نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. تير 1395 - 23:42
متاسفانه مدیران به جای حل و فصل مشکلات کارگران برای حفظ صندلی و جایگاه خود به جان هم افتاده اند و موجبات نگرانی بخش عظیمی از کارکنان زحمتکش؛دلسوز و خدوم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را رقم زده اند.

به گزارش آفتاب جنوب،لحظاتی پس ازانتشار پیام تبریک عید سعید فطراز سوی مدیرعامل نفت و گاز گچساران خطاب به کارکنان و خانواده هایشان ؛خبری بر روی سایت های محلی قرار گرفت مبنی بر اینکه مدیر منابع انسانی این شرکت از مسئولیتش عزل و خود ایشان تا اطلاع ثانوی مسئولیت این جایگاه را بر عهده گرفته است.

 

علی الظاهر در ساعات پایانی وقت اداری روز یاد شده جمعی از حامیان "سعید غلامی" ،به این اقدام تعجب برانگیز مدیر عامل اعتراض نموده که چند ساعتی نگذشته بود که به دلیل فشارهای سیاسی وارده به مدیر عامل از سوی نماینده گچساران در مجلس ؛ وی حرفش را پس گرفته و مجدد غلامی در سمت خود ماندگار شد.

 

حال پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص عزل مدیر منابع انسانی شرکت نفت وگازگچساران ،بالاخره این برکناری مجددا در کمتر از دو هفته صورت گرفت تا مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران شخصا مسئولیت این جایگاه مهم را تا زمان انتصاب مدیر جدید بر عهده بگیرد؛ودر حالی این عزل صورت گرفت که مدیر عامل در این حکم از هماهنگی به عمل آمده با مدیران عامل و منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نام برده است؟!

 

در روز 15 تیرماه جاری سعید غلامی از سمت معاونت منابع انسانی شرکت بهره بهرداری نفت و گاز گچساران عزل شده و ساعاتی بعدابقاء می شودوظاهرا این عزل و نصب ها نشان از وجود یک اختلاف و نبود یک تصمیم گیری صحیح در برکناری یک مدیرگچسارانی را داشت که همزمانی خبر برکناری وی و تعیین سرمربی تیم فوتبال نفت و گازاین شهرستان که برادر رئیس ورزش شرکت مناطق نفتخیز جنوب بوده این شائبه را در اذهان عمومی بوجود آورده بود که برکناری وی بی ارتباط با این تصمیم درون نفتی نبوده است.

 

به هر حال عمق مساله فراتر از این گمانه زنی ها بوده و به بیان برخی منابع غیر رسمی بروز برخی مشکلات درحوزه منابع انسانی شرکت نفت و گاز گچساران به ویژه حذف ۴۰۰ سمت رسمی و نیروهای ارکان ثالت و نیز بلاتکلیفی تعداد زیادی از نیروهای این شرکت را در این عزل و نصب ها نشان می‌دهد.

 

به نظر می رسد وجود این مشکلات سبب دستور "عالی‌پور" مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دو مرحله مبنی بر عزل غلامی از مدیریت منابع انسانی شرکت نفت وگازگچساران شده که به گفته همین منابع  غیر رسمی این موضوع نیز به طور قطع با هماهنگی شخص نماینده گچساران و وعده انتصاب جدیدی در اهواز به غلامی صورت گرفته باشد.

 

حال چند سالی است که نشانی از سردرگمی ،بی برنامه گی ،سیاست زدگی،باند بازی را می توان در مجموعه نفت وگاز گچساران نظاره گر بود ومتاسفانه شالوده نظم و به اصطلاح نفتی ها دیسیپلین شرکت نفت را که قبلا بر پایه ضوابط و رتبه بندی سازمانی (گرید)با شرایط سازمان کاملا تخصصی و ظابطه مند منطبق بوده خارج نموده و هر روز شاهد تخلفاتی از قبیل سوءاستفاده های مالی،جذب های غیرقانونی،انتصاب هایی بر اساس خط بازی ها و باند بازی های سیاسی را در این شرکت به تماشا نشسته ایم؛که متاسفانه این عوامل رفته رفته باعث رکود کاری ،بی انگیزگی مدیران و اغلب کارکنان و نخبگان این مجموعه نیز شده است.

 

بی توجهی به معیشت نیروهای پیمانکاری که چندین ماه حقوقی دریافت نکرده اند موجب ایجاد نارضایتی در بین قشر کارگری این شرکت شده است.این درحالی است که مدیران به جای حل و فصل مشکلات کارگران برای حفظ صندلی و جایگاه خود به جان هم افتاده اند و موجبات نگرانی بخش عظیمی از کارکنان زحمتکش؛دلسوز و خدوم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را رقم زده اند.

 

اینکه متاسفانه در سالیان اخیر شاهد عزل و نصب های اتوبوس وار مدیران نفتی در این شهرستان هستیم دقیقا مربوط به همین نقطه ضعف ها است امروزه کسانی سعی دارند تا شرکت نفت وگازگچساران را بیش از حد سیاسی جلوه دهند که این در نوع خودش یک خیانت بزرگ به خانواده بزرگ نفت و گاز گچساران به حساب خواهد آمد،كه عاقبت دودش مستقيم در چشم همان شهروندان گچسارانی خواهدرفت كه همه ظاهرا نيتشان خدمت به آنها است.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

حقش بود
بی عدالتی بیداد میکرد. .ظلم میکرد
ما که آخرش متوجه نشدیم تو شرکت نفت گچساران چه خبره
سلام خیانت به کسی شدکه جلوی ظلم وستم را درشرکت نفت گچساران گرفت سعیدغلامی ازت حمایت میکنیم 03460

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها