نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. آذر 1395 - 11:41
اقدامات و اظهاراتی که رنگ و بوی عدالت ندارد؛
نجومی بگیران سرمایه نظام شدند، لغو یک سخنرانی هم مایه شرمساری!
دغدغه این روزهای دولتی که در 8 ماه گذشته حتی نامی از حقوق های نجومی نبرد و مبارزه ای با آنها انجام نداد، پیگیری لغو یک سخنرانی شده است؛ اگر دولت یازدهم همه مشکلات را مانند لغو یک سخنرانی پیگیری می کرد شاید اکنون از بدنه اجتماعی بیشتری برخوردار بود.

به گزارش آفتاب جنوب، خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، روحانی نامه ای منتشر کرد و در آن لغو این سخنرانی را مایه شرمساری اعلام کرد؛ لغو سخنرانی فردی که تا کنون بارها از سران فتنه دفاع کرده و سخنان حاشیه دار وی خوراک خبری اپوزیسیون شده بود، باعث شد که این نماینده حاشیه دار نا.ه ای به روحانی نوشته و دولت نیز ترجیح داد برای فرار از مشکلات دیگر با پاسخی جنجالی جواب این نامه را بدهد.

روحانی در پاسخ این نامه به سرعت وارد عمل شد و در دستوری خطاب به وزرای کشور و دادگستری نوشت: «اتفاقی که در شهر مشهد رخ داد، مایه شرمساری است».

دولت در حالی لغو یک سخنرانی را با آب و تا پیگیری می کند و آن را مایه شرمساری می خواند که در روزهای اول سال جاری گزارشی از پرداخت و دریافت حقوق‌های نجومی در برخی دفاتر بیمه مرکزی ایران منتشر شد. هرچند دولت در ابتدا این فیش ها را از اساس کذب دانست اما در نهایت با انتشار فیش های دیگری از مسئولان دولتی و برخی از مدیران بانک ها مشخص شد دایره فیش های نجومی بسیار بیشتر از افرادی است که فیش های آنها منتشر شده است.

اقدام دولت در برخورد با این فیش ها به نوبه خود بسیار جالب بود دولت در ابتدا حاضر به برکناری این افراد نشد تا در نهایت خود این افراد استعفا داده و بر اساس گزارش های بعدی در سمت های دیگر مشغول به کار شدند.

در ادامه ماجرا نجومی بگیران توسط معاونین دولت تطهیر شده و حتی در بجایی نوبخت اعلام کرد این افراد سرمایه های نظام هستند؛ برخی از دولتی ها هم گوی سبقت را از معاون روحانی ربوده و از نجومی بگیران تقدیر و تشکر کردند ماجرا تا حدی پیش رفت که در مراسمت تودیع یکی از نجومی بگیران، این افراد را امانتدار و سرمایه نظام عنوان کردند.

وابستگی های سیاسی دولت به این افراد باعث شد تا روی مردم پا گذاشته و به دفاع تمام قد از آنها بپردازند. این در حالی بود که رهبر انقلاب نسبت به این فیش ها ابراز ناراحتی کرده و از دستگاه های مسئول خواستند تا هرچه سریعتر به آنها رسیدگی کنند.

اما با گذشت 8 ماه از این جریان هنوز گزارشی از سوی دولت به قوه قضاییه ارجاع داده نشده است و نجومی گیران هنوز مایه شرمساری دولت نشده اند؛ دولت در حالی برای لغو سخنرانی یک فرد اظهار شرمساری می کند که صدها ها مورد اغو سخنرانی منتقدان برجام مایه شرمساری آنها نشده و از طرف دیگر نجومی بگیران هم نه تنها مایه شرمساری نشده اند بلکه سرمایه های نظام شناخته شدند.

دولت که حتی حاضر به برائت از نجومی بگیران نشد و به دنبال تطهیر آنها بود اکنون در رفتاری متناقض لغو یک سخنرانی را مایه شرمساری می داند و رسانه های زنجیره ای هم که در یک برخورد گزینشی با حقوق های نجومی حتی نامی از نجومی بگیران نبردند امروز تیتر های برجسته از شرمسار شدن روحانی برای لغو سخنرانی مطهری می زنند.

دغدغه این روزهای دولتی که در 8 ماه گذشته حتی نامی از حقوق های نجومی نبرد و مبارزه ای با آنها انجام نداد، پیگیری لغو یک سخنرانی شده است؛ اگر دولت یازدهم همه مشکلات را مانند لغو یک سخنرانی پیگیری می کرد شاید اکنون از بدنه اجتماعی بیشتری برخوردار بود.

انتهای پیام/ط

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها