نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آبان 1395 - 21:49
پس از گذشت چندین سال طرح تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد دوباره کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،طرح تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ مطرح شد اما مسکوت مانده بود، امروز برای دومین بار در دستورکار نشست شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت.

 

طولانی بودن و ثقیل بودن تلفظ نام و عدم دربرگیری همه مناطق از جمله دلایل مدعیان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد است که تقریبا اکثر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با کلیات این تغییر موافقت کردند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه تکلیف این طرح که سالها مطرح شده است را نهایی می کنیم گفت:برای تصمیم گیری نهایی کارگروهی ۲۰ نفره تشکیل و نتیجه نهایی این کارگروه ظرف مدت ۲۰ روز برای تصمیم گیری نهایی به شورای فرهنگ عمومی استان ارجاع داده می شود.

 

موسی خادمی افزود: برای اجرایی شدن این طرح علاوه بر موافقت نخبگان از مردم نیز نظرسنجی عمومی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: درصورت موافقت مردم طرح تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد برای نهایی شدن به هیئت دولت و مجلس ارایه می شود.

 

امام جمعه یاسوج و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نیز گفت: تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد چندان کار سخت و پیچیده ای نیست و نباید در این مورد بزرگنمایی کرد.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: با تغییر نام استان مخالف نیستم اما در مورد انتخاب نام باید همه جوانب را درنظر گرفت.

 

امام جمعه یاسوج افزود: برخی اسم کهگیلویه و بویراحمد جزء فرهنگ شان می دانند و می گویند نباید اسم عوض بشود و فکر می کنند به کارهایشان لطمه می خورد، اینطور نیست.

 

وی ادامه داد: با عوض شدن اسم نه کوه ها و نه شهرها و نه مردم عوض نمی شود، البته باید اسمی باشد که تنش زا هم نباشد.

 

 آسیب شناسی شیوه طرح مطالبات مردم و نامه های مردمی به مسئولان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: با طرح مطالبات و ارائه خواسته ها به مسئولان کشوری در قالب نامه مخالف نیستیم، اما شیوه مرسوم نه تنها برنامه و ذهن مسئولان دولتی را از اهداف سفر به استان دور می کند بلکه از طرفی سیمای فرهنگی استان تحت شعاع قرار می گیرد.

 

خادمی افزود: مردم باید مطالبات خود را از کانال مدیران استانی دنبال کنند، اگر نتیجه نداد، آنوقت با مسئولان مرتبط مطرح کنند.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

بزارم چی
به نظر من اسم استانمون بشه زاگرس محشره،این آغاز یه تحول مثبته...

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها