نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. مرداد 1395 - 12:52
تبعیض ها و بی عدالتی ها همچنان ادامه دارد؛
حکایت این روزهای هیات فوتبال درکهگیلویه وبویر احمد
چند داور کهگیلویه و بویراحمدی در مطلبی به وجود تبعیض و بی عدالتی در هیات فوتبال این استان واکنش نشان دادند.

به گزارش آفتاب جنوب،چند سالی است که هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد فرمایشی، و صرفا برای یک نفر وتوسط یکی دونفر فعال است ،همان هیاتی که چندین سال است حق الزحمه داورانش را  پرداخت نکرده و به نوعی کسی هم جرات اعتراض نخواهد داشت، چرا که  ممکن است به سرعت از مسابقات کشوری محروم شود.

 

اما برای همین مسابقات کشوری هم باید از فیلتر شخص خاصی عبور کرد با این وجود هم ظاهرا هیچ شخصی جرات روبرو شدن با وی رانخواهد داشت ؛شخصی که سه چهار سال است داور نور چشمی وهیات تحت حمایتش را از همین فوتبال خشن و جنجالی سالهای دور کسب کرده است.

 

شاید به نوعی همه فوتبال دوستان خوب بخاطر خواهند داشت  که در جریان دیدار پرسپولیس یاسوج وسادات دهدشت که به میزبانی دهدشت برگزار شد؛ با چه وضعیتی "دشتی" داور آن دیدار را به زیر لگد ومشت گرفت و چه اتفاقاتی که بعد از آن رخ نداد!

 

همین چند سال پیش در گچساران چگونه  همین شخص، داوران یک دیدار را مورد ضرب وشتم قرار داد اما اکنون به خاطر حمایت های بی بدیل وبی شائبه هیات فوتبال استان و  دو نفر اول هیات از وی به عنوان داوربرتر کهگیلویه و بویراحمد جهت کلاس  داوری  لیگ یک معرفی می شود که این سئوالی است که اذهان زیادی را به خود مشغول کرده است.

 

متاسفانه همین شخص در سال ۹۲ در حالی که هنوز مدرک درجه دو داوری را داشته است توسط شخص رئیس هیات فوتبال  امتیاز ویژه ای دریافت  و به تست داوری استان کرمان معرفی می شود که موفق به کسب نمره قبولی در تست هم نمی شود!

 

سال بعدنیز با یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده باز هم نور چشمی آقایان از لابلای این همه داور درجه ملی؟ به مسابقات کشوری معرفی می شود واین قصه نیزسر دراز دارد؛ امسال هیات فوتبال با امضای شخص رئیس هیات،نامه ای در مورخه 8خرداماه 95 به هیات های عضو ارسال می کند که در چندین بند از داوران فعال در شهرستان ها  دعوت می شود که از اول مرداه ماه 95 تست معرفی داوران به لیگ یک در یاسوج برگزار خواهد شد با این تفصیل که بند سه نامه براین موضوع تاکید دارد که به هیچ وجه از کسانی که جواز  عبور از این مرحله از آزمون داوری را کسب نکنند، آزمون مجددی در کار نخواهد بود.

  

این در حالی است که در بند پنجم همین نامه از داورانی که کلیه مدارک خودرا تا قبل ازآزمون داوری  تحویل ندهند مورد مشمول آزمون قرار نخواهند گرفت ،اما متاسفانه هیچ کدام از این بندها اجرایی نشد!؟ چرا که مدارک از شخص مورد نظر مطالبه نشده بود  ومهمترین مسئله این بود که داور مورد علاقه آقایان در این آزمون هم موفق نبوده واز دور خارج شد واین موضوع موجبات  نگرانی وناراحتی نایب رئیس هیات فوتبال ویکی دو نفر از اعضای تاثیر گذار بر تصمیمات هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد را فراهم آورده بود.

 

در جایی دیگر حتی این آقایان قادر به پنهان کردن ناراحتی خود از این بابت هم نشدند ودر حضور شرکت کنندگان به نوعی تمامی زحمات داوران ، مسئولان و دپارتمان داوری را زیر سوال برده واعلام نمودند که آزمون باطل وباید مجدد گرفته شود؟!

 

 گویا وی زورش بیشتراز همه چربیده است چون جلسه فرمایشی آقایان رای به تست مجدد بعد از نزدیک به ۵۵ساعت گرفته وآقای داور نور چشمی به تهران وکلاس لیگ یک  نیز معرفی شد  وکسی هم ککش نگزید؟!.

 

 اما همه به نوعی از رزومه داور معرفی شده باخبرند از تاریخ تولد واقعی وحک شده روی کارت تا درجه ملی وی؛ تفاوت یک سال و دوسال نیست بیش از چهار سال دستکاری اسناد دولتی ومدارک سجلی تسلیمی به فدراسیون خبر داده اند اما گویا برخی ها گوششان بدهکار این حرف ها نیست.

 

بارها با مسئولان کمیته داوران کشور از جمله اصفهانیان، غلام سلیمانی،سید نورانی و داوران هم استانی من جمله موسوی، افشاریان، احمدی و افشون درخواست پیگیری این مسائل را کرده ایم اما گویاهمه کور وکر شده اند ویا خدای ناکرده مسئله ای دیگری در جریان است.

 

 حالا که صدای این تبعیض وبی عدالتی تا عرش رفته از مسئولان ارشد مملکتی وحراست سازمان تربیت بدنی وکمیته اخلاق فدراسیون عاجزانه تقاضا مندیم به این موضوع ورود نمایند و به این تبعیض ها و بی عدالتی ها در کهگیلیویه و بویراحمد پایان دهند و از  عادل فردوسی پور خواهش می کنیم در نود به این موضوع نیزرسیدگی کنند.

  انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها