نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. مرداد 1395 - 13:14
بعد از انتقادات متعددی که در چند روز اخیر به طرح لباس‌های کاروان ایران برای حضور در افتتاحیه المپیک شده بود، درنهایت کمیته ملی المپیک تصمیم به اصلاح این لباس‌ها گرفت.

به گزارش آفتاب جنوب، بعد از انتقادات متعددی که در چند روز اخیر به طرح لباس‌های کاروان ایران برای حضور در افتتاحیه المپیک شده بود، درنهایت کمیته ملی المپیک تصمیم به اصلاح این لباس‌ها گرفت.



طرح جدید برای لباس ورزشکاران

کمیته ملی المپیک در روزهای اخیر به دلیل طرح نه چندان جالب لباس‌های کاروان ایران در المپیک انتقادات زیادی را متحمل شد. از مردم عادی بگیر که در شبکه‌های اجتماعی دست به طنزپردازی زدند تا خود ورزشکاران که واکنش‌های مختلفی به پوشیدن این لباس‌ها داشتند. چیزی که مشخص بود هیچ فردی از طرح لباس‌هایی که از رنگ‌هایی همچون‌ آبی، نارنجی و سورمه‌ای در آن استفاده شده بود، رضایت نداشت. این فشارها باعث شد تا یکی از طراحان لباس مشهور ایرانی، طرحی را آماده کرده و خیلی زود به اصلاح لباس‌های ورزشکاران ایرانی دست به کار شود. کامران بختیاری که طراحی لباس چند بازیگر مشهور را هم برعهده دارد، از دوشنبه شب روی صفحه شخصی خود در اینستاگرام طرح‌هایی را منتشر کرد که با استقبال مردم روبه‌رو شد.



فشارها جواب داد

بعد از انتشار تصاویری از طرح‌های پیشنهادی کامران بختیاری، رئیس کمیته ملی المپیک روز گذشته جلسه‌ای را با وی برگزار کرد. در این جلسه طراح مورد نظر ٣ طرح پیشنهادی خود را ارایه کرد و درنهایت خودش در پیامی از موفقیت آمیز بودن این جلسه خبر داد: «خبر خوش. خدارو شكر. خوشبختانه آقاي كيومرث ‌هاشمي رياست كميته ملي المپيك با برخورد بسيار مثبت طرح‌ها رو پذيرفتن و قرار بر اين شد كه با اندكي تغييرات در يكي از همين سه طرح لباس‌هاي كاروان المپيك توسط كمپاني ما انجام پذيرد و براي كاروان در برزيل براي مراسم افتتاحيه در رژه ارسال گردد.»



در انتظار رونمایی از لباس‌های جدید

با این‌که مسئولان کمیته المپیک در چند روز اخیر سعی کردند از تصمیم خود برای انتخاب طرح قبلی دفاع کنند اما به نظر می‌رسد آنها نیز قانع شدند که چنین ترکیب رنگ عجیبی هیچ ارتباطی به کاروان ایران ندارد. در طرح‌های پیشنهادی جدید از ٢ رنگ مشکی و سفید به‌عنوان پیش زمینه استفاده شده و طرح‌هایی از پرچم ایران نیز روی لباس بانوان و آقایان وجود دارد. البته به نظر می‌رسد با توجه به فرهنگ کشورمان و برخی محدودیت‌ها تغییراتی در طرح‌های پیشنهادی به وجود آید. با این وجود همه در انتظار رونمایی از طرح جدید و نهایی در چند روز آینده هستند.



آغاز سریع اندازه‌گیری

کامران بختیاری بعد از موافقت به طرح پیشنهادی‌اش با وزیر ورزش نیز دیداری داشت و از برنامه‌های خود برای آماده کردن سریع لباس‌های ورزشکاران ایرانی سخن گفت. بعد از این اتفاق این طراح لباس تعدادی از همکاران خود را فراخواند تا طی یک برنامه سریع نزد ورزشکاران المپیکی بروند و کار اندازه‌گیری را آغاز کنند. جالب است بدانید این طراح لباس خودش با همان لباس رسمی که در جلسه حاضر شده بود، کار اندازه‌گیری از ورزشکاران را آغاز کرد تا در یک برنامه فشرده به قول خود مبنی بر شیک‌پوش شدن ورزشکاران ایرانی در رژه المپیک عمل کند. البته تنها نکته مبهم در این میان غیبت والیبالیست‌ها در ایران است که بامداد روز گذشته راهی برزیل شدند که مشخص نیست به چه شکلی اندازه‌گیری از بلندقامتان انجام خواهد شد.



عبداللهی: لباس‌های جدید سر موقع آماده می‌شود

محمود عبداللهی، مدیرروابط عمومی کمیته ملی المپیک با تأیید خبر اصلاحات در لباس‌های کاروان المپیکی ایران به «شهروند» می‌گوید: «بعد از انتقاداتی که به لباس‌های قبلی شد، کمیته المپیک تصمیم گرفت تغییراتی را در این بخش ایجاد کند. در همین راستا پیشنهاداتی که به دستمان رسیده بود را بررسی کردیم و کامران بختیاری نماینده یکی از شرکت‌های طراحی لباس که پیشنهاد جدی‌تر داشت، امروز جلساتی را با مسئولان ورزش برگزار کرد. در این جلسات وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک از پیشنهادات وی استقبال کردند و درنهایت مقرر شد تا یکی از ٣ طرح پیشنهادی این شرکت برای طراحی لباس ورزشکاران ایرانی با تغییرات جزیی مورد استفاده قرار بگیرد.» وی در پاسخ به این سوال که قطعا لباس‌های جدید برای استفاده در افتتاحیه المپیک آماده می‌شود، می‌افزاید: «قطعا این اتفاق رخ می‌دهد چون از همان زمان که جلسه برگزار شد و توافق صورت گرفت، کار اندازه‌گیری سایز ورزشکاران آغاز شد. حتی من به همراه چند نماینده این شرکت به مناطق دیگر رفتیم تا بتوانیم اندازه‌گیری ورزشکاران را تا سه‌شنبه شب به پایان برسانیم. امیدواریم مردم با طرح جدید ارتباط خوبی برقرار کنند و از اصلاحات ایجاد شده،‌ راضی باشند.»



وعده طراح لباس‌ها به مردم

کامران بختیاری که قرار است لباس‌های کاروان ایران را برای حضور در بازی‌های المپیک طراحی کند، اینطور درباره ایده‌اش توضیح می‌دهد: «دوست داریم مردم را با لباس‌های جدید سورپرایز کنیم. طرح‌های  انتخاب شده را اکثر مردم دیده‌اند و در آن از علایم ایرانی و به‌خصوص رنگ‌های پرچم کشورمان استفاده شده و هدف ما این است که علاوه بر این موضوع لباس بر روی تن بنشیند.»



 او ادامه می‌دهد: «لباس‌ها صددرصد به موقع آماده خواهد شد و در روز افتتاحیه (١٥ مرداد) ورزشکاران کشورمان به تن خواهند کرد. درحال حاضر تنها مشکل ما بحث سایز لباس‌هاست که با تشکیل ٣ تیم سعی در رفع این مشکل داریم اما از نظر دوخت و تولید قطعا لباس‌ها به روز افتتاحیه خواهد رسید.»



چرا عاقل کند کاری...؟

با این‌که واکنش سریع کمیته ملی المپیک به انتقادات صورت گرفته از لباس‌های کاروان ایران را مورد تشویق قرار داد اما آیا در یک‌سال اخیر که رایزنی‌های زیادی روی موضوع طراحی لباس‌های صورت گرفته بود، نمی‌شد از طراحان فعلی استفاده کرد؟ این‌که لباس‌های ورزشکاران ایرانی درخور شأن و منزلت نام ایران باشد، برای ورزش کشور در افتتاحیه المپیک یک برگ برنده خواهد بود. هر چه بود؛ گذشت و حالا باید فقط امیدوار باشیم که این لباس‌ها به شکلی مناسب و در زمان مقرر به کاروان المپیکی ایران در ریودوژانیرو برسد چون ١٠ روز تا آغاز المپیکی بیشتر باقی نمانده است.

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها