نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. آذر 1395 - 10:25
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه (11 آذر) هفته جاری وارد آسمان استان می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوبولی بهره‌مند افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی این سامانه  مدیترانه ای جنب حاره ای پربارش از سمت غرب و جنوب غرب کشور وارد استان کهگیلویه وبویراحمد می شود و تا اواخر روز جمعه ۱۲ آذرماه ادامه دارد.

بهره مند با اشاره به اینکه این سامانه بارشی به شکل باران و برف به همراه آذرخش در تمام نقاط استان فعال خواهد شد، گفت: با ورود این سامانه بارشی پیش بینی می شود بارش های مطلوبی را در سطح استان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: کاهش دما نیز در استان ادامه خواهد داشت.

***

اخطاریه شماره 57 سازمان هواشناسی
 
عمده ی بارش ها به سبب گرم بودن هسته ی سیستم پیش رو -در اکثر مناطق در غالب باران و در مناطق پایین دست همراه با رگبار و رعدو برق خواهد-با این حساب وقوع سیلاب در برخی مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود. 
 
بر اساس تحلیل مدلهای عددی، منشاء توده هوای بارشی آتی از شرق مدیترانه و شمال آفریقا است و دمای هوای بطور نسبی گرم بوده و موجب گرمایش نسبی هوا قبل از شروع بارش میشود. بارندگی غالبا به شکل باران پیش بینی میشود که بتدریج با سرمایش نسبی حین بارش در ارتفاعات بارش بصورت برف و در جنوب غرب و غرب کشور همراه با رگبار و رعدو برق پیش بینی میشود. بر این اساس، در استانهای مختلف کشور تاثیرات سامانه فوق به شرح زیر پیش بینی میشود: 
 
چهارشنبه بعد از ظهر تا جمعه: 
بارش باران گاهی با شرایط تندری( وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید) در استانهای کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان بویژه شمال و شرق استان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس. در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها وجود دارد و بخصوص در مناطق کوهستانی خطر صاعقه نیز محتمل است. 
 
پنجشنبه تا جمعه با شدت کمتربارش باران گاهی با رگبار موقت همراه با رعدوبرق، بویژه در دامنه های جنوبی البرز و مناطق کوهستانی مرکزی کشور در استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، مرکزی، همدان، زنجان، قزوین، غرب اصفهان، البرز و تهران.
با توجه به در پیش بودن تعطیلات در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته جاری، توصیه میشود از اواخر چهارشنبه تا جمعه برای ایمنی و جلوگیری از خسارت، تردد در مناطق یاد شده با برنامه ریزی متناسب، آگاهی از شرائط جوی و بکارگیری احتیاط لازم انجام گردد.
به سبب احتمال قابل توجه وقوع صاعقه، از تردد در مناطق کوهستانی در غرب و جنوب غرب کشور خودداری یا با رعایت ایمنی و احتیاط انجام گردد.
 از ایجاد کمپینگ و چادر در رود دره ها، مسیلها و حاشیه رودخانه ها خودداری شود. 
 

انتهای پیام/l

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها