نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. شهريور 1395 - 11:15
سرهنگ  علی اصغر نورایی اصل
فرمانده سپاه ناحیه گچساران خبرداد؛
اجرای 35 عنوان برنامه محوری هفته دفاع مقدس درگچساران
فرمانده سپاه ناحیه گچساران از برگزاری 35 عنوان برنامه محوری در هفته دفاع مقدس از سوی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سرهنگ علی اصغرنورایی اصل در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس يادآور جانفشانی ها،ايثارگری ها، فداکاری ها و ارزش‌های والای انسانی است که بايد اين اقدامات فرا انسانی دردوران 8ساله جنگ تحمیلی را به نسل جوان و نوجوان خود منتقل کرد.

 

وی افزود:هشت سال دفاع مقدس آینه تمام نمای استقامت ملت ایران بود که هیمنه استکبار جهانی را درهم شکستند و موجب شد تا نظام  اسلامی به برکت خون شهداء و حماسه سازی های جوانان این مرزو بوم در جهان تثبیت و از هر زمان مقتدر تر جلوه نماید.

 

  فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: جنگ8ساله دفاع مقدس برای ایران اسلامی در منطقه تولید قدرت کرد وآنچه امروز بسیارحائز اهمیت است شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و نیز استمرار و حفظ این دستاورد‌ها و ارزش ها است که باید به خوبی درجامعه تبیین و باز تعریف شود.

 

نورایی اصل در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گچساران اظهار کرد: کلیه برنامه ریزی ها بر مبنای اهداف، سیاست ها و راهبردهای حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس انجام شده است.

 

وی گفت:برمبنای این برنامه ریزی ها در روز نخست هفته دفاع مقدس مصادف با 31 شهریور ماه جاری به منظور به نمایش گذاشتن اقتدارو صلابت نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری صنعت علمی و دفاعی کشور مراسم رژه عصر روز چهارشنبه با حضور گردانهای بیت المقدس،عاشورا،امام حسین (ع)،امام رضا(ع) ،یگان موتورسواران و تیپ مهندسی خودرویی درگچساران برگزار خواهد شد.

 

نورایی اصل روز دوم هفته دفاع مقدس را روز «شهیدان، ایثارگران، سربازان و فخرآفرینان» برشمرد و گفت: در این روز برنامه دیدار و تجلیل از خانواده شهداء ، ایثارگران و مدافعین حرم، گلباران و عطرافشانی گلزارشهداء ،برگزاری نشست های بصیرتی و اردوهای جهادی و نیز برگزاری ایستگاه های صلواتی در این شهرستان انجام خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران درادامه  روز سوم این هفته را «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» برشمرد و تصریح کرد: دراین روز برنامه پیاده روی خانوادگی ساعت 6 صبح از محل بوستان شهدای گمنام تا گلزار مطهر شهداء  برگزار می شود و نیز حضور پرشور در نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان از دیگر عناوین این روز است.

 

وی افزود:حضور با صلابت پاسداران و بسیجیان در نماز جمعه و سخنرانی فرمانده سپاه ناحیه گچساران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از دیگر برنامه های این روز است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد: شنبه سوم مهرماه، روز چهارم هفته دفاع مقدس به عنوان «دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان» نامگذاری شده و مسابقات ورزشی ،حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در مدارس و مراکز آموزش عالی و برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی در این شهرستان اجرا خواهند شد.

 

وی همچنین از نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس گچساران در روز اول آغاز به کار مدارس با همکاری بسیج دانش آموزی این شهرستان خبر داد.

 

نورایی اصل  با بیان اینکه روز پنجم با عنوان «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف» نامگذاری شده است، گفت:مسابقات ورزشی حوزه امام علی (ع)و نشست اقتصاد مقاومتی بسیج مهندسین گچساران در این روز برگزار خواهند شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران با بیان اینکه روز ششم هفته دفاع مقدس به عنوان «پیشکسوتان، رزمندگان و عزتمداران» و روز هفتم به «بصیرت افزایی، بیداری اسلامی و دشمن شناسی» نامگذاری شده، از دیدار بسیجیان فرهنگی با امام جمعه و نشست های روشنگری در سطح پایگاه های حوزه مقاومت امام علی (ع)خبرداد.

 

وی همچنین روز پایانی هفته دفاع مقدس را روز «فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان و ولایتمداران» برشمرد و بیان کرد:برگزاری یادآوره شهدای پایگاهی حوزه حضرت زینب(س) و یادواره شهدای حوزه مقاومت بسیج امام جواد(ع)  و نیز اجرای مسابقات ورزشی حوزه مقاومت امام حسن عسکری(ع) از دیگر عناوین این روز خواهد بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه هدف از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس را آشنایی نسل جوان با رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال این مفاهیم ارزشمند به جوانان و همچنین زنده نگه داشتن یاد شهدا برشمرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها