نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. شهريور 1395 - 14:25
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: خوشبختانه فاینانس پتروشیمی گچساران وجود دارد وپتروشیمی دهدشت هدف بعدی ما بوده که باید آن را به مناقصه بگذاریم،هدف ما این است که با پول خارجی پتروشیمی‌ها را توسعه دهیم و هنر بزرگ همین بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عادل نژاد سلیم مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در جلسه بررسی وضعیت پتروشیمی گچساران گفت: برنامه ما حرکت در جهت توسعه صنعت پتروشیمی در کشور است و تعهد می‌دهیم در راه‌اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی گچساران کوتاهی نکنیم.

 

وی افزود: خوشبختانه فاینانس پتروشیمی گچساران وجود دارد وپتروشیمی دهدشت هدف بعدی ما بوده که باید آن را به مناقصه بگذاریم. هدف ما این است که با پول خارجی پتروشیمی‌ها را توسعه دهیم و هنر بزرگ همین بوده است که در این خصوص  پتروشیمی بیدبلند را 32 ماهه برنامه‌ریزی کردیم.

 

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درادامه تصریح کرد: در 3 سال اخیر 6 هزار میلیارد تومان برای توسعه پتروشیمی‌ها در کشور هزینه شده است که در حال حاضر 11 پتروشیمی توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با میانگین پیشرفت فیزیکی 40 درصد به بالا در دست ساخت بوده که فاینانس آن از کشور ژاپن بوده است.

 

نژاد سلیم افزود:دستگاه‌ها و تجهیزات پتروشیمی گچساران خریداری شده و به زودی نصب و شرع به کار می‌کند وپتروشیمی این شهر در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 41 درصدی برخوردار است.

 

وی گفت: مبلغ 500 میلیون یورو برای اولین بار از محل فاینانس برای توسعه پتروشیمی‌ها اختصاص داده شد که از این مبلغ 320 میلیون یورو مختص پتروشیمی گچساران و دهدشت بوده ،میزان اعتبار پتروشیمی گچساران 220 میلیون یورو است و این پتروشیمی در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

 

نژاد سلیم تصریح کرد:اکنون 11 پتروشیمی به ارزش 6میلیاردیورو توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در دست ساخت بوده ، فاینانس آن از کشور ژاپن بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی آن‌ها 40 درصد به بالا است که پتروشیمی گچساران، دهدشت و بیدبلند از جمله این پروژه‌ها است.

 

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس افزود: ظرفیت این شرکت 25 میلیون تن است و 41 درصد از صادرات پتروشیمی کشور در دست هلدینگ خلیج فارس است.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها