نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. مهر 1395 - 18:53
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری در قالب منشور هفتگانه، در آستان قدس تلاش می شود عواید موقوفات مناطق محروم در راستای توسعه همان مناطق هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست هم اندیشی با نمایندگان و فرهیختگان شهرستان طبس بر ضرورت برنامه ریزی نهادهای متولی برای رفع مشکلات استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس با بهره گیری از ظرفیتهای موجود منطقه، تاکید کرد. 

 

وی پس از بیان نظرات و پیشنهادات نمایندگان بخش های مختلف اظهار داشت: برای به نتیجه رسیدن این جلسه باید جمعی متشکل از نخبگان و مسئولان شهرستان تشکیل شود و راهکارهای رفع مشکلات مردم را اولویت بندی و در وهله بعد ظرفیت های منطقه ای و استانی موجود و قابل جذب برای اجرایی سازی آن ها را احصا کند. 

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بسیاری از پیشنهاداتی که توسط نمایندگان اقشار مختلف مطرح شد، امور پیچیده و غیر قابل حصولی نیستند و با همت مسئولان استان و بهره گیری از ظرفیت های شهرستان و استان نیز قابل تحقق می باشند. 

 

وی با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی، امداد محرومان و مستضعفان و تسهیل زیارت سه محور فعالیت های آستان قدس رضوی است، گفت: در بحث تسهیل زیارت بنا داریم مراکزی را که به همت تولیت فقید، حضرت آیت الله طبسی ایجاد شده بود، توسعه دهیم و در همه جاده های منتهی به مشهد مقدس مراکز مشابه را ایجاد کنیم که شهرستان طبس و این خطه عزیز نیز می تواند جزو این موارد باشد. 

 

آیت الله رئیسی به برنامه های آستان قدس رضوی در زمینه رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان اشاره کرد و گفت: در این زمینه همه ایران اسلامی را همسایگان امام رضا(ع) می دانیم و معقتدیم باید برای رفع محرومیت در سراسر کشور تلاش شود، اما مردم خراسان بزرگ بر اساس قائده الاقرب فی الاقرب در اولویت هستند. 

 

وی نقش آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) را در مصون سازی جامعه طبس در برابر تهاجم فرهنگی مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: زیارت موهبتی الهی است که می تواند برای زائران مصونیت بخش و مصون ساز باشد و از این رو لازم است این مجموعه به قطبی فرهنگی بدل شود تا برای اقشار مختلف پیام های متناسبی را در زمینه نشر معارف قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) منتشر کند. 

 

وی همچنین با اشاره به شهرت دیار طبس به دارالمومنین، اظهار امیدواری کرد: این منطقه نه تنها به عنوان مرکزی برای زیارت، بلکه به عنوان جایگاهی در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی و قرآنی در منطقه توسعه یابد.

 
منبع: تسنیم
 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها