نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. مهر 1395 - 21:00
فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:از برکات مهم دوران 8 ساله دفاع مقدس تقویت اعتماد به نفس ، خود باوری و بازشناسی ملت ایران بود ،در آن دوران جوانان این مرزو بوم با خودباوری و تکیه بر توان داخلی، کشور را اداره کردند و تأثیر این اعتماد به نفس و خودباوری، بعد از جنگ نیز دردیگر عرصه های این نظام به خوبی نمایان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ علی‌اصغر نورایی اصل فرمانده سپاه ناحیه گچساران در سخنرانی پيش از خطبه های نمازجمعه این هفته در گچساران گفت: اقتداری که امروز نیروی بسیج و سپاه دارد حاصل ایمان و اراده قوی بود که نزد این نیروها وجود داشت و این تفکر و اراده در زیر سایه ارشادات و نصایح امام(ره) و پس از آن نایب برحقش به وجود آمد.

 

وی افزود:دوران جنگ تحمیلی که از این رویداد بزرگ به عنوان 8 سال دفاع مقدس یاد می‌شود یکی از مهمترین وقایع تاریخ معاصر این مرز و بوم محسوب می‌شود که همچون برگ زرینی در تاریخ پرافتخار این ملت خواهد ماند.

 

نورایی اصل با اشاره به برکات جنگ تحمیلی و دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مقاومت مردم ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی و کسب توفیقات بزرگ در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی مرهون ایستادگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس علیه دشمنان است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد: با توجه به این که ایران به عنوان یک کشور استراتژیک نفتی در دنیا به شمار می‌رفت غرب و استکبار جهانی منافع خود را با پیروزی انقلاب در خطر می‌دیدند و از این رو به سراغ صدام رفتند که روحیه قدرت‌طلبی داشت و به دنبال این بود که خود را به عنوان رهبر جهان عرب معرفی کند.

 

وی  درادامه با اشاره به قرارداد الجزایر تصریح کرد: عراق با حمایت استکبار جهانی رسما حملات هوایی و زمینی خود را شروع کرد و همزمان 190 شهر ما را بمباران کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: صدام ابله در سخنان خود این ادعا را داشت که در کمتر از 3 روز ایران را به دست خواهد گرفت اما غافل از این بود که مردم با بصیرت و انقلابی ایران در مقابل او قرار دارند.

 

وی در ادامه با یادآوری خیانت‌های بنی‌صدر خائن تصریح کرد: در اوایل جنگ فرماندهی جنگ بر عهده این عنصر خائن بود که اجازه در اختیار گذاشتند تسلیحات را به رزمندگان نمی‌داد.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود: با عزل بنی‌صدر توسط امام(ره) شکل و رویه جنگ تغییر کرد و فردای آن روز عملیاتی طراحی شد و سپاه قدرت خود را نشان داد و در ادامه عملیات‌های بیت‌المقدس و ثامن‌الائمه بود.

 

نورایی اصل بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم ما با دست خالی و متکی به خداوند وارد عمل شدند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک را از دست دهیم که این افتخاری بزرگ است که رژیم بعثی و صدام و حامیانش سیلی محکمی از دست سربازان ولایت خوردند.

 

نورایی اصل گفت:از برکات مهم دوران 8 ساله دفاع مقدس تقویت اعتماد به نفس ، خود باوری و بازشناسی ملت ایران بود ،در آن دوران جوانان این مرزو بوم با خودباوری و تکیه بر توان داخلی، کشوررا اداره کردند و  تأثیر این اعتماد به نفس و خودباوری، بعد از جنگ نیز در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ودیگر عرصه های این نظام  به خوبی نمایان شده است.

 

وی گفت: درست است که جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقی است و امروز باید بتوانیم گوش به فرمان ولی‌فقیه زمان خود باشیم تا بتوانیم در جهاد کبیر موفق شویم.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود:دوران دفاع مقدس به فرموده‌ مقام معظم رهبری اوج افتخارات ملت ایران است و بر همین اساس باید برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جوان و نوجوان کشور و نیز صیانت از ارزش‌های والای دفاع مقدس ؛ترویج این فرهنگ با جدیت در برنامه مسئولین کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها