نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. تير 1395 - 19:04
سایه سنگین مشکلات اقتصادی بر سر خانواده ها در رشد این پدیده شوم طلاق بی تاثیر نیست که متاسفانه مسیر صعودی طلاق روز به روز سرعت بیشتری در این شهرستان به خود می گیرد.

به گزارش آفتاب جنوب،عطاء‌الله گرجی‌نژاد رئیس ثبت احوال گچساران، گفت:در سه ماهه نخست سال گذشته وقایع ولادت 583 مورد، ازدواج 555 و طلاق 96 مورد بوده است که این آمار در سه ماهه نخست امسال به ترتیب ولادت 587، ، ازدواج 553 و طلاق 107 مورد ثبت شده است.

وی افزود: با مقایسه آمار طلاق سه ماهه نخست سال گذشته و امسال به آمار افزایش 11 درصدی طلاق در این شهرستان روبرو خواهیم شد.

به نظر می رسد سایه سنگین مشکلات اقتصادی بر سر خانواده ها در رشد این پدیده شوم بی تاثیر نیست که متاسفانه مسیر صعودی طلاق روز به روز سرعت بیشتری بر اساس آمارهای موجود در این شهرستان به خود گرفته است.

 

به گفته بسیاری از کارشناسان معضل بیکاری ازمهمترین دلایل اصلی ارتکاب جرم در این شهرستان است اما ظاهرا رد پای بیکاری رانه تنها بایددر ارتکاب جرائمی از قبیل سرقت،مزاحمت های خیابانی ودیگر جرائم جستجو کرد، بلکه می توان آن را یکی از عوامل اصلی افزایش طلاق در بین جوانان نیز برشمرد.

 

  و این درحالی است که مسائل دیگر از جمله اعتیاد،معضلات جنسی،خیانت و فقر مهارت های ارتباطی نیز در آسیب زدن به بنیاد خانواده ها در این پدیده شوم مهم بوده که نقش متولیان عرصه فرهنگ برای آگاهی بخشی به خانواده ها و زوجین باید پررنگتر از همیشه خودنمایی کند.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها