نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. دى 1395 - 11:39
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت یازدهم به لحاظ اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته دولت مظلومی است، گفت: دولت در تریبون‌های نماز جمعه تخریب می‌شود در حالی که نباید اجازه دهیم دیگران غیر واقع را به جای واقع به خورد مردم دهند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست روسای اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با  استاندار ظهر امروز در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

سید موسی خادمی در این دیدار با اشاره به اینکه اجرای کارهای فرهنگی مشکلات ساختاری فراوانی دارد، اظهار کرد: کار در حوزه فرهنگی سخت و دشوار است و به همین دلیل وزارت ارشاد از وزارتخانه‌های پر چالش نسبت به سایر وزارتخانه‌ها است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات استان برای انجام برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: سابقه کم در حوزه فرهنگی و امکانات محدود موجب شده در حوزه فرهنگی آن طور که انتظار می‌رفت نتوانیم برنامه‌های مورد نظر را انجام دهیم.

خادمی به مشکلات مالی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: علی رغم مشکلات مالی دولت، اما در بخش‌های آسفالت معابر، بازسازی شبکه‌های برق، گازرسانی به روستاها و حوزه فرهنگ اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی در این استان صورت گرفته، دولت یازدهم را دولت فرهنگ خواند و گفت: نوع و مدل حکومت‌داری خود یک نوع فرهنگ است و دولت در تلاش برای ایجاد وحدت در همه سطوح جامعه بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تدوین منشور حقوق شهروندی را کار بزرگ دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: تدوین قانون حقوق شهروندی احیا کننده اصول انقلاب و قانون اساسی است و در آن گفتمان امام و رهبری آورده شده و خارج از این چیزی گفته نشده است که امیدواریم اثرات این کار مهم فرهنگی در جامعه دیده شود.

خادمی عنوان کرد: شعار دولت یازدهم حوزه فرهنگی نبود اما تقویت حوزه‌های فرهنگی به صورت جد در دستور کار دولت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت یازدهم به لحاظ اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته دولت مظلومی است، گفت: دولت در تریبون‌های نماز جمعه تخریب می‌شود در حالی که نباید اجازه دهیم دیگران غیر واقع را به جای واقع به خورد مردم دهند و نباید با بی‌تفاوتی از کنار این بحث‌ها بگذریم.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید در ترویج گفتمان دولت کمک کنند، افزود: سال‌های اخیر به لحاظ مالی خوب نبودند و همه دستگاه‌ها با مشکل مالی مواجه هستند نه فقط دستگاه‌های فرهنگی؛ که امیدواریم ظرف‌ ماه‌های آینده شرایط بهبود پیدا کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خرج‌هایی که از قبل تراشیده شده بودند موجب شد دولت یازدهم نتواند برنامه‌هایش را عملی کند.

وی افزود: سه دستگاه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری‌ها اگر به خوبی برنامه‌های خود را اجرایی کنند برخی مشکلات موجود رفع خواهد شد.

خادمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نوع نیازهای مردم در سال‌های اخیر تغییر کرده، گفت: نیاز‌های مردم از حوزه عمرانی و ایجاد راه، برق و آب به سمت نیازهای فرهنگی در حال تغییر است و تامین این نیاز مردم بر عهده دستگاه متولی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر برگزاری یادمان هنرمند فقید استان حسین پناهی تاکید کرد و افزود: برای احداث هر چه سریع‌تر مجتمع فرهنگی هنری یاسوج، این مجتمع با حفظ کاربری به بخش خصوصی واگذار شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کمبود فضای فرهنگی از مهم‌ترین مشکلات اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان است.

رضا دهبانی‌پور اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبار و فضای فرهنگی و هنری اما در سال‌های اخیر جشنوارهای متنوعی در این استان برگزار شد و این روند ادامه دارد.

وی به کندی روند ساخت تالار فرهنگی یاسوج اشاره کرد و افزود: برای این طرح که با ۲۳هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است تاکنون ۶۰میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: افزون بر ۱۲۰میلیارد ریال نیز بدهی به پیمانکار دارد و درسال جاری ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

 در این نشست از روسای اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، باشت، کهگیلویه، لنده و چرام در این نشست تقدیر شدند.

صبح زاگرس

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها