نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مهر 1395 - 8:56

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عسل طبیعی عسلی است که در میان درختانی همانند بلوط، کنار و یا در کوهستان ها، در میان شکاف ها و یا زیر صخره های بزرگ یافت می شود.

این نوع عسل از بهترین و مقوی ترین انواع آن در بین عسل های موجود در جهان است که خوشبختانه در کوه های اطراف شهرستان باشت نیز یافت می شود.

بیشتر این نوع کندوها در شهرستان باشت، عسل کندوهای زنبورهای ریز عسل یا به اصلاح محلی، زنبور زوروا می باشد.

 

 
 
عسل کنار هم یکی از مرغول ترین عسل های این شهرستان است، عسل این گیاه بسیار خوش طعم و خوش مزه و داری طبع سرد بود وبرای کسانی که گرم مزاجند بسیار مفید میباشد.
 
 
عسل طبیعی سدر تقویت کننده قوای جنسی و جسمی است و بیشتر مردم عسل کنار را با این ویژگی می شناسند. این عسل اگر خالص باشد و با عسل های دیگر مخلوط نشده باشد تقویت کننده موی سر، تقویت کننده اعصاب، دارای پروتئین، ضد کم خونی، ضد کمر درد، بهترین مرحم برای سوختگی ها و موثر در درمان انواع سرطان ها می باشد.  
 
 
 

 

بنا به گفته افراد آگاه بهترین زمان برای برداشت عسل کوهی و پر بودن ذخیره و مخزن کندو، فصل پاییز و تقریبا اواخر مهرماه و همچنین فصل تابستان در اواخر خرداد ماه می باشد و در غیر این دو زمان استفاده کردن از ذخیره مخزن عسل کوهی به منزله تخریب و تلف شدن تعداد بسیار زیادی از زنبورهای نوزاد می گردد.

 

 

زنبور عسل ریز (زوروا) علاوه بر کوه و صحرا در مناطق شهری نیز عسل و کندو درست می کند که در ادامه تصاویری از کندون زدن زنبور عسل ریز در مکان هایی را مشاهده می کنید که باورش شاید کمی سخت باشد.

 

 

 

 

منبع: باشت نیوز

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها