صداوسیما نیز انتقاد کرد و بیان داشت که رئیس صداوسیما علیرغم اینکه در خیابان با انتقادات مردم مواجه شد قول داده بود که نوع پرداختن به ارتحال آیت‌الله هاشمی را اصلاح نماید اما این کار را انجام نداد.

taj-3

 

مسئولین در حفظ داشته‌هایمان دقت و تلاش کنند

بعد از مراسم فرصتی شد تا از بیمارستان شهید رجایی بازدید کنیم و چند بخش داخلی، اطفال، سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی را بازدید داشتیم. متأسفانه شنیدم به دلیل رعدوبرق ام آر آی شهر با مشکل مواجه شده و البته الحمدالله رفع شد ولی نشان می‌دهد مسئولین مربوطه در زمینه ایمنی کار دقت لازم را نداشتند و باید دقت لازم را به عمل آورند.

در دیدارهای سرزده‌ام، دیداری نیز با ننه گل افروز یا همان مادر گچسارانی‌ها داشتم. طبق معمول با دیدنم لبخند بر لبانش نشست و بازهم شوخی با من و... خدا حفظش کند که هر گچسارانی مطمئناً قدردان زحماتش و دلسوزی‌هایش خواهد بود...

صبح جمعه فرصتی شد از چند طرح بازدید داشته باشم.

-طرح آب‌رسانی امامزاده جعفر؛ از سرآبننیز به سمت خربل بازدید را شروع کردیم و از بیدزرد و سربیشه و بهسازی این روستاها نیز دیدن کردیم و با مردم این روستاها نیز دیداری داشتم و البته رفتن به زمین چمن روستای سربیشه و دیدار با نوجوانان در حال بازی لطف دیگری برایم داشت.

taj-7

 

taj-10

- جاده در حال احداث باشت و اینکه امید دارم پل ورودی باشت امسال به بهره‌برداری برسد.

- از تپه نورالشهدا که مجموعه ورزشی تخریب‌شده بود نیز بازدید داشتم. علیرغم تذکر کتبی من و پاسخ فرماندار محترم که موضوع را ساده گرفته بود، بعد از یکی دو هفته تازه داشتند شیشه‌های شکسته شده مجموعه را جمع می‌کردند... امیدوارم دستگاه‌های نظارتی بیشتر ورود کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز به کارشان بیشتر برسند، چراکه تلاش برای حفظ داشته‌هایمان، کمتر از ساخت آن‌ها نیست...

 

photo_2017-01-10_02-24-05

- بعد ازآنجا از بیمارستان در حال ساخت باشت بازدید کردم. خوشبختانه کیفیت و پیشرفت کار بسیار مطلوب بود. امیدوارم بتوانند در ۴-۳ ماه آینده کار را تحویل دهند.

 

taj-6

در راه برگشت، با مسئولین محترم جهاد و امور آب که صبح همراه ما بودند صحبتی داشتم. امیدوارم در بهمن‌ماه ۱۳۰۰ هکتار از فاز ۱ امامزاده جعفر افتتاح شود و کلنگ فاز دوم و خان احمد و همچنین طرح دشت مور کلنگ بخورد.

 

نقش نفت در منطقه بازسازی شود

شنبه صبح نیز با مسئولین محترم شرکت نفت گچساران دیدار داشتم.

بعد از انتصاب مدیرعامل محترم جدید شرکت نفت اولین دیدار رسمی از شرکت نفت را داشتم. جلسه مفصلی با هیئت‌مدیره شرکت نفت داشتم که جلسه خوبی بود. مشکلات شرکت نفت از قبیل صیانت از تولید، طرح‌های توسعه‌ای، مشکلات بودجه‌ای، نیروی انسانی در جلسه بحث شد. در این جلسه تنها و مهم‌ترین خواست خودم را به مجمع مدیران عرض کردم و اینکه درخواست دادم نقش نفت در منطقه بازسازی شود. خدمتشان گفتم نگران هستم چرا در شهر من معتمدترین کارشناسان نفت را نمی‌شناسند ولی کسانی که اصلاً کار تخصصی نفت را ندارند تابلوی نفت هستند. فکر کنم جلسه ما حدود ۳ ساعت طول کشید.

بعد از خروجم از جلسه، متوجه شدم انبوهی از جمعیت که هیچ‌کدام نفتی نبودند به دنبال من به دفتر مدیرعامل آمده‌اند. جمعیتی که این روزها هر جا می‌روم در منطقه حضور دارند و متأسفانه مانع از اجرای کار و امور مردم منطقه می‌شوند... تهران هستند، دفتر من هستند، مسجد هستند، جلسات سخنرانی هستند و ... و مردم از من نگرانند چرا فقط این افراد اطراف نماینده هستند. به مدیر محترم نفت تذکر دادم باید به همه مسئولین حراست تذکر دهید که چرا وضع نفت هم این‌طور شده و این‌طور مسائل اولیه نفت را رعایت نمی‌کنند.

بعدازظهر برخی از افراد که کار داشته فرصت شد زیارتشان کردم. عصر نیز به خیابان بلادیان رفتم و چند مغازه را رفتم و برخی از جوانان و مردم را زیارت کردم. چنددقیقه‌ای هم در یک کافی‌شاپ که متعلق به یکی از جوانان خوب شهر بود حضور پیدا کردم. بهش قول داده بودم از کافی‌شاپشان بازدید کنم. لذتم این است بدون برنامه قبلی بتوانم بین مردم حضور پیدا کنم. تا دیر وقت دیدارهایم طول کشید و یک روز کاری‌ام تمام شد.

 

مشورت با معتمدین منطقه برای جاده گچساران-چرام

یک‌شنبه صبح اولین جلسه‌ام با معتمدین روستای دیل و آرو بود. بحث اصلی جلسه در خصوص جاده گچساران- چرام بود هفته قبل جلسه‌ای در وزارت راه با مشاور و معاون محترم وزیر داشتم. مشاور، هفت گزینه برای احداث جاده از عبور از گردنه دیل مطرح کرد. لازم دیدم مردم از این گزینه‌ها اطلاع داشته باشند و در خصوص انتخاب گزینه مشارکت داشته باشند. خوشبختانه گزینه مورد اجماع مردم گزینه‌ای بود که خودم و مشاور به‌عنوان اولویت اول پذیرش کرده بودیم. در جلسه مطرح نکردم تا ببینم مردم چه میگویند و خوشحال شدم گزینه مطلوب یکی بود. امیدوارم بتوانم تا چند ماه آینده مطالعات فاز دوم را به اتمام برسانند و کار را شروع کنیم.

جلسه بعد در خصوص تربیت‌بدنی و پارک دریاچه نفت بود. طرحی که حدوداً ۱۰-۱۲ میلیارد تومان هزینه برده است. جلسه قدری با تلخی برگزار شد، چراکه احساس کردم من بیشتر از ادارات کار را پیگیری می‌کنم (به‌خصوص شهرداری دوگنبدان).

خیلی دوست داشتم شب عید مردم از این طرح مهم استفاده کنند و بازهم نشد و میدانم مشکلات زیاد و عدم هماهنگی و عدم پیگیری مستمر طرح را با تأخیر مواجه ساخته است... سایر طرح‌های ورزشی هم در این جلسه موردبحث قرار گرفت.

از مجموعه شهید بشارت و مجموعه تختی هم بازدید داشتیم. قرار شد تا ۱۰ روز دیگر عملیات بازسازی چمن تختی شروع شود و فکر می‌کنم با توجه به پیش‌بینی اعتبار سال آینده تختی و بشارت کامل شود.

آنچه در جلسه بیش از همه مطرح کردم بحث نبود برنامه نرم‌افزاری مناسب برای استفاده از زمین‌ها و مجموعه‌های ورزشی احداث‌شده بود که موجب شده نتوانیم برنامه خوب داشته باشیم. از مسئولین ورزش خواستم برنامه نرم‌افزاری خودشان را ارائه دهند. امیدوارم بتوانند ولی فکر کنم این انگیزه وجود ندارد که امیدوارم مدیر جدید بتواند انگیزه لازم را ایجاد کند...

taj-4

 

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم همکاری بیشتری داشته باشند

بعدازظهر این روز نیز جلسه‌ای با حضور مدیران بانک‌های شهرستان و استان داشتم. در این نشست عرض کردم که بانک‌های کشور ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب وام‌های زیر یک میلیارد ریالی مطالبات نزد مردم دارند و این مبلغ در قالب ۲۶ میلیون پرونده معوقات بانکی است که بیشتر این تسهیلات در قالب اعتبارات ۱۲۰ تا ۱۰۰ میلیون ریالی پرداخت‌شده است. همچنین از بانک‌های عامل خواستم با توجه به وضعیت معیشتی مردم استان و در راستای رفع فاصله اختلاف طبقاتی، در پرداخت تسهیلات به مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

taj-5

 

سفر به جمهوری آذربایجان

بعد از جلسه با مسئولین بانک‌ها و دیدار با مدیرکل راه استان در خصوص برخی از طرح‌های منطقه عازم اهواز شدم تا از طریق اهواز عازم تهران شوم. همان شب‌پرواز به باکو پایتخت کشور آذربایجان داشتیم. در سفر آقایان دکتر ربیعی وزیر محترم کار، دکتر عاشوری عضو هیئت‌رئیسه مجلس، دکتر نعمتی عضو هیئت‌رئیسه مجلس، مهندس حسنوند رئیس کمیسیون انرژی و مهندس خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی و چند تن از مسئولین دولتی حضور داشتند.

نزدیک‌های صبح با تأخیر به باکو رسیدیم و اولین برنامه ٩ صبح شروع شد. انجام یک قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و باکو درزمینهٔ تولید دارو و مراسم کلنگ زنی طرح در یک شهرک صنعتی انجام شد. مراسمات آنجا هم مثل مراسم ایران بود البته با این شرایط که حضور مردم خیلی کمتر بود، کلنگ زنی و مراسم تشریفات انجام شد.

جلسه با تعدادی از وزرا و مسئولین ملی انجام شد. برخی از افراد بسیار صاحب نفوذ بودند و کاملاً مشخص بود دارای نفوذ مؤثر هستند و نکته جالب علنی بودن فعالیت مسئولین در بخش‌های اقتصادی بود.

با نایب‌رئیس مجلس و کمیته دوستی ایران در مجلس جلسه خوبی داشتیم. بحث‌های خوبی بود و نحوه همکاری در انجام برخی از طرح‌های مهم که می‌توان از ظرفیت دو کشور استفاده کرد مثل ترانزیت و انجام پروژه‌ها بحث شد. وزرایی که جلسه داشتیم بحث‌های نسبتاً خاص مطرح شد. یکی از نکاتی که در همه مباحث به آن اشاره می‌شد رحلت مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود و ایشان را خیلی قبول داشتند.

دیدار و برگزاری چند جلسه با چند گروه سرمایه گزاری که در ایران سرمایه گزاری کنند ازجمله دیدارها بود. تقریباً برایشان اطمینان خاطر بود که چنین هیئتی بهشان اطمینان می‌دهد در ایران حضور پیدا کنند. امیدوارم تشریف آورده و در ادامه مباحث حضور پیدا کنند. ازجمله و یا شاید گفت بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در آنجا یک ایرانی‌الاصل که اهل آذربایجان ایران است می‌باشد و در شب آخر نیز از مجموعه یکی از هلدینگها بازدید داشتیم.

سرجمع فارغ از اینکه به دلیل فشردگی برنامه‌ها، خیلی خسته شدیم ولی سفر خوبی بود و امیدوارم برای کشورمان مؤثر باشد. چهارشنبه آخر شب به ایران برگشتیم و پنج‌شنبه و جمعه امور عقب‌مانده این مدت را انجام دادم.

 taj-12

http://www.aftabejonoob.ir

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

سلام باتشکر از زحمات جناب دکتر تاجگردون وسربلندی وپیشرفت شهر گچساران. محمدی
خدا کنه ای درو راست بو... حالا که میخوای سربراه بشی ،ی سری هم به اونایی بزن که خودت و دست اندر کارانت و خاله بازیهاتون از کار بیکارشون کردین....!!!!! انتخابات چه ها میکنه ...

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها