نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. دى 1395 - 10:32
اما تاسف‌برانگیزتر زمانی است که تماشای یک تکه کاغذنصب شده در گوشه‌خیابان بلادیان گچساران با عنوان «فروش کلیه»، دلمان را ریش می‌ کند، آگهی مربوط به یک خانم ۳2 ساله‌ای است که گروه خونی خودش را o+ذکر کرده وبه خاطر مشکلات مالی آماده است کلیه‌اش را به نازلترین قیمت هم واگذار کند؟!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عاقبت هم برجام این آفتاب تابان به سرانجام رسید! ،اما هنوز هم اختلاف طبقاتی در بین مردم بیداد می کند.این روزها هنوز هم عده ای آنقدر دارند که نمی دانند چه کنند و عده ای در فقر غوطه ورند. 

در واقع این روزها در بام نفت ایران کار به جایی رسیده که با سیلی صورت را سرخ کردن جواب نمی دهد و فقیر و غنی در شهربه خوبی قابل تشخیص اند و این حکایت به نوعی ازعمیق شدن شکاف طبقاتی میان مردم این شهر را دارد.

نگاهی به زندگی در شهرگچساران این مسئله را به خوبی نشان خواهد داد و چند صباحی است که فقر و مشکلات اقتصادی در کوچه پس کوچه های این شهر نفتخیز نیزملموس تر شده است تا جایی که روی دیوار مرکز تجاری شهر و در خیابان شهید بلادیان آگهی فروش کلیه آنهم به قیمت توافقی با آگهی ترحیم جوانانی که دست به خودکشی زده انددر هم آمیخته و درکنارهم دیده می شوند.

براستی اینجا گچساران است یا همان بام نفت ایران،پنجمین ابر مخزن نفتی جهان!جایی یک خانواده سقفی روی سر ندارند و کمی آنطرف تر خانواده ای نمی دانند با اتاق های اضافی خود چه باید بکنند؟!.

اما تاسف‌برانگیزتر زمانی است که باتماشای یک تکه کاغذنصب شده در گوشه‌خیابان بلادیان گچساران با عنوان «فروش کلیه»، دلمان را ریش می‌ کند، در پرس و جو‌هایی که داشتیم آگهی مربوط به یک خانم 32ساله‌ای است که گروه خونی اش را o+ذکر کرده وبه خاطر مشکلات مالی آماده است کلیه‌اش را به نازلترین قیمت هم واگذار کند؟!.

این اتفاق از سر فقر و نداری در حالی رخ می دهد که در کشور ما از هر10 نفر یک نفر بیماری کلیوی دارد، یعنی حدود هشت میلیون ایرانی بیمار کلیوی هستند. سنگ کلیه یکی از بیماری‌های کلیه است که ایران بالاترین آمار بین‌المللی را از نظر شیوع آن دارد و بیشترین آمار سنگ کلیه منطقه متعلق به ایران است، به حدی که سالانه 135 نفر از هر 100 هزار نفر در فهرست بروز سنگ کلیه قرار می‌گیرند.

چند ماه پیش ، رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت با اشاره به سرعت رشد بیماری‌ نارسایی مزمن کلیه اظهار کرد: «در همه کشورها تعداد بیماران دچار نارسایی‌ کلیوی افزایش پیدا می‌کند. در ایران آمار افزایش تعداد بیماران نارسایی کلیوی هفت درصد است، یعنی سالی هفت درصد به تعداد بیماران نارسایی مزمن کلیه اضافه می‌شود.

به تازگی نیز هاشمی وزیر بهداشت بابیان اینکه مردم باید توجه کنند که یک کلیه هم برای آنها مناسب است، در این خصوص گفته: می‌بینیم که بسیاری از خانواده‌ها، عزیزان‌شان نیازمند پیوند کلیه هستند و زشت است که عده‌ای کلیه‌ فروشی کنند وعده‌ای هم آن را بخرند، در حالی که می‌توانیم اهدای عضو انجام دهیم.

حال فقر و بیکاری عاملی شده تا برخی ها سلامت خود را به خطر انداخته و اقدام به فروش کلیه خود‌ کنند و اینجا در بام نفت ایران کم نیستند مردمانی که روی ثروت خوابیده‌اند و در فقر و تنگدستی روزگارشان را "البته به قول خودشان" بیهوده سپری می کنند؟!

شهرستان نفتخیز گچساران با وجود منابع غنی نفت و گاز مردمانش نصیبی از این ثروت خدادادی ندارند و همچنان چهره زشت تکدی گری،بیکاری،خودکشی جوانان ،فقرو محرومیت در گوشه و کنار این شهر موج ها می زند!.

اکنون فقط کافی است تا با دقت به خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف خود نگاه کنیم تا دریابیم که فقر چگونه بر ساکنین شهر نفتخیزمان سایه افکنده است وحال جا دارد مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد آگهی فروش اعضای بدن در این شهر نباشیم.

 و در پایان تنها یک چیز مرا به تامل واداشته است که آیا واقعاً آنچه که معامله می‌شود، همان کلیه آدمی است؟!

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها