نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. آبان 1395 - 13:43
مسئول قرارگاه دانشجویی گچساران:
بیکاری درگچساران بیداد می کند
مسئول قرارگاه دانشجویی گچساران گفت:آسیب شناسی انجام شده توسط دانشجویان نشان می دهد که اکثر این خودکشی ها بخاطر مشکلات معیشتی و فرهنگی است ،نهاد های مسئول تا به الان چه اقداماتی انجام داده اند شورای فرهنگ عمومی کجا تشکیل می شود مصوباتش کجاست و ضمانت اجرایی آن ها چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالله نادری مسئول قرارگاه دانشجویی شهید آقایی وندا  گچساران پیش از خطبه ای نماز جمعه این هفته در این شهرستان ضمن گرامیداشت یوم الله 13آبان گفت: یوم الله 13 آبان از سه جهت حائز اهمیت است در ابتدا سالروز تبعید امام (ره) به ترکیه در سال 43رقم خورد وهمان امامی  که روحیه تعبد و انقلابی اش سبب مخالفت رژیم مستبد وقت با ایشان شده بود و تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون در هیئت دولت وقت مراتب خروش آن مرد خدا را به همراه داشت.

 

وی افزود: نهایتا به دلیل استبداد و دیکتاتوری موجود در حکومت منحوس پهلوی و خفقانی که در فضای جامعه بود امام را تبعید کردند، حال امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنیم،نظامی که میراث امام و شهدای ماست.

مگر ما در جمهوری اسلامی قرارداد محرمانه داریم؟

 

نادری اظهارکرد: مدتی است بوی قرار داد ننگین کاپیتالاسیون در قالب های مختلف به مشام می رسد یا اینکه عده ای بیان می کنند قرارداد های محرمانه؛ مگر ما در جمهوری اسلامی قرارداد محرمانه داریم؟

 

 

وی تصریح کرد: امروز مردم ما بیدار و آگاهند و  این ها همان مردمانی هستند که 22 بهمن را رقم زدند. همان مردمانی که حماسه 9 دی را آفریدند ، باید پرسید که چرا مفاد قرارداد ژنو هنوز بیرون نیامده و چرا باید گفت قرارداد های ipc و fatf محرمانه است و مفاد آن به مردم ارائه نشده است.

 

ملت رفتار هر گروه و حزب را نسبت به انقلاب می سنجند

 

عضو شورای تبیین مواضه بسیج دانشجویی استان گفت: مبادا که مصالح نظام و منابع ملی را عده ای در جهت منافع خود به خطر بیاندازند، روشنفکران باید به مردم احترام بگذارندو همه باید بدانند ملت خود را در بند این جناح و آن جناح نمی دانند، ملت انقلابی اند، ملت ما ولایی اند و رفتار هر گروه و حزب را نسبت به انقلاب می سنجند.

 

وی افزود:چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب هردو یا برای انقلاب کار می کنند، که انقلابی اند،در غیر این صورت هر کسی در سایه سار هر جناح و گروهی بخواهد منابع ملی را به تاراج بگذارد، از چشم ملت خواهد افتاد.

 

نادری با اشاره به رویداد دوم در13آبان 58گفت:حادثه دوم که تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ بود به تعبیری انقلاب دوم لقب گرفته یکی از بزرگ ترین حوادث بعد از انقلاب اسلامی بود، امام (ره) فرمودند : سفارت آمریکا لانه جاسوسی است. آن روز عده ای انقلابی با لبیک به ولی زمانشان، لانه جاسوسی را به تصرف خود درآوردندو 27 سال پس از این واقعه اروپا فهمید که سفارت آمریکا سفارت شنود است.

 

 مسئول قرارگاه دانشجویی شهید آقایی وندا در گچساران اظهارکرد:در همین قضیه برجام رهبرمعظم انقلاب فرمودند : به آمریکا بدبینم، که بعضی ها گفتند بد بینی و خوش بینی معنا ندارد و باید واقع بین بود؛ واقعیت این است که باید به گذشته 100 ساله آمریکا توجه کرد.

 

وی با اشاره به بد عهدی های آمریکا در طول تاریخ افزود: از سال 1328 تا 1357 کشور ما دست آمریکا و ایادی آن بودو ما چه خاطره خوشی از آمریکا داریم جز غارت منابع ملی و خیانت و وابستگی.

 

نادری تصریح کرد:آیا تجربه قریب به یک قرن از حاکمیت آمریکا کافی نیست که ما دوباره به آن اعتماد کنیم، آن هم زمانی که همه چیز به وفق مرادشان بود. الان که دیگر نظام، نظام اسلامی است و قطعا این ها با نظام اسلامی کنار نمی آیند.

 

عده ای  می گویند آمریکا در طول تاریخ دچار استحاله شده!

وی اظهارکرد: عده ای هم می گویند آمریکا در طول تاریخ دچار استحاله شده و تغییر کرده، در جواب اینها باید گفت تا الان 11 دولت در جمهوری اسلامی ایران سر کار آمده، چه دولت هایی که گرایش غربی داشتند و چه دولت هایی که مقاوم بودندو رفتار آمریکا با آن ها تغییر نکرده ،تاریخ نشان داده علی رغم این همه خباثت دولت هایی که مقاوم بودند، جسارت آمریکا نسبت به آن ها کمتر بوده ولی در عین حال هم چنان این شیطان بزرگ تیر های زهرآگینش را به سمت ملت ما پرتاب کرده است.

 

مسئول قرارگاه دانشجویی شهید آقایی وندا در گچساران افزود:نمونه اش دولتی که در طول دوران دفاع مقدس تا سال 67 بوده، آمریکا نهایتا جنگ را بر ما تحمیل کرده وهواپیمای مسافربری ما را در دریا سرنگون کرد.بعد از آن دولتی سرکار آمد که نسبت به رابطه با غرب تقریبا بینابین بود، در همان دولت شما می بینید تمام سفرای اروپا فرا خوانده می شوند و آمریکا در صدد وارد کردن ضربه ای سهمگین به ایران قد علم می کند.

 

دردولت اصلاحات آمریکا ما را محور شرارت در جهان معرفی می کند

نادری گفت:بعد از دولت سازندگی دولت اصلاحات می آید که دوباره گفتگوی با آمریکا را شروع می کند، نهایتا در همان دولت آمریکا ما را محور شرارت در جهان معرفی می کند و به افغانستان و عراق حمله می کند برای حمله به ایران، وگرنه آمریکا در افغانستان چه می خواست.

 

دولت فعلی راه خروج از مشکلات را در رابطه با آمریکا می بیند

وی افزود:بعد از آن دولتی سرکار آمد که در مقابل آمریکا مقاومت کردو ما شاهد بودیم که جسارت ها کمتر شد اما باز هم خباثت ها بود و شدید ترین قطعنامه ها علیه ما اتخاذ شد،و نهایتا دولت فعلی سکان دار دولت شده که خوش بین بودند و دیپلماسی سازش و لبخند را سرلوحه خود قرار دادند و راه خروج از مشکلات را در رابطه با آمریکا می دیدند.

 

 

عضو شورای تبیین مواضه بسیج دانشجویی استان گفت : مذاکره کنندگان ما هم زحمت زیادی کشیدند ولی نتیجتا با بد عهدی طرف مقابل روبرو شدند تا جایی که طرف مذاکره کننده بعد از برجام هم علنا اعلام کرد که ما تحریم هایی جدیدعلیه ایران اتخاذ می کنیم.

 

عده ای می گویند تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده  است

نادری افزود: اینها همه سندی است بر اینکه آمریکا دچار استحاله نشده و در واقع مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ظلم، مرگ بر دیکتاتوری، مرگ بر یکجانبه گرایی  است و آیا عقل سلیم می پذیرد با رژیم کودک کش مذاکره کرد؟ هنوز هم عده ای در داخل بیان می کنند تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده  است.

وی اظهارکرد:در پاسخ به این ها باید گفت نه تنها آمریکا تغییر نکرده بلکه شما دچار استحاله شدید،ما کجای کاریم؟! شما ببینید این دو کاندید ریاست جمهوری آمریکا را که از دو حزب مخالف هم هستند، این یکی می گوید من ایران را فلان می کنم آن یکی می گوید من ایران را بهمان می کنم و واقعیت این است که یک از آن ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

مسئولینی که گرایش به آمریکا دارند حتما وصیت نامه امام (ره) را مطالعه بفرمایند

نادری گفت: مسؤلین ما، دیپلمات های ما، و آن کسانی که گرایش به آمریکا دارند حتما وصیت نامه امام (ره) را مطالعه بفرمایند. البته وصیت نامه امام (ره) یک جلد است ولی امروز کسانی دارند کتاب خاطرات با امام تولید می کنند و در پی آنند که این کتاب را جایگزین وصیت نامه امام(ره) کنند که خداوند ان شاءالله هدایتشان کند.

 

وی درادامه به رویداد سوم روز 13آبان اشاره کرد و افزود: در 13 آبان 1357 و همزمان با روزهای اوج‌گيری انقلاب اسلامی، ده ها تن از دانش‌آموزان كه برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع كرده بودند، هدف تيراندازی مأموران رژیم نحوس پهلوی قرار گرفته و به شهادت رسيدند

 

وی درادامه به بیان نکاتی درخصوص شهرستان گچساران پرداخت و افزود:جهان اسلام در سطح کلان،کشور و در سطح ملی، استان ما در سطح استانی و شهرستان ما در سطح شهری نیاز به وحدت دارد. مسؤلین باید بدانند نماز جمعه تریبون مقدسی است امام جمعه جزء خطوط قرمز ماست،گاهاً می بینیم حرمت نگه داشته نمی شودو اگر اختلاف و مسئله ای است که خارج از تریبون های رسمی قابل حل است آن جا حلش کنیم.

به هر بهانه ای امام جمعه را مورد هجمه قرار ندهيم

وی گفت: دشمن بیش از هرچیز از نماز جمعه های ما می ترسد چراکه محور وحدت است. اسلام سیاسی در آن تبلور پیدا می کندو به هر بهانه ای گاه و بی گاه امام جمعه محترم را مورد هجمه قرار ندهيم، اگر نقدی هم وارد است در چارچوب منطق و حرمت بیان شودو مسئولین ما مراقب باشند پازل دشمن را کامل نکنند.

 بیکاری در گچساران بیداد می کند

عضو شورای تبیین مواضه بسیج دانشجویی استان تصریح کرد:در گچساران علی رغم داشتن منابع عظیم نفتی بیکاری بیداد می کند و سهم اشتغال دانشجویان نفت و مرتبط با نفت چه اندازه است ؟! آیا نباید ازقبل منابع نفتی علاوه بر جذب کلیه فارغ التحصیلان مرتبط با نفت شیمی و پتروشیمی باید زمینه هایی برای رشته های دیگر هم فراهم شود.

قرارداد های ipc اشتغال جوانان را تحت الشعاع قرار می دهد

نادری اظهارکرد:سهم جوانان گچساران از اشتغال در تاسیسات نفتی قابل قبول نیست آیا در قرارداد های نفتی و برنامه ششم توسعه بر این مسله فکر شده است؟ . اگرقرار است اشتغال ایجاد شود باید بومی تر شود حال اینکه قرارداد های ipc نه تنهی اشتغال جوانان را تحت الشعاع قرار می دهد بلکه سبب اشتغال خارجی ها می شود و ضربه ی بزرگی به سیاست های اقتصاد مقاومتی وارد می کند  ودر این جا می طلبد مسولین پیگیری بفرماید.

 

گچساران بخاطر شرکت نفت مورد هجمه غرب و فرهنگ غربی است

وی افزود: مهم ترین مسله ای است که امروزه ما در گچساران با آن دست و پنجه نرم می کنیم مسله فرهنگ است علی رغم این که شهرستان گچساران بخاطر وجود شرکت های نفتی و گازی مورد هجمه غرب و فرهنگ غربی بوده در عین حال دارای پیشینه ارزشی و انقلابی است شما ببینید چند شهید انقلاب اسلامی در گچساران داریم که این خود سندی است دال بر غیرت و تعصب انقلابی مردم گچساران ایا در حال حاضر وضعیت فرهنگی درد آور ونگران کننده نیست؟!

 

نادری گفت:نهاد های مسئول تا به الان چه اقداماتی انجام داده اند شورای فرهنگ عمومی کجا تشکیل می شود مصوباتش کجاست و ضمانت اجرایی ان ها چیست؟! بنده در شهرستان چرام هم مسله خودکشی ها را مطرح کردم.ولی شما سهم گچساران را در این خودکشی هامشاهده بفرمایید ۵ خودکشی در ۲ ماه آسیب شناسی انجام شده توسط دانشجویان نشان می دهد که اکثر این خودکشی ها بخاطر مشکلات معیشتی و فرهنگی است .

 

وی افزود:اگر ما رابطه بین گرانی و بنزین برقرار می کنیم رابطه ای هم بین وضعیت فرهنگی وبیکاری و خودکشی ترسیم و پیگیری کنیم

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها