نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. دى 1395 - 0:03
درحالی که مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی نسبت به صحبت روز گذشته که اعلام شد سروش رفیعی اضافه خدمت دارد عقب‌نشینی کرده اما هنوز همه چیز درهم و پیچیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، وضعیت سروش رفیعی در روزهای اخیر به اصلی‌ترین بحث فوتبال ایران تبدیل شده و اظهار نظرات مختلفی در مورد زمان پایان سربازی این بازیکن مطرح می‌شود.

چند ماه قبل باشگاه تراکتورسازی برای عقد قرارداد با این بازیکن در پایان نیم فصل اول وارد مذاکره شد و باتوجه به اینکه مسئولان تراکتورسازی می‌دانستند این بازیکن در نیم فصل نقل و انتقالات آزاد می‌شود برای حفظ رفیعی مذاکرات را شروع کردند.

رفیعی جزو آن دسته از بازیکنان فوتبال ایران بود که بحث جعلی بودن کارت پایان خدمتشان مطرح شد و به همین دلیل برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی مجبور شد به تیم‌های نظامی نقل مکان کند.

البته رفیعی هیچ‌وقت بحث جعلی بودن کارت پایان خدمتش را نپذیرفت و اعتقاد داشت او به واسطه حضور در تیم فجر سپاسی می‌توانسته خدمتش را پشت سر بگذارد اما به دلیل کفالت پدرش با معافیت روبرو شده است.

حضور در تراکتورسازی

بعد از مدت‌ها کش و قوس سر انجام سروش رفیعی از ابتدای لیگ پانزدهم برای تراکتورسازی به میدان رفت تا این بازیکن خدمت سربازی خود را در این باشگاه آغاز کند.

رفیعی خدمت خود را در کنار نفراتی مثل سینا عشوری، شجاع‌ خلیل‌زاده، علی حمودی، بختیار رحمانی و ... آغاز کرد اما به دلیل اینکه او معافیتی نداشت مجبور بود کارش را تا پایان نیم فصل لیگ شانزدهم ادامه دهد.

اضافه خدمت 6 ماهه؛ مشکلی که فقط برای رفیعی دردسرساز شد

بازیکنان سربازی که کارتشان به واسطه جعلی بودن باطل شد به دلیل تاخیری که در اعزام به خدمت داشتند با اضافه خدمت 6 ماهه روبرو شدند.

در این راستا بعد از اقداماتی که صورت گرفت تمام این بازیکنان اضافه خدمتشان بخشیده شد اما در آستانه اتمام سربازی رفیعی از سوی مدیریت باشگاه تراکتورسازی اعلام شد که دو ماه قبل نامه‌ای رسیده که طی آن اعلام شده رفیعی به دلیل اضافه خدمت همچنان باید برای گذراندن خدمت سربازی کار خود را ادامه دهد. در شرایطی که این اضافه خدمت برای تمام بازیکنان سرباز وجود داشته به نظر میرسد فقط رفیعی با این مشکل روبرو شده است.

عصبانیت رفیعی در پایان بازی با ذوب آهن

رفیعی که در این مدت بحث حضورش در اروپا مطرح شده بود و باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و تراکتورسازی هم برای بستن قرارداد با او مذاکره کرده بودند به یکباره با شوک اضافه خدمت روبرو شد. 

رفیعی در پایان بازی دیروز  دقایقی در میانه میدان با مصطفی آجورلو مدیریت وقت باشگاه تراکتورسازی مشغول صحبت شد و وقتی برای خروج از ورزشگاه با خبرنگاران روبرو شد بسیار عصبانی به نظر می‌رسد و در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با آجورلو در چه موردی صحبت کرده است گفت: این مسئله به کسی ربطی ندارد!

تائید باران چشمه و تکذیب سلامی

سردار باران چشمه مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد سروش رفیعی 6 ماه اضافه خدمت دارد اما باید ببینیم این اضافه خدمت از سوی تراکتورسازی بوده یا اینکه باشگاه این مسئله در نظر گرفته است.

از سوی دیگر سلامی جانشین نیروی انسانی سپاه عاشورای تبریز که بازیکنان سرباز تراکتورسازی زیر نظر این ارگان خدمت خود را پشت سر می‌گذارند خبر اضافه خدمت این بازیکن را تائید کرد تا مشخص شود اظهار نظراتی که در مورد این بازیکن تا امروز صورت گرفته به هیچ وجه دقیق نبوده است.

تغییر موضع تراکتورسازی 

در حالیکه تا روز گذشته مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی به طور صریح از عدم اتمام سربازی این بازیکن خبر داده بود و اعلام کرد نامه این اضافه خدمت دو ماه قبل به دستش رسیده اما این مسئله را رسانه‌ای نکرده است حالا از عدم تمایل  باشگاه برای ادامه کار با این بازیکن تحت عنوان سرباز صحبت می‌کند.

فشار رسانه‌ای که از روز گذشته حول این موضوع وارد شده به نظر می‌رسد که مسئولان تراکتورسازی را در مورد این مسئله محتاط کرده است.

با مصاحبه‌ جدیدی که آجورلو انجام داد بحث رفیعی وارد فاز تازه‌ای شد و کاملا شرایط او را مبهم کرده است. در این وضعیت معلوم نیست ‌آیا رفیعی اضافه خدمت دارد یا اینکه باشگاه تراکتورسازی در بیان این مسئله دچار اشتباه شده و از موضع خود کوتاه آمده است.

 

سربازانی که پیشکش تراکتورسازی شدند

در شرایطی که پرسپولیس به راحتی دو بازیکن خود را در کورس قهرمانی پیشکش باشگاه تراکتورسازی کرد مسئولان این باشگاه به هر نحوی شده سعی در حفظ رفیعی دارند و اصلا دوست ندارند این بازیکن راهی تیم رقیب شود.

مطرح شدن بحث اضافه خدمت و مذاکراتی که در این مدت به شکل گسترده با رفیعی صورت گرفته نشان دهنده این است که مسئولان تراکتورسازی به هیچ وجه نمی‌خواهند این بازیکن را از دست بدهند.

فولاد، تراکتورسازی یا ...

در شرایطی که با اظهارات ضد و نقیض باشگاه تراکتورسازی هنوز زمان اتمام خدمت رفیعی مشخص نیست باشگاه فولاد هم در این بین خود را همچنان محق می‌داند و معتقد است رفیعی بازیکن فولاد است. فولادی‌ها از طریق کمیته انضباطی شکایت کردند و معتقدند رفیعی به دلیل داشتن قرارداد داخلی بازیکن این تیم است.

از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس بعد از سرباز شدن نوراللهی و عالیشاه به طور جدی دنبال جذب رفیعی است تا این بازیکن را به پایتخت بیاورد. در این بین باشگاه تراکتورسازی را هم نباید فراموش کرد. ممکن است این تیم با در نظر گرفتن چند ماه اضافه خدمت شاید تا پایان لیگ شانزدهم یا حتی بیشتر این بازیکن را حفظ کند.

به نظر می رسد اگر رفیعی در تراکتورسازی به هر دلیلی ماندنی شود این پرسپولیس است که بازنده اصلی این ماجرا بوده است و باید در این شرایط یک دست به افتخار این همه درایت باشگاه پرسپولیس که دو بازیکن خود را به امید جذب رفیعی از دست دادند زد و اگر هم رفیعی راهی پرسپولیس شود باید گفت که همه اینها بازی های جنگ روانی از سوی تراکتورسازی بوده تا ترس را به جان رقیب خود بیندازد و شاید سروش به همه این موارد بخندد و خیلی شیک لژیونر شود و این وسط هر دو تیم قرمزپوش لیگ مغلوب نقل و انتقالات شوند.

 
منبع: فارس

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها