نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مرداد 1395 - 11:02
حرم مطهر بی بی حکیمه (س) در گچساران سالانه میزبان بیش از یک میلیون زائر از اقصی نقاط ایران اسلامی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است که این تعداد تشرف بهترین فرصت برای انتقال مسائل فرهنگی و معنوی به افراد است.

به گزارش آفتاب جنوب،فرزین بهمنی‌آزاد رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران در این خصوص گفت: حرم مطهر بی بی حکیمه (س)دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام سالانه پذیرای بیش از یک میلیون زائر ایرانی و خارجی است.

 

وی افزود: سالانه ۵ هزار زائر خارجی از کشورهای عراق، کویت و عربستان به زیارت حرم بی بی حکیمه (س) مشرف می شوند و امسال بیشترین زائران این حرم مطهر از استان های فارس، خوزستان و بوشهر بوده است.

 

بهمنی آزاداظهارکرد:میزان نذورات جمع‌آوری شده با توجه به حضور پرشور زائران در این حرم مطهر ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این نذورات صرف هزینه امور عمرانی، توسعه و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در این حرم مطهرمی شود.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران به اجرای پروژه های عمرانی درحرم بی بی حکیمه(س)اشاره کردو گفت: در سال گذشته کاشی کاری یک هزارو 350 متر از شبستان حرم مطهر در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد و 500میلیون ریال از محل دریافت نذورات مردمی اجرایی شد.

 

بهمنی آزاد به آخرین وضعیت مهمانسرای حرم بی بی حکیمه(س) در این شهرستان اشاره کرد و افزود:ساختمان مهمانسرای این حرم مطهر در سال گذشته به دلیل بارندگی و ریزش کوه تخریب شد و در جلسه‌ای که در این خصوص از طریق ستاد بحران تشکیل شد، اعتباری جهت ساخت مجدد مهمانسرا در نظر گرفته شده است.

 

وی درادامه  از کاشی کاری سر در ورودی حرم بی بی حکیمه (س)به متراژ ۵۰۰ متر مربع در آینده نزدیک خبر داد.

 

بهمنی آزاد تصریح کرد:حرم مطهر بی بی حکیمه (س) در سال ۱۳۶۶ زیر پوشش اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویر احمد قرار گرفت و از آن زمان ارائه خدمات عمرانی این حرم مطهر آغاز شده است ؛عملیات اجرایی بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س )نیزدر سال ۱۳۷۱در فضایی به مساحت ۱۲هزار و هفتصد وپنجاه متر مربع زیر بنا آغاز شد.

 

گفتنی است حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و یکی از مهمترین قطب های ‌ گردشگری مذهبی این منطقه به شمار می رود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها