نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. تير 1395 - 18:49
جمعی از مخترعان کهگیلویه و بویراحمدی که از بی توجهی مسئولان رنج می برند از آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری نشست هم اندیشی برای پیگیری مشکلات و توجه به نیازهای خود برای کمک و توسعه استان شدند.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، یکی از این مخترعان که طرح فناورانه ای برای ایجاد اشتغال و توسعه صنعت برق پاک در دست اقدام دارد و تاکنون برای پیگیری حمایت مادی و معنوی به مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی مراجعه و به دربسته خورده است در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: هر چند با راه اندازی این طرح بزرگ در استان می توان زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از جوانان تحصیل کرده را فراهم کرد اما کسی به حرف نخبگان و ایده پردازان در استان توجهی نمی کند.

این مخترع کهگیویه و بویراحمدی با داشتن سه اختراع ثبت شده و  10 اختراع در حال ثبت اظهار کرد: برای رونق حوزه فناوری و کارآفرینی در استان 100 میلیون تومان تسهیلات کار آفرینی از صندوق کارآفرینی امید  درخواست نمودم که با وجود داشتن مدارک لازم از قبیل شرکت فناوری و طرح توجیهی پس از شش ماه هنوز جواب قانع کننده ای دریافت نکرده ام.

وی عنوان کرد: مسئولان برای پیشبرد طرح های حوزه فناوری و حمایت از اختراعات مخترعان کهگیلویه و بویراحمدی همت و اراده ای از خود نشان نمی دهند که این امر ضربه مهلکی به روحیه جهادی ایده پردازان خواهد زد و روند شتاب بخشی علمی در استان را به کندی پیش خواهد برد. 

این مخترعان جوان با اشاره به اینکه نگاه سطحی، سرد و ناامید کننده مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی به مخترعان باعث خروج آنها از استان خواهد شد و تاکنون نیز نخبگانی مانند اصغر صفری دوست و دیگر مخترعین به دلایل بی توجهی مسئولان در استان های همجوار به فعالیت می پردازند.

عضو انجمن علمی یکی از دانشگاه استان در یاسوج نیز گفت: تاکنون بارها به دانشگاه و مراکز علمی برای ارایه طرح ها و حمایت مالی مراجعه و پاسخ مناسبی دریافت نکرده ایم.

این جوان مخترع که از بروکراسی های اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت ناراضی است ادامه داد: در صورتی که بی توجهی مسئولان ادامه یابد و به طرح های ارائه شده بهایی ندهند به زودی از کهگیلویه و بویراحمد خارج و در استان دیگری این طرح ها را پیاده خواهم کرد.

این مخترع که تاکنون چندین نرم افزار کاربردی در حوزه گردشگری و ساخت هواپیمای سوختی ارایه کرده است ابراز داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از نخبگان و  کارآفرینان انتظار می رود مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اولویت ها همکاری لازم را با جوانان مستعد این استان داشته باشند تا بتوانند طرح های خود را عملیاتی و به مرحله تجاری سازی برسانند. 

سایر مخترعان نیز با تایید این سخنان از برخورد نامناسب مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هنگام مواجه شدن با ایده ها و طرح های مخترعان جوان گلایه کردند و  نگاه سطحی و یک جانبه به طرح های مهم و تاثیرگذار مخترعان که می تواند تحول شگرفی در این استان ایجاد کند را موجب دلسردی خود عنوان کردند.

 این مخترعان از آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری درخواست کردند تا با برگزاری جلسه هم اندیشی بتوانند مسائل و مشکلات خود را گوش نماینده ولی فقیه برسانند تا شاید از این طریق زمینه برای اجرای طرح های بر زمین مانده آنها فراهم شود.

 

انتهای پیام/200

دیدگاه‌ها

مسپولان عاملان فقر و بدبختی در استان. به جوانان فرصت دهید و ببینید چه می کنند . محافظه کاری و بی توجهی بس است مردم دیگر توان زجر بیشتر ندارند .

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها