نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. تير 1395 - 23:34
ازاسفندماه سال گذشته تا به امروز رابطه سیاسی تاجگردون و دولت تدبیر و امید وارد فاز دیگری شده است که می توان گفت این رابطه دچار نوعی تنش و اختلاف بوده است.

به گزارش آفتاب جنوب،در دو ماه اخیر دو تن از وزیران دولت تدبیر و امید(وزیر نیرو،وزیر صنعت،معدن و تجارت) به منظور بازدید،افتتاح و بررسی مشکلات حوزه تخصصی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند.

در دو سفر اخیر وزیران به استان، غلام محمد زارعی و عدل هاشمی پور آنان را همراهی کرده و مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخشهای انرژی و صنعت را با وزیران در میان گذاشته اند.

صبح امروز نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و از کارخانه های سیمان و دنا صنعت یاسوج، کارخانه آجر مروارید دهدشت بازدید حضوری داشت و در این بازدیدها نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه حضور داشته و این در حالی است که وزیر صنعت برنامه ای برای بازدید حضوری از وضعیت صنعت در گچساران نداشته و تنها به بازدید هوایی از پتروشیمی گچساران اکتفا کرده و در این سفر غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه که یکی از مهمترین و تخصصی ترین کمیسیون ها برای وزیران محسوب می شود حضور نداشته است.

در سفر وزیر نیرو به گچساران نیز نماینده گچساران و باشت حضور نداشت که با توجه به انتخابات هیئت رییسه مجلس می توان عدم حضور وی را توجیه کرد اما عدم حضور تاجگردون و نیامدن وزیر صنعت به گچساران شاید علل دیگری داشته باشد و این در حالی است که سال گذشته غلامرضا تاجگردون وزیر کار،تعاون و اموراجتماعی را مستقیم از تهران به گچساران آورد که باعث اعتراض شدید نماینده بویراحمد و دنا شد.

آیا رابطه تاجگردون با دولت تدبیر و امید تیره شده است؟

ازاسفندماه سال گذشته تا به امروز رابطه سیاسی تاجگردون و دولت تدبیر و امید وارد فاز دیگری شده است که می توان گفت این رابطه دچار نوعی تنش و اختلاف بوده است.
پافشاری دولت بر تصویب یکجای بودجه ۹۵ پیش از تعطیلات عید نوروز و مخالفت تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با این درخواست دولت به دلیل نبود زمان کافی برای بررسی دقیق بودجه و کشاندن آن به بعد از تعطیلات عید نوروز به مذاق دولت خوش نیامد باعث و همچنین اظهار نظر نماینده گچساران و باشت نسبت به برنامه ششم توسعه واکنش شدید سخنگوی دولت را به همراه داشت که باعث تیره گی رابطه تاجگردون با دولت شد.

در بحث تصویب بودجه ۹۵ و درخواست تاجگردون از دولت برای اریه لایحه دو دوازدهم به مجلس شورای اسلامی اکثر کراشناسان اقتصادی و تحلیل گران حق را به تاجگردون داده و انتقادات دولت به وی را غیر منطقی خواندند.
اما این پایان کشمکش دولت و نماینده گچساران و باشت نبود و نامه های تاج گرون به وزیر اقتصاد و شخص رئیس جمهور که لحن جدی و قاطعانه ای داشت به مذاق دولتمردان خوش نیامد و واکنش شدید سایت های حامی دولت تدبیر و امید و انتقاد از غلامرضا تاجگردون را به همراه داشت و برای دولت که زیر هجمه و تخریب شدید اصولگرایان قرار گرفته است شاید از نماینده گچساران و باشت انتظار داشته اند که در این برهه سکوت اختیار می کرد.
تا کمتر از یک ماه دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد سفر هیئت دولت تدبیر و امید و به احتمال زیاد چهار سال دوم دوره نمایندگی غلامرضا تاجگردون نیز با دولت تدبیر و امید خواهد بود و باید دید رابطه سیاسی نماینده گچساران و باشت و دولتمردان به چه سمت و سویی کشیده خواهد شد./فانوس زاگرس

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها