نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. دى 1395 - 11:10
مسئولان و شخصیت های کهگیلویه و بویراحمد در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مسئولان و شخصیت های کهگیلویه و بویراحمد در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

***

 پیام تسلیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم وارسته، دانشمند بزرگ و مبارز نستوه حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین و صدیق امام و رهبری و مرد روزهای سخت انقلاب و نظام باعث تاسف و تالم شد و ضایعه‌ای اسفبار و ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

بی‌شک خدمات ارزنده آن مرد بزرگ و مبارز خستگی ناپذیر در قبل از انقلاب و در طول دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و تحمل رنجها و شکنجه‌ها در زندان‌های ساواک و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در حساس‌ترین دوران‌های حیات نظام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

آن عالم فقید و مجاهد نستوه که از اعضای برجسته و موثر شورای انقلاب بوده، در دوران حیات خود علاوه بر امین امام و رهبری مسئولیت‌هایی همچون سرپرستی وزارت کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، رئیس‌جمهور ایران اسلامی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها گوشه‌ای از خدمات ارزنده و گنجینه گران‌بهای این همسنگر رهبر معظم انقلاب است.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف، انقلابی و همیشه در صحنه استان کهگیلویه و بویراحمد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت‌الله‌العظمی هاشمی رفسنجانی را محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و ملت قدرشناس ایران اسلامی و بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض میکنم و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و علو درجات را برای ایشان در جوار حضرت حق مسالت می‌نمایم. 

سید موسی خادمی

19/10/95

****

پیام تسلیت آیت الله ملک حسینی در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر کبیر انقلاب، امام راحل(ره) و همراه هماره مقام معظم رهبری موجب تألم و تأثر گردید.
شخصیتی که از اولین پیوستگان به تفکر سیاسی و اجتماعی امام راحل و خود در زمره اندیشمندان تفکر انقلاب اسلامی بود. درک صحیح از نیاز زمان و جهاد و مبارزه و تحمل زندان و تبعید قبل از انقلاب و پذیرش مسئولیت های خطیر در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب، چه در دوران سخت آغاز پیروزی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی و چه در دوران هجوم جهان استکبار در شکل جنگ صهیونیستی علیه ایران اسلامی، و چه در دوران سازندگی و چه در مأموریت های محوله از جانب رهبر عظیم الشأن، از او چهره ای خدوم ساخته بود و پیوسته با عزم و جدیت و نشاط در خدمت به اسلام و مسلمین بود.
این ضایعه مولمه را به مقام معظم رهبری و مردم عزیز میهن اسلامی و دوستان و خانواده آن جهادگر رحیل تسلیت می گویم و برای وی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت دارم.
سید شرف الدین ملک حسینی 
19/10/95

****

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی‌الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبارز خستگی‌ناپذیر، عالم عالیقدر، دانشمند ارزنده و یار دیرین حضرت امام خمینی و رهبری معظم انقلاب که عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام‌تر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد، مایه تاسف و تاثر و تالم عمیق اینجانب شد.

بی‌شک نقش اساسی این مجاهد نستوه در مبارزه با رژیم ستمشاهی، شکل‌گیری و پیشبرد نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و عظیم‌الشان و همچنین خدمات ارزشمند ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌ها و مسؤولیت‌های گوناگون سیاسی، هیچگاه از ستور ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی و خاطره مردم انقلابی ایران محو نخواهد شد.

اینجانب به نمایندگی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد این ضایعه ملی را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه، ملت بزرگ ایران و خانواده شریف و صبور آن بزرگ، صمیمانه تسلیت می‌گویم و انشاالله که روح بزرگش در جوار رحمت‌الهی با اولیای الهی و شهدا و امام بزرگوار محشور شود و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه یاسوج

***********

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی اکبر رفسنجانی یار دیرین امام و همسنگر دوران انقلاب رهبری را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران و رحمت اللهی را مسئلت می نمایم .

والسلام سید علی محمد بزرگواری 
تاریخ ۱۹/ ۱۰/ ۱۳۹۵
 
*****
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
از رحلت جانگداز اسطوره ای بزرگ در پیشانی تاریخ ایران اسلامی قلم به رشته تحریر می نگاریم که همواره با عزت، مصلحت، و حکمت در راه خط واصل امام و انقلاب خدمات شایانی برای انقلاب به یادگار گذاشت، آیت اله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را باید هم صف نامداران تاریخ ایران، چون حسنک وزیر، ملا صدرا، شیخ بهایی، قائم مقام فراهانی و امیر کبیر نام برد که همواره در راه سازندگی، رفاه و خدمت به مردم ایران از جانمایه خویش دریغ نورزید، سر دار سازندگی آیت اله هاشمی رفسنجانی با اهتمام به ایدئولوژی انقلاب و ترویج اندیشه های امام و رهبری نشان داد که همواره حافظه تاریخی ملت ایران از خدمات ارزنده و بی بدیل وی تقدیر خواهد کرد، به هر روی، آنچه که این  وزنه سنگین انقلاب را در ذهن ملت ایران جاوید میکند قیام مبارزانه  و اندیشه انقلابی ایشان برای براندازی حکومت جبار و قهار طاغوت بود که از او انسانی شگفت انگیز در ابعاد تاریخ این کشور خلق کرد،  واضح است که آنچه عزت و عظمت انقلاب اسلامی را در ساختار نظام سیاسی استحکام بخشیدثبات قدم، اراده ی خلل ناپذیر، آرمان های بلند و اسلامیت خواهی از سوی چنین انسان های انقلابی و ولایی بود که همواره در معیت رهبری بال پرواز انقلاب را برای سربلندی ایران اسلامی گشودند و و به آن اهتمام ورزیدند، اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه عظیم و دردناک به ملت شریف و عزیز ایران، از خداوند منان برای آن انسان وارسته و انقلابی علو درجات معنوی مسألت دارم.
 
 دکتر سلیمان ابید :رئیس کمیته تدوین روابط بین الملل کل سپاه 
 ۱۹/۱۰/۱۳۹۵
 
****
پیام تسلیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیویه وبویراحمد به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون 
قال رسول الله (ص)  اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء 
وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.
خبر ارتحال ملکوتی عالم پارسا و انقلابی،مجاهد نستوه٬مرجع عظیم الشان ، یار دیرین و صدیق امام راحل و رهبری ،حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) موجب اندوه و تأثر فراوان گردید.
یقیناً میراث معرفتی خدمات ارزشمند آن مجتهد عالی مقام و فرهیخته، به اسلام و انقلاب به خصوص مجاهدت های ایشان در تحقق آرمان های  حضرت امام خمینی(ره) اثر ماندگاری در تاریخ مبارزات مردم ایران بوده است که به مثابه چراغ هدایتی در مسیر اعتلای ارزش های الهی جاودانه خواهد ماند.
آن عالم فقید که از شاگردان مبرز مکتب فقهی، فلسفی، اخلاق و عرفان حضرت امام خمینی(ره) به شمار می‌رفت خود نیز منشاء تربیت چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری گردید.
 این ضایعه‌ی مؤلمه که در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س)رخ داد  را به پیشگاه مقدس امام زمان (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب ،علما و روحانیون ، حوزه‌های علمیه ،اعضای مجلس خبرگان رهبری، ملت بزرگ ایران، بیت مکرم آن مرحوم و جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض می نمائیم
و از درگاه خداوند منان برای آن بزرگوار علو درجات و حشر با محمد وآل محمد صلی الله علیه و آله و سلم مسألت می نماییم.
 
علی آل بویه 
۱۹/۱۰/۱۳۹۵
 
****
 
پیام تسلیت نماینده مردم تهران و حومه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی
 
انالله و انا الیه راجعون
 
هر چند سخت به باور می نشیند اما متاسفانه با خبر شدیم که یار امام و یاور رهبری پرده در نقاب خاک کشید. او گنجینه انقلاب و مخزن الاسرار نهضت امام بود. سنگ ها و خار های راه، هیچگاه او را زمین گیر نکرد. ملامت هم اگر می کشید، دم نمیزد؛ چرا که طریقت او گونه ای عارفانه بود. اسوه ای نستوه و اسطوره صبر بود. با پر کشیدن آن مجاهد انقلابی، ثلمه ای سخت به اسلام و نظام اسلامی وارد می شود که جبران کردنی نیست. باری؛ از خداوند متعال برای روح بزرگ این مرد تاریخ ساز، طلب آمرزش دارم. و این مصیبت را به همه بازماندگان آن مرحوم و دلبستگان انقلاب تسلیت عرض می کنم.
 
 محمدعلی وکیلی
 
******
 

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله وإنا إلیه راجعون

ارتحال مجاهد نستوه و مبارز دیرین انقلاب حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی که عمری در همراهی با امام (ره) و رهبری انقلاب اسلامی، در تاریخ معاصر ایران خدمات وی در ایام شکل گیری و پیروزی انقلاب، دوران پرافتخار دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی دارای جایگاه ویژه ای بوده است، موجی از اندوه در میان ملت ایران ایجاد کرده است که حاکی از جایگاه رفیع ان مرد لحظه های سخت در قلوب ملت ایران است.

اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت ایت الله العظمی خامنه ای، جامعه روحانیت مبارز، خانواده گرامی ان عالم جلیل القدر و همه مردم استان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای ان مرحوم مسئلت دارم.

 

غلام محمد زارعی

نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی

و رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد

******

پیام تسلیت مهندس عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی:
 
«بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ»
 
« یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی‏»
ایران اسلامی در سوگ یار دیرین امام و رهبری عزادار شد. نام حضرت آیة اله هاشمی رفسنجانی با نهضت امام (ره ) عجین است و عمق نقش و جایگاه وی در تار و پود انقلاب تنیده است. ایشان در کوران تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب دست در دست و گوش بفرمان آن قائد اعظم و تابعیت کاملش از آن مراد، بهمراه خدمات فراوانش در مسئولیت های کلیدی و حساس بعد از انقلاب و همراهی و همدلی همیشگی ایشان با مقام معظم رهبری گویای وجود پر خیر و برکتش برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. حال مشیت الهی بر این شد که در آستانه بهمن ماه، مهمان آن پیر فرزانه شود .                                                   اینجانب عروج ملکوتی و ارتحال جانسوز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر مقام معظم رهبری٬ ملت شریف و قدرشناس ایران و بیت مکرمش تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خدای سبحان رحمت و آمرزش٬ علو درجات و هم نشینی با اولیاءالله  را برای ایشان  مسئلت دارم.
 
             عدل هاشمی پور
نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
 

******

یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّکَ رَاضِیَهً مَّرْضِیَّهً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی‏
در ایام سوگواری حضرت فاطمه معصومه(س)، ایران به سوگ سردار شایسته سازندگی خویش نشست و قهرمان ملی مبارزه با استبداد و استعمار، سر بر آستان حق نهاد.
خبر عروج مبارز خستگی ناپذیر، مجاهد نستوه و یار دیرین انقلاب، امام راحل و رهبری معظم انقلاب مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار جانسوز و اندوهناک است. 
بدون تردید فقدان این رکن مهم انقلاب و یار و رفیق امام راحل و رهبرمعظم انقلاب که در طول سالهای متمادی برای باروری انقلاب اسلامی زحمات جانفرسایی را متحمل شد بسیار سخت و جانگداز خواهد بود.
بی‌گمان حافظه مردم و تاریخ معاصر ایران خدمات ارزنده و راهگشایی‌های ایشان در بن‌بست‌ها و گردنه‌های دشوار دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی را برای همیشه به یاد خواهد سپرد.
اینجانب از طرف خود و مجموعه همکاران،  این مصیبت جانگداز و جانکاه را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، رییس جمهور محترم، خانواده محترم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مردم شریف ایران بویژه مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد تسلیت گفته و از درگاه خداوند رحمان برای روح  بلند و ملکوتی آن فقید سعید رحمت الهی و علو درجات خواستارم.
داود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد
 
******

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله وانا الیه راجعون
ایران اسلامی یار دیرین امام و رهبری و یکی از ستون های استوارش را از دست داد.
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، بی تردید مجاهدی خستگی ناپذیر،چهره ای میانه رو،بی بدیل وتعادل بخش بود که هیچگاه در برابر نا ملایمات روزگار سر فرود نیاورد.
فقدان این عالم بزرگ در سپهر سیاسی ومعنویت ایران به شدت احساس خواهد شد.
ایشان کوه صبر،مرد سیاست وتدبیر، که شش دهه رد پایش در تاریخ این مرز وبوم خواهد ماند و تا آخرین نفس کوشید کشور را از گزند تند بادهای ویرانگر به ساحل امن برساند.
او هیچگاه پیمانش را با مردم برای پیشرفت وآبادانی مملکت فراموش نکرد.
ضایعه فقدان این عالم نستوه ویار دیرین امام ورهبری را به دوستدارانش تسلیت عرض می نمایم.
سیدمحمدکاظم نظری
فرماندار بویراحمد

*********

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت جانسوز سردار سازندگی ایران، یار دیرین بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبری معزز انقلاب اسلامی، مصیبتی جانسوز و باعث تاثر تألم آحاد ملت ایران گردید.

خدمات شایسته آن عزیز سفر کرده به نظام جمهوری اسلامی ایران از سال 1337، یعنی 20سال قبل از پیروزی انقلاب آغاز و تا لحظه وفات ایشان ادامه داشت. وفاداری ایشان به آرمان های امام و انقلاب آنقدر عمیق بود که در این راه هیچ مسئله و جریانی نتوانست بر این وفاداری آسیبی وارد نماید.

لذا این مصیبت عظما را به رهبر فرزانه انقلاب، ملت ایران، خانواده و بستگان ایشان، دولت تدبیر و امید و همه نیروهای نظامی و انتظامی کشور تسلیت عرض می نمایم و برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان و همه ملت ایران صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند مسئلت دارم.

علی اکبر فرهنگی نسب، فرماندار بهمئی

**********

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت جانگذار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین و همسنگر راستین امام (ره) و رهبری، ایران اسلامی را غرق در ماتم و عزا نمود.

بی شک خدمات ارزنده آن مجاهد سفر کرده در طول مبارزات انقلابی خود و تحمل مرارت ها،زندان و شکنجه جلادان رژیم ستمشاهی تا نقش آفرینی در مقاطع حساس پس از انقلاب اسلامی تلاش مستمر در طول دوران ریاست جمهوری و حضور در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، حراست عاشقانه در خط امام و رهبری ایشان را به استوانه نظام تبدیل کرده بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت ارتحال این مجاهد خستگی ناپذیر و مبارز روزهای سخت انقلاب به رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور و ملت شریف ایران، ارادتمندان و همچنین خانواده های محترم ایشان علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

فریبا رحمان پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیاویه و بویراحمد.

**********

انا لله و انا الیه راجعون

بدینوسیله درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش بی وقفه در راه تحقق اسلام و انقلاب رحلت عارف واصل مجاهد بت شکن یارامام و سردارسازندگی حامی تدبیر و امیدغمخوار زاگرس نشینان و فرزنددیارکریمان را تسلیت عرض می کنم.

همچنین سالروز رحلت حضرت معصومه (س) را به همه مسلمانان به ویژه زنان شهرم یاسوج تسلین عرض می کنم.

 زهرا زمانی دبیر شورای اسلامی شهر یاسوج

**************

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ
چه سخت و باور نکردنی بود خبر درگذشت یاردیرین امام ورهبری، استوانه انقلاب ، سردار دوران سازندگی حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی،ارتحال ملکوتی این استوانه انقلاب را به رهبر معظم انقلاب ،یاران انقلاب وخانواده مکرم ایشان و مردم شهرستان گچساران تسلیت عرض می نمایم.والسلام

اردلان زینل زاده شهردار گچساران

در حال بروز رسانی ...

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها